Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan ei syönyt mun tekemää ruokaa :(

Vierailija
30.07.2012 |

Olin tehnyt itse ruokaa pitkästä aikaa eineksien sijaan. Lapset ja mieheni eivät suostuneet syömään ja etenkin lapset valittivat, että en pidä ja blaa blaa blaa.

Tein:

Siikaa tomaattikastikkeessa

Keitettyjä vihanneksia (porkkanoita, kukkakaalia jne)

Porkaana-jauhelihapihvejä

Valkosipuli-persilja kermaviilikastiketta

Juomaksi sai vettä tai tomaattimehua. Kukaan ei syönyt. Tuli paha mieli :(

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi muuten sekä kalaa että lihaa?

Vierailija
2/16 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kysymys oli varmaan siitä, että jos lapset ovat tottuneet einesten makuun, ei erilainen ruoka sitten maistukaan. Todennäköisesti itsetehdyt jauhelihapihvit olisivat maistuneet paremmin kuin porkkana-jauhelihapihvit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kutsunut toista kertaa syömään.

Vierailija
4/16 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi ja lapset tottuvat oikean ruoan makuun. Lapsilta ymmärränkin pienen nirsoilun, mutta miehesi tuntuu pahasti juntilta, jos vain eineksistä tykkää. Aikuinen ihminen!

Vierailija
5/16 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää sotkea kaikki sekaisin?

Kyllä meillä siikaa syödään, myös jauhelihapihviä ja porkkanaa.

Mutta ei syödä siikaa tomaatti- eikä missään muussakaan kastikkeessa. Paistettu tai savustettu siika ja kastike erikseen. Keitettyinä, varsinkin vetisinä, ylikypsinä ja suolattomina monet vihannekset ovat kamalan makuisia. Onko teillä aina sitä samaa vihannessekoitusta?

Ei meillä syödä myöskään jauhelihapihvejä, jos niissä on jauhelihan lisäksi jotain muuta kuin välttämättömät mausteet ja aineet.

Entiseen aikaan opetettiin, että samalla lautasella ei pitäisi olla kylmää ja lämmintä. Miten se homma onnistuu, jos kastike on kylmää kermaviilikastiketta? Salaatti, raaste tai joku muu sellainen menee kotioloissa tai vaikka koulussa ja työpaikalla samaltakin.

Taisi mennä vähän yliyrittämisen puolelle, jos tämä ei ole provo. Samalla aterialla kotona lihaa ja kalaa?

Mitä perhe oli syönyt ennen tuota ateriaa? Ehkä jäätelöä, tukevan välipalan, makeisia ja muuta herkkua?

Vierailija
6/16 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää sotkea kaikki sekaisin?

Kyllä meillä siikaa syödään, myös jauhelihapihviä ja porkkanaa.

Mutta ei syödä siikaa tomaatti- eikä missään muussakaan kastikkeessa. Paistettu tai savustettu siika ja kastike erikseen. Keitettyinä, varsinkin vetisinä, ylikypsinä ja suolattomina monet vihannekset ovat kamalan makuisia. Onko teillä aina sitä samaa vihannessekoitusta?

Ei meillä syödä myöskään jauhelihapihvejä, jos niissä on jauhelihan lisäksi jotain muuta kuin välttämättömät mausteet ja aineet.

Entiseen aikaan opetettiin, että samalla lautasella ei pitäisi olla kylmää ja lämmintä. Miten se homma onnistuu, jos kastike on kylmää kermaviilikastiketta? Salaatti, raaste tai joku muu sellainen menee kotioloissa tai vaikka koulussa ja työpaikalla samaltakin.

Taisi mennä vähän yliyrittämisen puolelle, jos tämä ei ole provo. Samalla aterialla kotona lihaa ja kalaa?

Mitä perhe oli syönyt ennen tuota ateriaa? Ehkä jäätelöä, tukevan välipalan, makeisia ja muuta herkkua?

eikä vain yksittäisiä makuja, jauhelihapihviin sopii välillä erittäin hyvin porkkana, sienetkin.

Jos joku ei syö lihaa, sille on kalaa ja sitten toisin päin, siksi ehkä kahta laatua.

Ennenvanhaan... Viddu sentään, jos ei kylmää ja kuumaa voi sekoittaa, lämmitätkö sen kermaviilisoosin? Et tietenkään, te vaan ette käytä sitä, jos tarjolla on lämmintä ruokaa, ku entiseen aikaan opetettiin :D

Vierailija
7/16 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei syödä siikaa tomaatti- eikä missään muussakaan kastikkeessa.

Entiseen aikaan opetettiin, että samalla lautasella ei pitäisi olla kylmää ja lämmintä. Miten se homma onnistuu, jos kastike on kylmää kermaviilikastiketta?

En tiedä missä ja kenelle on opetettu ettei saa sekoittaa kylmää ja lämmintä? Ei ainakaan mulle tai miehelle. Itsekin syön aina salaatin samalla lautasella, muuten se on hirveetä puputtamista.

Ja kermaviilikastike on meillä usein nähty vieras.

t: ohis

Vierailija
8/16 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ruoka olisi hyvinkin tehnyt kauppansa, mutta miten voi aikuinen mies olla noin juntti, ettei kunnon ruoka kelpaa?

Vierailija
9/16 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi meille maistunut.

