Lasten päivähoidon tarve Akaassa?
Hei!
Olen yksityinen perhepäivähoitaja ja aikeissa muuttaa Akaaseen. Tietääkö joku millainen tarve siellä on uusille hoitopaikoille? Huomenna kyllä soittelen pph:n johtajalle, mutta ajattelin kysäistä täältäkin. :)
Kommentit (12)
Kiitos asiallisesta vastauksestasi. :) Täytyypi alkaa laittamaan ilmoituksia. Olen 10v toiminut yksityisenä hoitajana ja minulla on 3 omaakin kouluikäistä, joten toivottavasti saisin sieltäkin sitten töitä. :)
lapsiperheitä muuttaa paljon ja kunta on jatkuvasti pulassa- uusia päiväkoteja joutuvat rakentamaan. ei ole kauankaan kun sote-lautakunnan pöytäkirjaa lueskelin tilanteesta..
tervetuloa akaaseen! ;-)
minne päin Akaata olet tulossa?
Kunnallisen perhepäivähoidon kysyntä on vähentynyt kun nykyään on hoitajilla työajantasauspäiviä milloin sattuu ja lapset joutuu viemään silloin muualle. Ja muutenkin perhepäivähoitopaikat ovat auki lyhyen aikaa päivässä (esim 9 tuntia, ei meinaa ehtiä käydä töissä tampereella siinä ajassa). Oma lapseni siirtyy nyt päiväkotiin kun perhepäivähoidossa oli näitten uusien sääntöjen mukaan turhan hankalaa olla... Eli jos pystyt tarjoamaan perhepäivähoitoa joka päivä ja joustavimmilla työajoilla, voisin kuvitella että kysyntää löytyy.
akaa ei maksa yksityisenhoidon kuntalisää. Tietysti jotkut vanhemmat voivat olla valmiita maksamaan korkeitakin hoitomaksuja.
akaa ei maksa yksityisenhoidon kuntalisää. Tietysti jotkut vanhemmat voivat olla valmiita maksamaan korkeitakin hoitomaksuja.
Näin on. Koska kuntalisää ei makseta, ei täällä kannata toimia yksityisenä pph:na. Yksityinen päiväkoti täällä toimii, mutta kaupunki ostaa kaikki sen hoitopaikat.
Hei.
Mikäs tilanne Akaan / Toijalan yksityisen perhepäivähoidon suhteen nyt tänä päivänä on?
1,5 v lapsen kanssa harkitaan muuttoa Toijalaan, ja äippä käy töissä tampereella 3 pv / vko, joten hoidon tarve olisi vähän päiviä/kk (8-12), mutta ilmeisesti päivät yli 9 h:kin. Lyhyempikin päivä onnistuu kyllä, mutta siis ongelmana ilmeisesti se, ettei päiviä tule montaa / kk.
Onko tuo kuntalisän puuttuminen yhä voimassa?
Mistä löydän tietoa mahdollisista yksityisistä perhepäivähoitajista Toijalassa?
saa laittaa myös sähköpostia sateentuoksu {at} gmail.com
Kiitos vastauksista. :) Itse asun tällä hetkellä todella pienellä paikkakunnalla (ei myöskään kuntalisää), ja hoitomaksuni ovat edullisia. Tiedän kyllä että Akaa ei maksa kuntalisää, mutta uskoisin että jos hoitomaksu on sama kuin kunnallisessa hoidossa + kelan maksamat tuet, niin eiköhän hoitolapsia löytyisi..
Olen tosiaan n. kymmenen vuotta tehnyt tätä työtä ja minulla on ollut hoidossa kymmeniä lapsia. Koulutusta minulla ei ole, mutta kokemusta ja näkemystä löytyy. Pidän itseäni hyvänä hoitajana; rento, tarpeen tiukka ja mutta äidillinen. Minusta on tärkeää että lapset saavat olla hoidossa kuin kotonaan. :) Ja esim siitä huomaa, että olen oikealla alalla, että näin kesäloman lopussa alkaa olla jo hoitolapsia ikävä! :D
Tulipas tästä nyt mainospuhe! :D Mutta juu, kiitos vastauksista. :)
hei,
etsitkö vielä hoitajaa Akaasta?
itse toiminut aikanaan 5v pphoitajana Valkeakoskella ja asustelen nykyään Akaassa ja toive olisi jatkaa pphoitajan töitä....
ryhmikselle olisi kysyntää!
akaalainen
Eikös Akaassa ole jo ryhmäperhepäivähoitoa?
HEI!
Oletko jo muuttanut Akaaseen ja toimitko vielä perhepäivähoitajana?Onko vielä hoitopaikkoja vapaana?
Terveisin kohta töihin palaava 2-vuotiaan lapsen äiti
En nyt ole täysin varma asiasta mutta mielestäni muutama työkaveri on puhunut että tarvetta olisi. Siellä kai lopetettiin se joku hyvä päiväkotikin josta vanhemmat olivat todella näreissään.
Ainakin siellä asuu paljon lapsiperheitä sen tiedän. Tampereelta muutetaan paljon sinne kun saa edullisemmin talon ostuttua. Uskoisin töitä riittävän kyllä hyvin.