Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ajoittainen alkoholionglema, vinkkejä kaivataa

Vierailija
27.07.2012 |

Taas takana reissu, jolla join itseni täysin kaoottiseen kuntoon.

Juon harvakseltaan, noin kerran kuussa, joskus harvoin maksimissaan kaksi kertaa mahtuu kuukauteen. Yksinäni en tunne tarvetta vetää kalsarikännejä tai tissutella yhdellä siiderillä per ilta tms. Alkholi kuuluu mulla vain sosiaalisiin tilanteisin.

Ongelmani on sosiaalisten tilanteiden jännitys. Jännitän kovasti viereita ihmisiä, ja tarkemmin ajatellen myös tuttuja ihmisiä. Silti olen puhelias eikä jännitys näy ulospäin, se tuntuu vain sellaisena epämääräisenä levottomuutena ja hermostuneisuutena sisäisesti. Lisäksi koen helposti piinaantumisen tunnetta, mikäli porukassa on huonot jutut. Myötänlolouden tunne nousee siis helposti pintaan. Silloin ei kestäisi olla paikalla enää hetkeäkään ja miettii vain koska tämä piina loppuu.

Juonkin itseni eräänlaisen turvamuurin taakse. Suurin ongelma on määärä. Juon niin kauan kuin on viinaa. Juon kaksin käsin ja lopetan vasta kun sammun. Se on noloa ja ymmärrettävästi lähipiiri ja tuttavat häpeävät vuokseni silmät päästään.

Mitähän helkattia asialle pitäisi tehdä? Umpiraittius ei sekään tunnu hyvältä. Mutta funtsasin sitä, voisiko joku sosiaalisen tilanteen pelkoihin auttava lääke auttaa, ettei se paniikki/kärsimättömyys/tilanteesta kiusaantuminen pääsisi niskan päälle ja laukaisisi ylenpalttista juomista.

Tuntuisikin, että taustalla ei olisi varsinainen alkoholismi vaan suhtautuminen ihmisiin tai sitten vielä joku kolmas juttu. Olen huomannut, että samalla intensiteetillä tyhjennän karkkipussin tai ruokalautasen. En vain voi lopettaa ennen kuin kulloinenkin suuhun pantava tavara on viety totaalisen finaaliin. En ymmärrä ihmisiä, jotka pystyvät itsekuriin esim. suklaalevynkään suhteen.

Löytyykö kohtalotovereita / vinkkejä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ratkeaa parhaiten psykiatrilla. Varaa aika omalta lääkäriltä/työterveydestä ja saat lähetteen eteenpäin. Tai yksityiseltä psykiatrilta suoraan. Jos olet työikäinen, on hyvinkin mahdollista saada Kelan korvaamaa terapiaa jossa voidaan pureutua tuohon ongelmaasi.

Vierailija
2/17 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en todellakaan lähtisi uudelleen. Liukuhihnalta medikaalia, ei kuuntelemista, ei tarkempaa diagnoosia, ei mitään. PUrkki kouraan ja menoksi.

Mutta jos jollkin av-laisella olisi vastaavasta oma kokemus ja vinkata konstia, joka itsellä oikeasti auttoi, olisi helpompi lähteä psykalle ja ehdottaa vastaavaa kokeiltavaksi itsellä.

Mt-puolelta ei saa mitään, mikäli ei ole itsellä esittää jotain rakentavaa alkulähtökohtaa. En haluaisi tämän ongelman vuoksi samaan kokeillaan ja kahtotaan -kierteeseen kuin masennuksen. JOka sekin saattoi olla väärin diagnosoitu sosiaalisten tilanteiden ahdistus. Ne on niin "hyviä" diagnosoimaan noi psykat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tapaan uusia ihmisiä pubissa, sitä ennen vedä kamalat rohkaisukännit että joudun sitten poistumaan ennen kun mitään itse asiassa tapahtuu. Ja näin on ollut viimeiset 25 vuotta. Toivottavasti joku älykkäämpi keksii parempaa sanottavaa.

Vierailija
4/17 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkoselle, että kiitos kuitenkin vastauksesta!

