Suomalainen mies meinasi eilen bussissa vetää ulkomaalaista perheenisää turpaan.
Oikeasti pelotti. Pysäkiltä tuli kyytiin maahanmuuttajaperhe, jossa oli äiti toisten rattaiden kanssa, isä toisten rattaiden kanssa, molemmissa pieni lapsi ja mukana vielä yksi alle kouluikäinen kävellen. En oikein tiedä mitä siinä tapahtui, mutta yhtäkkiä huutu vain yltyi, suomalainen mies hyppäsi pystyyn ja sen ulkomaalaisen isän raiveleihin, molemmat kohottivat nyrkkinsä. Ihmiset tekivät tilaa, että äiti sai lapset sinne istumapaikoille turvaan. Suomalainen mies huusi ainakin "Puhu suomea, saatana", muu oli niin epämääräistä, että en saanut selvää mistä koko juttu sai alkunsa.
Vitsit miten pelottavaa...
Kommentit (32)
iso porukka ahtautuu täyteen bussiin maksamatta.
Koska suomalainen mies ei a) matkusta bussilla
b) suomalainen ei ylipäätään puutu mihinkään näkemäänsä epäkohtaan muuta kuin jälkikäteen narisemalla.
Nyrkit oli molemmilla pystyssä?
Ja sä tuomitset tän suomalaisen miehen?
Jep jep. Ulkomaalainen on siis automaattisesti oikeassa vaikka on nyrkit pystyssä bussissa myös?
Nyrkit oli molemmilla pystyssä?
Ja sä tuomitset tän suomalaisen miehen?
Jep jep. Ulkomaalainen on siis automaattisesti oikeassa vaikka on nyrkit pystyssä bussissa myös?
Mutta se oli se suomalainen mies, joka alkoi ensin huutamaan ja kävi sen toisen kauluksiin kiinni. Se ulkkis nosti nyrkin pystyyn sitten.
En puolustele ketään, kerron vain että törmäsin pelottavaan tilanteeseen bussissa. En tosiaan tiedä mikä sen laukaisi: ensin tuli perhe sisään, sitten se suomalainen pomppasi karjuen pystyyn.
ap
ne tusni ennalta ja oli jotakin kaunaa? Muuten kuulostaa aika uskomattomalta. Bussissa törmää aina välillä epämieluisiin tilanteisiin. Joskus vähän jännittää, kun kitsekin kuljen (ilmaiseksi!) rattaiden kanssa eikä paikkaa oikein voi vaihtaa ongelmatilanteessa.
Mun mielenrauhan säilyttääksesi sun olisi pitänyt kirjoittaa " kahdelle miehelle tuli riitaa bussissa ja olivat nyrkit pystyssä ja toinen karjui vielä päälle"
miksi se siitä olisi ärsyyntynyt? Olin sen bussi vai?
iso porukka ahtautuu täyteen bussiin maksamatta.
Ei ap eikä muukaan, mutta oletetaan nyt lämpimikseen että se SUOMALAINEN alkoi ihan vaan huvikseen räyhäämään kun näki ulkomaalaisen.
tollasten kukkahattuhyysääjien takia maamme perimmäinen ongelmaa jää piiloon. Kyllä totta kai saa mainita, jos riitaa haastamassa on _taas_ ollut kasu (kantasuomalainen).
Mun mielenrauhan säilyttääksesi sun olisi pitänyt kirjoittaa " kahdelle miehelle tuli riitaa bussissa ja olivat nyrkit pystyssä ja toinen karjui vielä päälle"
ne tusni ennalta ja oli jotakin kaunaa? Muuten kuulostaa aika uskomattomalta. Bussissa törmää aina välillä epämieluisiin tilanteisiin. Joskus vähän jännittää, kun kitsekin kuljen (ilmaiseksi!) rattaiden kanssa eikä paikkaa oikein voi vaihtaa ongelmatilanteessa.
