Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta kertaa pitää ja saa antaa anteeksi? Miehelläni

Vierailija
30.07.2012 |

ja minulla on ollut eiliseen asti sopimus miehen juomisesta (eli juomattomuudesta) ja siitä, että hän ei lähde iltaisin kotoa omille teilleen. Ja jos lähteekin, niin tulee kotiin, kun pyydän. Tämä oli ns. viimeinen keino ja sovittu merkki, että jos mies vielä toimii kuten enenn, on se merkki minulle, että hän hylkää perheen. Erikseen sovitut varsinaiset menot ovat tietysti asia erikseen.

Eilen mies sitten lähti ja tuli joskus kahden jälkeen viinalta haisevana. Minä sanoin, että näytät tehneen lopullisen päätöksesi, ja muistutin sopimuksesta, johon mies sanoi, että hän lähtee sitten. Aamulla laitoimme lapsen matkaan leirille, joten emme voineet hänen aikanaan puhua mitään. Kohta mies kai tulee kotiin lasta viemästä.

Auttakaa minua! Jos mies haluaa vielä jäädä, mitä minä sanon? En voi elää jatkuvasti höynäytettynä, mutta rakastan miestä. Mikään sopimus ei pidä hänen kanssaan. Mitä minä teen? Miten minun pitää elää, että voin olla rauhassa ja rennosti, mukavasti ja stressaamatta? Mitä teen miehen kanssa?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotoa päätään selvittelemään. 8 vuotta istuin yksin kotona, kun lapset nukkuivat. Hän oli siis 8 vuotta poissaoleva ja kirjaimellisesti poissa. Sitten juominen alkoi lisääntyä, tuli pahempia kännejä ja aina on ollut juhlissa noloa käytöstä. Hän on ollut kännissä myös lasten nähden, useita kertoja.

Raja tuli vastaan ja sen jälkeen on haettu uusia rajoja. Mies teki lupauksia ja petti ne kaikki. Erosta on puhuttu monta kertaa. Mies lupaa aina muuttua. Hän on vähentänyt juomiskertoja, mutta se on samalla muuttunut rankemmaksi. Kevät ja kesä ovat olleet surullista lupaustenpettämisaikaa. Jokaisen lupauksensa hän on pettänyt, kun tilaisuus on tullut. Perusluottamusta emme ole ehtineet rakentaa, koska mies syö sanansa, kun se on mahdollista. Hän vain sanoo, että hän on sellainen. Hänellä olisi ollut nyt loistava mahdollisuus näyttää, että hän pitää minulle antamansa lupauksen ja rakentaa sillä tavalla suhdettamme. Mutta ei. Hän meni juomaan puolitutun kanssa, jonka etunimeä hän ei edes tiedä eikä tullut kotiin, vaikka pyysin. Sekin olisi ollut ihan eri tilanne, tavallista elämää, jos takana olisi edes muutama pidetty lupaus.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimman osan mielestä satunnainen baarissa []käynti ystävien tai ihan jopa humalankin juonti baarissa ei haittaa perhe-elämää.

Vierailija
4/34 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALKOHOLISTI?!?!?!?

Vierailija
5/34 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelmia juomisen kanssa. Kun mies saa ryypyn päälle, niin se ei yhteen iltaan pysähdy vaan saattaa kestää päiväkausia.

Me pidettiin tuumaustauko eli mies muutti muualle. Mies tosin löysi naisen, joka ei nalkuttanut juomisesta vaan ryyppäsi melkein yhtä innokkaasti. Muutaman kuukauden kuluttua mies kuitenkin tajusi, että me olemme tärkeämmät ja saimme asiat sovittua. Mies saa juoda edelleenkin, mutta kotona hänellä on nollatolerenssi. Nykyisin juomiskerrat ovat harventuneet ja homma toimii loppujen lopuksi ihan hyvin.

Alkoholistihan ei yleensä näe mitään ongelmaaa itsellään. Ongelmat ovat niillä toisilla, jotka eivät kestä "pientä rentoutumista ja hauskanpitoa".

Jaksamista sinulle, ap. Toivon todella, että saatte asianne järjestymään.

Vierailija
6/34 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäiseen kysymykseesi vastaus. Minusta kerran voit antaa tai kahdesti anteeksi sopimusrikkomus (riippuu millainen ja mitkä seuraukset jne) juomisesta. Mutta kertomuksestasi päätelleen olet antanut anteeksi jo liian monta kertaa ja liian kauan.

Vaadi ja vie mies jonnekkin katkaisuun ja jos ei suostu niin muuttakaa erilleen.