Vierailija
5/17 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tapaan uusia ihmisiä pubissa, sitä ennen vedä kamalat rohkaisukännit että joudun sitten poistumaan ennen kun mitään itse asiassa tapahtuu. Ja näin on ollut viimeiset 25 vuotta. Toivottavasti joku älykkäämpi keksii parempaa sanottavaa.

kaikki kommentit on hyviä kommentteja. Ja sillä on ihmeen lohduttava vaikutus, kun saa kuulla, että on muitakin joilla samaa ongelmaa.

Vierailija
6/17 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa, on hyvät lääkkeet.

Vierailija
7/17 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

fiksu ja filmaattinen sairaanhoitaja, mutta kun se lähi baanalle, veti niin järjettömät kännit, että välillä tuli kotiin ilman toista kenkää jne.

Ja siis silläkään ei mitään ulkoista syytä nähtävissä, miksi sille kävi niin. Ei toisin sanoen ollut ongelmia ilmaista itseään, ei liian ujo, ei liian mitään. PIkemminkin aika ihailtu, nätti ihminen.

Mä veikkaan jotain aivorakenteen ongelmaa. Eli että samalla tavalla kuin joillakin kylläisyyden tunne ei tule eikä sano, että ruokaa ei tarvii enempää, niin puuttuu tunne, että nyt on viinaa päässä tarpeeksi. En tiedä, onko tohon mitään lääkettä. Tai eikö joku siihen kylläisyyden tunteen puuttumiseenkin auta vai muistanko väärin?

Vierailija
8/17 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki kommentit on hyviä kommentteja. Ja sillä on ihmeen lohduttava vaikutus, kun saa kuulla, että on muitakin joilla samaa ongelmaa.

Mitä hyötyä siitä on, joku kertoo, että juot liikaa ja sinulla sosiaalisten tilanteiden fobia, mene tähän paikkaan hakemaan apua, kun ovesta ulos pääsykin on useimmiten mahdotonta..

Vaikea tilanne, toivon sinulle kaikkea hyvää!

Vierailija
9/17 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin vanhemmiten alkanut näkyä muutakin oiretta kuin toi liiallinen dokaus ja ihmisten pelko.

Mikäli mulla on se, niin paljon kertoo mt-puolesta se, että olen tosiaan ongelmineni rampannut otteeseen jos toiseenkin mt-puolen lääkäreillä, enkä masennusta kummempaa diagnoosia ole saanut.

Niille pitää itse kertoa, mitä niiden pitää potilaasta etsiä.

ap

Vierailija
10/17 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on helppo tapa laittaa lappu ongelmaan ja saada se kuulostamaan siltä ikään kuin siihen olisi joku hoito.

MIksi se ongelma ei voi olla vain liiallinen juominen seurassa? Ei siinä tarvii olla mitään tieteellisemmän kuuloista aivosairautta taustalla vaan yksinkertaisesti liiallinen ujous, joka saa aikaan ikävää käytöstä. Ei se silti tarvii olla mitään addta. Ja on niille oikeasti add:illa ikävää, jos joka toinen, jolla on vähänkin jotain ongelmaa, on kans add. Koko käsite kokeen inflaation.

YKsinkertainen konsti on ettei ikinä vedä tyhjään mahaan viinaa. Ja joka toinen tai viimeistään joka kolmas lasi vettä. Jos ton joka toinen lasi vettä -konstin oppisi muistamaan, olisi jo pitkällä. Kaverille voisi ehkä sanoa, että muistuta mua siitä. Juodessa se helposti unohtuu.

Vierailija
11/17 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi tepsiä hyvin hypnoosi/suggestoterapia.

Sillä saa aika hyvin omia riippuvuuksiaan hallintaan. Itse olen niiden avulla lopettanut sekä tupakanpolton että ylettömän syömisen.

Vierailija
12/17 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: ap

Vierailija
13/17 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, missä..

Vierailija
14/17 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun täytyy sanoa että hinnasta ei ole hajuakaan, koska mä olen saanut hoidot sukulaiselta ilmaiseksi. Mutta arvelisin että hinnat on jotain luokkaa 50-70 e/kerta tai sitten pidemmälle hoitosarjalle joku könttähinta.

Itse jouduin käymään molemmissa hoitosarjoissa 3 kertaa, kaksi peräkkäisinä päivinä ja viimeinen vahvistava hoito viikon kuluttua.