Mutta: ei kannata tarjota helmiä sioille -jotkut juntit eivät syö muuta kun einespaskaa.

Saa heistä paljon hupia, etteivät ihan turhia ihmisiä sentään ole. (Toki sinun tapauksessasi ei olisi huvittanut.)

Mutta: heitä einekset roskikseen ja jatka kunnon ruuan tarjoamista.

Vierailija
10/16 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei kyllä mies tai lapsetkaan kieltäydy syömästä ruokaa. Sen verran kunnioitetaan toisen kokkailuita, että edes maistetaan. jos ruoka ei maistu niin ei maistu, mutta ei siitä kyllä kukaan ala valittamaan ilman seuraamauksia. Jotain käytöstapoja lapsillakin pitäisi olla. Ja toisekseen on ihan normaalia että lapsi ei ole tottunut syömään terveellistä kotiruokaa jos on yleensä ruokittu eineksillä. Eli tee useammin itse kotiruokaa

Vierailija
11/16 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla ei taida muita fossiileja olla, jotka sen ovat käyneet.

Kyllä, silloinkin oli eineksiä. Ainakin purkkihernekeitto ja maksalaatikko. Mutta ei siitä keskusteltu, kelpaako ruoka vai ei. Syötiin enemmän tai vähemmän, joskus valitettiin mutta muuta ei ollut tarjolla.

Jotain aakkosia ruuanvalmistuksesta emäntäkoulussa opittiin. Kyllä minä teidän, että monet niistä opeista ja tavoista ovat vanhanaikaisia. Se ei kuitenkaan merkitse sitä, että olisi jotenkin huonompaa kuin nykymalli. Epäilemättä vanhanaikaista, ettei samalla lautasella kylmää ja lämmintä, mutta edelleen tänäkin päivänä lämmin ruoka maistuu paremmin tarpeeksi lämpimänä kuin kylmällä kastikkeella jäähdytettynä.

Kotona harvemmin tehdään erikseen eri ruokia jokaiselle syöjälle, paitsi tietenkin allergisille. Siksi minusta oli outoa samalla aterialla kala tomaattikastikkeessa ynnä kermaviilikastike jauheliha-porkkanapihvien kanssa.

En minä itse sitä "kaikki samaan sotkemista" keksinyt. Se on lainaus koululaisen vastauksesta kysymykseen "miksi kouluruoka ei kelpaa?" Sanovat juuri noin, että siksi kun haluaisivat syödä ne erikseen. Kotonakin kastike on eri astiassa, kun ruokana on lihapullia. Ja kyllä, niihin piilotetaan yhtä ja toista ja jopa lindströmin pihvejä meillä on syöty.

Tietenkin on hyvä opettaa erilaisia makuja ja yhdistelmiä. Aloittajalla on kuitenkin pitkä tie edessään, jos tuolle linjalle lähtee. Olisi parempi opettaa samoin kuin vauvalle: yksi maku kerralla, käytönnössä yksi ruokalaji kerralla.

Juntit eivät juuri eineksiä syö, vaan niitä itse kasvattamiaan pottuja, possuja, ja pyytävät lihaa, kalaa, poimivat marjoja.

Vierailija
12/16 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän jauhelihapihveissä oli vain välttämättömimmät... nyt niissä on piilossa jo vaikka ja mitä :D Mutta ei se mitään,tee sä niitä yksinkertaisia ruokia, joita se koululainen suostuu syömään. Porkkana porkkanana ja jauhelihapihvi sellaisenaan, onneksi saa ottaa jotain lämmintä kastiketta jos haluaa, haluaako? Onneksi ei ole mitään kylmää tyrkillä, menis pahaksi narinaksi jo?

Vierailija
13/16 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset 6v. ja 9v. ei pidä tomaattikastikkeesta, saati tomaattimehusta. Pitävät sitä liian voimakkaana. Kala maistuu kyllä ihan sellaisenaan, pannulla tai uunissa paistettuna. Ja saa sen maustaa ja laittaa vaikka jonkun kermahässäkän, mutta tomaattia ei.

Jauhelihapihvit tekisin ihan vain jauhelihasta ja tarjoaisin porkkanaraasteen erikseen. Näin molemmat ruoat uppoaisi lapsiin. Jos ne yhdistää, lapset ei syö sitten juuri mitään. Ja kyllä munkin mielestä ne on parhaat erikseen...

Vierailija
14/16 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen oppinut myöskin jotakin elämässäni; tuo siika olisi meillä paistettuna ilman mitään kastiketta, jauhelihapihvit ilman porkkanaa, kermaviilikastiketta syön kyllä itse, muut ei. Ukko söisi keitettyjä vihanneksia kylläkin nuoremmat ottavat raakaa kurkkua ja porkkanaa mieluusti. Tarjotaan keitettyjen perunoiden kanssa ja jälkiruokana marjakiisseli. Itselle tuo menuu olisi kyllä kelvannut,mutta kuten sanoin, elämä on opettanut...

Vierailija
15/16 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy todeta, että olen todella iloinen, kun lapseni ovatkin oppineet syömään oikein hyvin, ihan pieninä piti jippoilla noin, mutta kyllä niitä mutoksia tapahtuu, kun vain tekee joskus toisinkin.

Vierailija
16/16 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudelleen, antaa syödä einestä, mutta lasten takia yritä vielä. Ne kasvaa sit isoiks ja avaramielisimmiksi:)