Vierailija
7/34 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on varmasti todella vilpitön lupauksen antaessaan. Aivan tosissaan on. Alkoholistina viina on vaan vahvempi. Vaikka miehesi tekisi kaikkensa sinun ja lapsesi eteen,viina vie aina voiton. Parasta mitä voisit tehdä on hylätä miehesi ,niin olisi pieni toivo että hän löytää oman pohjansa. Vielä ei ole viinaa tarpeeksi juotu jotta tiedostaisi oman tilansa. Kun on tarpeeksi alas vajonnut,niin silloin ohjaus hoitoon.

Vierailija
8/34 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ketjussa on usea joiden mielestäkö on ok et aikuinen perheenisä lähtee viemään illalla roskia ja tulee takas 6 tuntia myöhemmin kännissä?

Nainen on kohtuuton friikki jos ei ymmärrä miestä joka lähtee illalla hakemaan naapurilta vasaraa lainaksi ja tulee kotiin seuraavana aamuna kännissä lompakko ja kännykkä varastettuna?

Moni ei huomioi myöskään sitä et katoamistemppujen lisäksi nämä nalkuttavien naisten perheenisät on poissa pelistä krapulan vuoksi myös seuraavan ja joskus sitäkin seuraavan päivän.

Ystävällisin terveisin nimimerkki;Pelastakaa perheenisät, jotka juovat kuukauden palkan yhden roskienvienti reissun aikana, vallanhimoisilta naisilta.

Vierailija
9/34 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päättää itse juomisistaan. Onhan hän nyt viime syksystä lähtien juonutkin paljon vähemmän, mutta samaan aikaan ovat tapahtuneet pahimmat ylilyönnit (esim. juhannuksena 3 päivänä peräkkäin). Hänen arvaamattomuutensa on pahinta. Koskaan en tiedä, tuleeko hän kotiin selvinpäin vai juoneena. Vaikka meillä nyt on ollut suht tavallista elämää (jota ketjun viesteissäkin kuvataan), on tuo totaalinen luottamuksen puute iso ongelma. Ehdotin jokin aika sitten, että mies voi näyttää sitoumuksensa käyttämällä antabusta. Se oli hänestä hirveä loukkaus ja hän myönsi, että lähtee ennemmin kotoa.

-ap

Miehesi on varmasti todella vilpitön lupauksen antaessaan. Aivan tosissaan on. Alkoholistina viina on vaan vahvempi. Vaikka miehesi tekisi kaikkensa sinun ja lapsesi eteen,viina vie aina voiton. Parasta mitä voisit tehdä on hylätä miehesi ,niin olisi pieni toivo että hän löytää oman pohjansa. Vielä ei ole viinaa tarpeeksi juotu jotta tiedostaisi oman tilansa. Kun on tarpeeksi alas vajonnut,niin silloin ohjaus hoitoon.

Vierailija
10/34 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkisesti eroamaan miehestä, valmistaudu myös lastesi vuoksi todistamaan miehen alkoholismi.

Nimittäin uskallatko antaa miehelle lapsia hoitoon, kun et voi luottaa, että hän on juomatta? Perinteinen joka toinen viikonloppu-sopimus ei tule onnistumaan teillä, mutta sinun pitää pystyä todistamaan se. Minusta se on suurempi huoli kuin asumisjärjestelyt.

Tulevaisuus on sinulle ja lapsille sitä, että iskä joko tapaa lapsia ja tyrkkää ne jollekin hoitoon, kun lähtee juomaan tai pettää lupaukset lapsille joka kerta.

Tee erosi tarkkaan harkiten ja selustasi turvaten. Tapaamissoppareissa suosittaisin esim. tiistai- ja torstai-tapaamisia, jos mies on töissä ja pystyy olemaan työviikolla juomatta.

Alkoholistin tyttärenä sanoisin, että raitis koti on lapsillesi parempi kasvuympäristö kuin kodissa roikkuminen. Muutto on pienempi paha kuin känninen isä.

Järki käteen. Toimi tarkkaan harkiten.

Vierailija
11/34 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/34 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti on silloin,kun tulee näitä ylilyöntejä. Kun viina alkaa haittaamaan normaalia elämää. Keksitään syy lähteä ryyppäämään. Kadotaan mitään sanomatta ja tullaan humalassa takaisin. Salaillaan omaa juomista.

Rohkeasti vaikka Rehappiin kuuntelemaan luentoa alkoholismista. Voi mennä vaikka ilman miestä. Saa tukea omille ajatuksilleen siitä mikä on normaalia ja mihin on tilanne luisumassa.