Oli niin hullu tilanne, varsinkin kun olin liikkeellä oman 4v lapseni kanssa ja istuttiin vain parin penkkirivin päässä.
ei ole kauaakaan aikaa, kun väiteltiin erään mamun kanssa bussissa, pitääkö minun ottaa hänet kyytiin vaikka ei ole rahaa( oli juovuksissa vähän). Pyysin häntä poistumaan, ellei rahaa ole...Silloin rupesi haukkumaan rasistiksi. No mitä tuohon nyt sitten sanoo? Harmittaa vaan kun he saavat haukkua rasistiksi ja minun "valkonaamana" pitää purra hampaita yhteen ja yrittää olla heille erityisen ystävällinen, ettei vaan tule valituksia.
Puhumattakaan lastenvaunuilla kulkevista somaliäideistä, joilla aina vaan ne kävellen bussiin nousevat lapset ovat alle 7 vuotiaita...Miksi "valkoihoiset eivät käyttäydy samalla tavalla?
Ulkkariemies ei maksanut Vain lapset pääsee ilmaiskeksi
Vain lapset pääsee ilmaiskeksi
pääsee myös aikuinen ilmaiseksi. Syy on siinä, että jos aikuinen lähtee vastavirtaan maksamaan matkaansa, niin vaunut jäävät heitteille ja se on turvallisuusriski. Sitä paitsi vaikka mikä olisi, niin kenellä normaalilla ihmisellä eka reaktio jonkun pummaamiseen on nyrkit?
Totean vain, että paljon enemmän minua naisena häiritsevät ja pelottavat julkisilla paikoilla kaikenlaiset suomalaiset spurgut ja riidanhaastajat kuin jotkut somalit.
Asun myös isossa kerrostalossa, jossa en menisi ikinä yksin hissiin niitten muutaman tosi pelottavan näköisen ja yleensä kaljoissaan olevan suomalaisukon kanssa. Sen sijaan talon somaliperheen kanssa meillä menee kivasti, niin lasten kuin vanhempiensakin.
Vain lapset pääsee ilmaiskeksi
pääsee myös aikuinen ilmaiseksi. Syy on siinä, että jos aikuinen lähtee vastavirtaan maksamaan matkaansa, niin vaunut jäävät heitteille ja se on turvallisuusriski. Sitä paitsi vaikka mikä olisi, niin kenellä normaalilla ihmisellä eka reaktio jonkun pummaamiseen on nyrkit?
Totean vain, että paljon enemmän minua naisena häiritsevät ja pelottavat julkisilla paikoilla kaikenlaiset suomalaiset spurgut ja riidanhaastajat kuin jotkut somalit.
Asun myös isossa kerrostalossa, jossa en menisi ikinä yksin hissiin niitten muutaman tosi pelottavan näköisen ja yleensä kaljoissaan olevan suomalaisukon kanssa. Sen sijaan talon somaliperheen kanssa meillä menee kivasti, niin lasten kuin vanhempiensakin.
Ei pelota yhtään?
ei ole kauaakaan aikaa, kun väiteltiin erään mamun kanssa bussissa, pitääkö minun ottaa hänet kyytiin vaikka ei ole rahaa( oli juovuksissa vähän). Pyysin häntä poistumaan, ellei rahaa ole...Silloin rupesi haukkumaan rasistiksi. No mitä tuohon nyt sitten sanoo? Harmittaa vaan kun he saavat haukkua rasistiksi ja minun "valkonaamana" pitää purra hampaita yhteen ja yrittää olla heille erityisen ystävällinen, ettei vaan tule valituksia.
Puhumattakaan lastenvaunuilla kulkevista somaliäideistä, joilla aina vaan ne kävellen bussiin nousevat lapset ovat alle 7 vuotiaita...Miksi "valkoihoiset eivät käyttäydy samalla tavalla?
näiden vanhemmille uhitteluko on sitten HYVÄÄ käytöstä ja ymmärrettävää? Oikeasti? Ja tuossa tilanteessahan tuo perhe oli ihan asiallisesti liikenteessä: pikkulapset rattaissa ja yksi aikuinen per rattaat kulkee ilmaiseksi. Alle kouluikäiset lapset eivät maksa matkasta mitään. Eli mitä tekivät väärin, ihan niin väärin, että ansaitsevat turpaansa???
en kuolemaksenikaan tajua mitä yrität sanoa.