Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hohoiii naimisissa olevat?!

Vierailija
30.07.2012 |

Menin tuossa pari viikkoa sitten naimisiin ja mietinkin että pitääkö mun ITSE tilata kaikki kortit yms. uudella nimelläni? vai tuleeko jotkut kortit automaattisesti kun näkevät väestörekisteristä että nimi vaihtunut? pliis auttakaa tyhmää :D

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim ajokortti, passi jne.

Vierailija
2/13 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli just menossa pankkikortti umpeen ja ois kuulemma tullut vanhalla nimellä, vaikka tiliotteet jo tulivat uudella...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallista lystiä tuo naimisiin meno :)

Vierailija
4/13 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää IHAN ITSE hommata jokainen kortti erikseen.

Kummallista kun nykyisin kaikki olettavat kaiken tapahtuvan automaattisesti ilman että its etarvitsee evää heilauttaa. Ja sitten ollaan vihaisia kun niin ei tapahdukaan (työssä nähtyä).

Vierailija
5/13 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut vaihtaa nimeä.

Vierailija
6/13 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kortit pitää uusia ja kyllähän se maksaa. Mulla odottaa passi, ajokortti ja pankkikortit uusimista. En ole vielä jaksanut/ehtinyt, jos tässä pikkuhiljaa..

tämän kesän morsian

Vierailija
7/13 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos tiedoista! :) ei oo kyse siitä etten jaksais/viitsis, vaan aattelin just varmistaa että tuleeko joku kortti automaattisesti :)

passia en varmaan uusikaan ennen ku sille on tarvetta.

mut eihän tuo naimisiinmeno mitään halpaa joo ole. mutta on se sen arvoista

Vierailija
8/13 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ruljanssi sit taas kun eron hetki koittaa...

Vierailija
9/13 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kelakortti tulee automaattisesti, pankkikortinkin pitäisi tulla mut mulle ei ole vieläkään tullut (kohta kulunut vuosi!). olen soittanut pankkiinkin siitä useasti.

noihin papereihin menee rahaa noin 100 euroo.. :(

Vierailija
10/13 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on esim asiakasomistaja tms.. kuuluu palveluun.

Vierailija
11/13 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kelakortti tulee automaattisesti, pankkikortinkin pitäisi tulla mut mulle ei ole vieläkään tullut (kohta kulunut vuosi!). olen soittanut pankkiinkin siitä useasti. noihin papereihin menee rahaa noin 100 euroo.. :(

mahtaa tulla uus kortti uudella nimellä automaattisesti, mä en ainakaan oo koskaan moisesta kuullut. Ihan itse munkin piti ne uudet pankkikortit tilata pankista.

Vierailija
12/13 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos tiedoista! :) ei oo kyse siitä etten jaksais/viitsis, vaan aattelin just varmistaa että tuleeko joku kortti automaattisesti :)

passia en varmaan uusikaan ennen ku sille on tarvetta.

mut eihän tuo naimisiinmeno mitään halpaa joo ole. mutta on se sen arvoista

Passi on yksi tärkeimmistä uusittavista jos meinaat matkustaa. (itellä ajokortti vielä uusimatta, naimisiin menosta pian 3v...)

Vierailija
13/13 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.poliisi.fi/poliisi/faqdocs.nsf/all/9ca36144515fe737c2256b9e0…

Kysymys:

Pitääkö minun uusia ajokortti ja passi nimen muutoksen takia? Mitä se maksaa?

Vastaus:

Ajokorttiasetuksessa todetaan, että jos ajokortin haltijan nimi tai henkilötunnus on muuttunut, ajokortin haltijan on haettava ajokortin kaksoiskappaletta. Nimen tai henkilötunnuksen muutoksesta johtuva hakemus on tehtävä kolmen kuukauden kuluessa muutoksesta. Ajokortin kaksoiskappale maksaa 40 €. Passilainsäädäntö ei sisällä samanlaista velvoitetta passin vaihtamiseen. Kuitenkin ottaen huomioon se seikka, että passin tarkoitus on osaltaan osoittaa haltijansa henkilöllisyys, voi käytännössä aiheutua joissain tilanteissa ongelmia siitä, että passin tiedot eivät ole ajanmukaisia. Suomen viranomaiset tarvittaessa tarkistavat henkilön henkilöllisyyttä koskevat tiedot väestötietojärjestelmästä ja passin tietojen tulisi olla samat kuin henkilöstä on väestötietojärjestelmässä. Siten vaikka velvoitetta sinänsä laissa ei ole passin vaihtamisesta, niin käytännön ongelmien välttämiseksi sen vaihtaminen on tarpeellista. Yli vuoden voimassa olevan passin hinta on 40 €.