Ideana siinä on, että itse mietit yhdessä sen terapeutin kanssa mikä käyttäytymisessäsi on ongelmallista. Mietit, missä tilanteessa alat käyttäytyä ongelmallisesti. Mietit, miten voisit hoitaa tilanteen niin että et enää käyttäydy ongelmallisesti. Mietitte yhdessä toteuttamiskelpoisia ratkaisuja käytösongelmaan.

Esimerkiksi itselleni opetettiin hypnoosissa että kaupan karkkihyllyn ohi kuuluu kävellä. Ja että hyllylle voi mennä jos kauppalistassa lukee "karkkia"- toimii vieläkin niin hyvin että jos kauppalistassa ei lue "karkkia" niin en muista sitä ostaa.

Sinun pitää siis itse kuvailla ongelmasi tarkasti ja myös miettiä, mitä niille tehdään. Terapeutti voi keskustelemalla auttaa sinua löytämään uusia uria käytöksellesi mutta niiden pitäisi olla sinulle ominaisia ja luontaisia. Nämä yhdessä miettimänne ongelmat ja ratkaisut laitetaan paperille.

Sen jälkeen saat laskeutua hypnoosiin eli syvän rentoutuksen tilaan. Hypnoosissa ollessasi terapeutti käy läpi nuo teidän miettimät asiat ja sitä kautta "opettaa" sun alitajunnalle uuden tavan toimia. Lopuksi noustaan rentoutuksesta takaisin normaalitilaan.

Mistäpäin olet, ap? Terapeutteja löytyy eri puolilta Suomea, googlailemalla varmaan löytyy.

T: se joka lopetti tupakanpolton ja holtittoman syömisen

Vierailija
15/17 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä missä asun, tiedän muutamiakin hyponoosin antajia. Ei vain ole koskaan tullut mieleen kokeilla, mutta jos sulla on auttanut tuon tyyppisiin ongelmiin, voisin hyvin nähdä ton apuna itsellenikin. Holtiton syöminen tuntuu samantyyppiseltä kuin holtiton juominen.

Hinta suolainen, mutta halpa, mikäli hoito tehoaa.

kiitos vinkistä!

ap

Vierailija
16/17 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä missä asun, tiedän muutamiakin hyponoosin antajia. Ei vain ole koskaan tullut mieleen kokeilla, mutta jos sulla on auttanut tuon tyyppisiin ongelmiin, voisin hyvin nähdä ton apuna itsellenikin. Holtiton syöminen tuntuu samantyyppiseltä kuin holtiton juominen.

Hinta suolainen, mutta halpa, mikäli hoito tehoaa.

kiitos vinkistä!

ap

Nimenomaan sun ongelmana on nuo sosiaaliset tilanteet, se juominen tulee siinä sitten niiden mukana. Hienosti jo analysoit omaa tilannettasi, se antaa viitettä siihen että hyvin tiedät mistä kenkä puristaa mutta olet sen edessä voimaton. Alitajunnasta löytyy sitten lisää niitä voimia.

Toivottavasti saat hypnoosista apua.

Vierailija
17/17 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natsaa kyllä oireet hyvin, add:t ei vaan jaksa puhua normaalia tyhjänpäivästä liirum laarum small talkia, mitä normaali sos. tilanteista on 80%.

on helppo tapa laittaa lappu ongelmaan ja saada se kuulostamaan siltä ikään kuin siihen olisi joku hoito. MIksi se ongelma ei voi olla vain liiallinen juominen seurassa? Ei siinä tarvii olla mitään tieteellisemmän kuuloista aivosairautta taustalla vaan yksinkertaisesti liiallinen ujous, joka saa aikaan ikävää käytöstä. Ei se silti tarvii olla mitään addta. Ja on niille oikeasti add:illa ikävää, jos joka toinen, jolla on vähänkin jotain ongelmaa, on kans add. Koko käsite kokeen inflaation. YKsinkertainen konsti on ettei ikinä vedä tyhjään mahaan viinaa. Ja joka toinen tai viimeistään joka kolmas lasi vettä. Jos ton joka toinen lasi vettä -konstin oppisi muistamaan, olisi jo pitkällä. Kaverille voisi ehkä sanoa, että muistuta mua siitä. Juodessa se helposti unohtuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan