Masentaa kun en löydä töitä:( Antakaa vinkkejä!
Olen vastavalmistunut ranskan opettaja. Mistään ei löydy työtä (Helsingin seutu). Tarjolla on antaa vain muutaman tunnin sijaisuuksia. Onko kellään mitään hyviä ideoita? Tuntuu niin pahalta että opiskelin pitkään ja ainut minne pääsen töihin on kaupankassa, siivoustyö tms täysin mitään koulutusta vaatimaton työ. Olen aktiivinen, soittanut koulut läpi, tuloksetta. Ei ole tarvetta palkata ketään. En ole nirso, olen ottanut tunnin sijaisuudet hornan kuusessakin vastaan.
Missä vaiheessa uskaltaa lastakaan yrittää kun ei ole varaa itseään elättää edes? Masentaa todella paljon.
Kommentit (5)
Kaverini (suoraan lukiosta S-markettiin) tienaa 2500 kuussa ja minä taas vaivaiset 400 euroa kuussa pitämällä sijaisuuksia. Kannatti todellakin opiskella pitkään ja ottaa opintolainaa!
Ilmoita sivistystoimeen tai rekrykeskukseen, että voit tehdä lyhyitäkin keikkoja ja tuurauksia ja ole keväällä aikaisin asialla, kun seuraavan lukuvuoden paikkoja jaetaan.
Mä en tiedä opetusalasta mitään... mutta miten olisi käännöspalvelut? Ranskahan on vielä EU:n virallisia kieliäkin, luulisi jotain kääntämistä löytyvän :-)
Ja sillä välin, jatka sinnikkäästi etsimistä. Yleensä kärsivällisyys palkitaan (uskon kyllä, että ottaa pattiin).
entäs järjestöt joilla on esim. lasten kerhoja: " markkinoi ranskalainen kielikylpy-kerho" tms.
Erityisen kivaa on, että julkisuudessa rummutetaan koko ajan miten opettajista on PULAA. Kun sitten yrität sanoa jollekin ettet ole löytänyt työtä, sinua pidetään jonain salajuoppona tai työtavieroksuvana sosiaalitapauksena. Kyllähän ihmisessä täytyy olla todella pahaa vikaa jos ei saa työtä sellaisella alalla missä muka on pulaa tekijöistä!