Vierailija
13/34 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran tunnepuoli ei selkeästi kerro, kummin kannattaisi toimia.

eli jos eroatte, jäätkö tyhjän päälle? Joudutko lapsen kanssa vuokralle yksiöön jonnekin Hervanta-henkiseen lähiöön samaan aikaan kun ukko porskuttaa oimistusasunnossa? Se ei ole reilua, joten jää suhteeseen ja etsi sivusuhdee ja hyppää sitten uuden kelkkaan, kun siihen on mahis.

Jos taas kestät taloudellisesti eron, suosittelen sitä.

Kolmas vaihtoehto: Joskus sattuu ihmeitä. Joskus mies tajuaa, että henkisesti hän häviää eniten erossa ja saattaa syrjäytyä. silloin voi olla että hän pystyy muuttumaan. tuosta asiasta voisi olla hyvä muistuttaa. Mutta muistuta samalla itseäsi siitä, että ihemeet ovat ihmeitä siksi ettei niitä juurikaan tapahdu.

Vierailija
14/34 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis alkoholisti? Hankkikaa apua, ja kattokaa sitten. Jos taas on kykenemätön pitämään sovituista asioista kiinni oamsta halustaan, ehkä suhdetta ei kannata jatkaa.

Vierailija
15/34 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse lähteä kodistaan. Jos ero tulee, hän lähtee. Yksin en tätä asuntoa pystyisi pitämään. En voi kyllä olla varma, että mies kustantaisi "loppuun asti" asumistamme.

On hirveän raskasta tajuta vähän väliä, että taas mies petti lupauksensa. Tunnen itseni ihan arvottomaksi. En ole koskaan valehdellut miehelle tai pettänyt lupaustani. En edes pystyisi siihen.

Mies uskoo muuttuneensa joka kerta, kun pyytää anteeksi. Muutosta kestää viikko-pari, joskus vähemmänkin. Nyt kesti pari viikkoa.

-ap

kun kerran tunnepuoli ei selkeästi kerro, kummin kannattaisi toimia. eli jos eroatte, jäätkö tyhjän päälle? Joudutko lapsen kanssa vuokralle yksiöön jonnekin Hervanta-henkiseen lähiöön samaan aikaan kun ukko porskuttaa oimistusasunnossa? Se ei ole reilua, joten jää suhteeseen ja etsi sivusuhdee ja hyppää sitten uuden kelkkaan, kun siihen on mahis. Jos taas kestät taloudellisesti eron, suosittelen sitä. Kolmas vaihtoehto: Joskus sattuu ihmeitä. Joskus mies tajuaa, että henkisesti hän häviää eniten erossa ja saattaa syrjäytyä. silloin voi olla että hän pystyy muuttumaan. tuosta asiasta voisi olla hyvä muistuttaa. Mutta muistuta samalla itseäsi siitä, että ihemeet ovat ihmeitä siksi ettei niitä juurikaan tapahdu.

Vierailija
16/34 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun alkoholi menee perhesovun edelle, on se minusta ongelma. Aina mies vakuuttaa muuttuvansa, mutta ei sitä kauan kestä.

ap

siis alkoholisti? Hankkikaa apua, ja kattokaa sitten. Jos taas on kykenemätön pitämään sovituista asioista kiinni oamsta halustaan, ehkä suhdetta ei kannata jatkaa.

Vierailija
17/34 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse lähteä kodistaan. Jos ero tulee, hän lähtee. Yksin en tätä asuntoa pystyisi pitämään. En voi kyllä olla varma, että mies kustantaisi "loppuun asti" asumistamme.

On hirveän raskasta tajuta vähän väliä, että taas mies petti lupauksensa. Tunnen itseni ihan arvottomaksi. En ole koskaan valehdellut miehelle tai pettänyt lupaustani. En edes pystyisi siihen.

Mies uskoo muuttuneensa joka kerta, kun pyytää anteeksi. Muutosta kestää viikko-pari, joskus vähemmänkin. Nyt kesti pari viikkoa.

-ap

kun kerran tunnepuoli ei selkeästi kerro, kummin kannattaisi toimia. eli jos eroatte, jäätkö tyhjän päälle? Joudutko lapsen kanssa vuokralle yksiöön jonnekin Hervanta-henkiseen lähiöön samaan aikaan kun ukko porskuttaa oimistusasunnossa? Se ei ole reilua, joten jää suhteeseen ja etsi sivusuhdee ja hyppää sitten uuden kelkkaan, kun siihen on mahis. Jos taas kestät taloudellisesti eron, suosittelen sitä. Kolmas vaihtoehto: Joskus sattuu ihmeitä. Joskus mies tajuaa, että henkisesti hän häviää eniten erossa ja saattaa syrjäytyä. silloin voi olla että hän pystyy muuttumaan. tuosta asiasta voisi olla hyvä muistuttaa. Mutta muistuta samalla itseäsi siitä, että ihemeet ovat ihmeitä siksi ettei niitä juurikaan tapahdu.

Mies löytää hyvin nopeasti naisen joka ymmärtää hänen juomistaan ja alkaa hoivaamaan ja paapomaan miestä. Sen jälkeen loppuu taloudellinen tuki asuntoonne hyvin nopeasti ja talo menee myyntiin.

Toinen ( valitettavasti epätodennäköisempi ) vaihtoehto on se, että mies tajuaa ongelmansa ja hakee apua alkoholiongelmaansa.

Vierailija
18/34 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pysty lopettamaan juomista kun alotan. Luulen aina, että kyse on vain tahtotilasta, mutta se on jotain pakottavampaa, vähän kuin joku aivovaurio, jolle ei voi mitään.

toistan: miehesi uskoo yhtä vilpittömästi kuin minä, että pystyy lopettamaan kännäämisen kun soitat ja käsket kotiin.

Ei tule koskaan pystymään. Teidän on tajuttava tämä. On tietty eri asia, kuinka usein kännäystä tapahtuu, ja kuinka suuri ongelma se teille on. Jos kyse on harmittomasta römpöttelystä kerran kuussa, niin älä jätä miestä. Jos kyse viikottaisesta kauhusta, kun hän tekee jotain aivan holtitonta tai pahoinpitelee, niin sitten tilanne toinen.

Mutta pointti: on ihmisiä, jotka eivät saa pulloa kädestä vaan viinaa on juotava kerralla niin paljon kuin sitä on. Mä tiedän, koska olen sellainen. Älkää olko naiiveja sen suhteen.

Vierailija
19/34 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh tiedän tilanteen omasta kokemuksestani, ihan paskaa. Tosin mulla vielä helpompaa kun ei lapsia ollut. Mies laittoi juomisen ja ryyppykaverinsa kaiken edelle, mikään ei auttanut, petti AINA lupauksensa ja lupasi kymmeniä kertoja muuttua. Loppujen lopuksi sanoin hänelle, etten haluaisi mitään muuta yhtä paljon, kun olla hänen kanssaan, mutta en vaan voi. Pää ei kestäisi ja sekoaisin.

No, taas mieheni lupasi muuttua, sain pettyä vielä muutaman kerran, kunnes ilmoitin eroavani, pakkasin tavarani ja lähdin, eli kerrankin tein konkreettisesti jotain asialle, enkä aina vain puhunut. Mies ymmärsi että olin erittäin tosissani, alkoi vinkumaan mua takasin, saikin muutaman viikon vinkua, jonka jälkeen palasimme yhteen ja siitä lähtien oikeasti arvostanut minua, ei ole enää yllätyksellisiä baarireissuja ja hän kohtelee minua paljon paljon kunnioittavammin kuin ennen. Anteeks sekava teksi, mutta iski sun puolestas paniikki vastata nopeesti, koska tiedän miten neuvoton oot!

Vierailija
20/34 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mies lähtee, hän myös lakkaa maksamasta. Tämä ihan selvä. Sit sun pitää itse maksa teidän eläminen, mies osallistuu VAIN lasten elatukseen. Juuri kukaan mies ei oikeasti pysty maksamaan kahta asuntoa yksin.

TÄmä ei toki tarkoita, etteikö teidän ehkä kannattaisi erota, mutta se tarkoittaa kyllä, että oikeasti teillä ei ole edes keskusteltu asiasta vielä vakavasti. Suoraan sanottuna en ihmettele, ettei mies ota tuommoista sopimusta oikein tosissaan. Et voi tosissasi olla noin naivi!

Ettekä oikeasti edes pysty keskustelemaan ilman ulkopuolista apua. Voitte saada sitä joko ennen eroa, jos mies hakeutuu hoitoon tai jälkeen eron jos muu ei auta. Ihmeitä tässä asiassa ei tule tapahtumaan, vaan selviytyminen vaatii joka tapauksessa paljon töitä: sulta, jos eroatte, molemmilta, jos jatkatte. Ja sitä ulkopuolista apua joka tapauksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä