Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en tiennyt tätä imetyksestä (tän pvän ilta-sanomat)

Vierailija
25.11.2005 |

- -

Imetysaikana laihduttamista ei suositella.

- Kyllä niitä hurjimuksiakin löytyy, jotka lähtevät välittömästi urheilemaan, mutta suosituksena on kevyt kävely ja normaalit arjen rutiinit.

Juntunen muistuttaa, että tuoreen äidin ruokavalion tulisi olla terveellinen ja monipuolinen. Suuria sokeri- ja rasvamääriä kehotetaan välttämään.

- Äidinmaito on sitä, mitä syöt. Yksipuolinen ruokavalio tekee äidinmaidosta ravinteiltaan köyhän, jolloin myös vauvan ravintoarvot kärsivät.

is 25.11.05

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon edellisen faktan lisäksi vielä tämäkin hirveys,

naisten laihdutusvimma on kyllä mennyt aivan mahdottomuuksiin.

Vierailija
2/14 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki hyvä asia, että tuokin tosiasia on otettu jälleen kerran esille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravinteet otetaan äidiltä ja äiti kärsii, mutta maito on ravinteikasta.

Hö, olen muka lukenut joitain juttujakin, että Afrikan köyhilläkin on ravinteikasta maitoa.

Vierailija
4/14 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun toisaalta imetysaikana ei suositella laihduttamista ja toisaalta sanotaan, että imetys laihduttaa, niin pitäisikö sitä imetyksen laihduttavaa vaikutusta jotenkin yrittää vastustaa, ja syödä yli tarpeidensa, jotta imetys ei laihduttaisi? Samalla tavoinhan ne kuona-aineet lähtevät liikkeelle, johtuipa laihtuminen sitten tahallisesta tai tahattomasta laihduttamisesta...

Vierailija
5/14 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä luotettavista lähteistä lukenut, että maidon ravintoarvoon ei äidin ruokavalio vaikuta juuri lainkaan.

Vierailija
6/14 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ne siirtyvät äidinmaitoon sellaisenaan. Myös riittävästä c-vitamiinin saannista tulisi huolehtia. Hyvällä ruokavaliolla pystytään ehkäisemään mm. lapsen allergioita.

It-listan kotisivujen mukaan n. puolen kilon viikkotahdilla laihtuminen ei ole vaarallista ympäristömyrkkyjen kannalta.

Vierailija
7/14 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristömyrkyt ja kuona-aineet ovatkin sitten eri juttu. Lukekaan täältä

http://www.imetystukilista.net/faq/paino.php

Vierailija
8/14 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kolmen viikon imetyksen jälkeen 55 kiloa ja vähän ajan päästä 52 kiloa.mutta toisen lapsen imetyksen aikana ei paino tippunut ollenkaan.

Vierailija
9/14 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys vain kuluttaa, minkä sille voi, jos laihtuu. En minä ainakaan jaksa lappaa suuhun hirveitä määriä ruokaa. Olen kyllä syönyt terveellisesti imetysaikoina, mutta rautavarastot ovat itselläni kuluneet aina loppuun ja imetysten jälkeen on ollut rautakuuri edessä. Lasten hemoglobiini on ollut aina hyvä, eli he ovat syöneet minun raudat.

Vierailija
10/14 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lasten hemoglobiini on ollut aina hyvä, eli he ovat syöneet minun raudat.

Vierailija
11/14 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulemma kasvonikin ovat niin kaventuneet että.... imetys kuluttaa, vaikka syön hyvin ja herkuttelenkin...

Vierailija
12/14 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on harrastanut aktiivisesti liikuntaa ennen raskautta, niin sitä voi jälkitarkastuksen jälkeen harrastaa entiseen malliin, jos saa luvan. Turha aktiivikuntoilijan on siirtyä lönköttelyyn, jos ennen raskautta on liikkunut.

Vierailija
13/14 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna kun esikoinen oli syntyny menin neuvolan kautta järjestettyyn tutkimukseen jossa suositus liikunnasta viikon ajalle oli:

kerran kunnon hikijumppa (1 h), kaks kertaa hengästymisliikuntaa (1 h molemmat erikseen) ja viis kertaa tavallista hyötyliikuntaa (30 min).

Tavallista laihtumista ei pidä ehkästä koska pyrkimys on päästä samaan tavoitepainoon mikä oli ennen raskautta kun imetys lakkaa.

Liian rankkaa laihduttamista ei suositella imetysaikaan. Ja kyllähän jokanen itseään kunnioittava nainen syö D-vitamiinilisät ja rautaa jos niitä ei saa riittävästi ravinnosta.

Vierailija
14/14 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. se, että ennen vanhaan vietettiin ns. lapsivuodeaikaa vauvan ensimmäiset elinviikot, jolloinka äiti pystyi keskittymään uuteen vauvaan ja pesiytyi tämän kanssa ja keskittyi imetykseen, se on nykyajalle täysin vieras ja jopa pelätty - täysin luonnollinen olotila - vaihe, jota kauhistellaan.

Ihan pieniäkin vastasyntyneitä roudataan ties minne jo heti suoraan laitokselta, Ruotsin-laivallakin olen nähnyt aivan vastasyntyneen nuoren äitinsä kanssa laivan yökerhossa...

Luontoäiti on tarkoittanut äidin vauvansa käyttöön ensimmäiseksi vuodeksi joka tarkoittaa myös sitä että äidin on varmistettava riittävä ravinnonsaanti itselleen, jotta pystyisi tuottamaan rasvaista maitoa lapselleen. Kyllä sitä ehtii laihtua myöhemminkin. Mutta kun se ei mene nykyihmisen tajuntaan. Kaikki pitää saada nyt ja heti.