Onko mielestänne ok että anoppi
ilmestyy iltakahdeksalta etukäteen ilmoittamatta ovelle ja tuo vaikkapa 10 litraa mansikoita/mustikoita/sieniä tms. jotka ovat olleet kuumassa autossakin jo tovin eli kaipaavat jo samana iltana perkaamista. Minua ärsyttää tällainen suunnattomasti. Olen usein iltaisin aika ventti enkä kaipaa mitään yllättävää lisäohjelmaa, enkä kaipaa oikeastaan ollenkaan mitään marjoja ja sieniä kotiini tuollaisia määriä :(
Kommentit (21)
Jos olet selittänyt tuon saman anopille niin ei ole ok. Jollet ole selittänyt, niin sitten anoppi on vain kiltti.
ämpärillä. Mut meillä ei niitä kukaan halua syödä, niin ovat jääneet takaoven pikkueteiseen, kunnes on joskus parin viikon (tai kuukauden) päästä löydetty "ai, kappas, nääkin oli täällä, no eipä tarvi miettiä enää mihin ne laitetaan".
Jos et halua ilaisia marjoja/sieniä, heitä samantien roskiin! Tai sit olet vaan tyytyväinen kun anoppi viitsii ja teet mitä tarvii etkä marise.
No sitähän minäkin.
Kysyin käänteisesti, koska minä, miniä, olen se, joka vie anopille noukkimani marjat tai sienet. Eipä hän ole kovin kiitollinen ollut :(
Minustakaan ei ole väärin viedä niitä ovelle ilmoittamatta, kun kerran olen tulossa keruureissulta.
No sitähän minäkin.
Kysyin käänteisesti, koska minä, miniä, olen se, joka vie anopille noukkimani marjat tai sienet. Eipä hän ole kovin kiitollinen ollut :(
Minustakaan ei ole väärin viedä niitä ovelle ilmoittamatta, kun kerran olen tulossa keruureissulta.
sieniä? Ihan sama onko miniä tai anoppi, vois sitä silti kysyä ensin, tuskin se niin vaikeeta on.
Lähetä anoppi tänne, kun et osaa arvostaa. Taitaa vain anoppi kaihertaa mieltä. EIKÖ teillä syödä marjoja ja sieniä?
Varmaan pizzat ja makkarat maistuvat...
ämpärillä. Mut meillä ei niitä kukaan halua syödä, niin ovat jääneet takaoven pikkueteiseen, kunnes on joskus parin viikon (tai kuukauden) päästä löydetty "ai, kappas, nääkin oli täällä, no eipä tarvi miettiä enää mihin ne laitetaan". Jos et halua ilaisia marjoja/sieniä, heitä samantien roskiin! Tai sit olet vaan tyytyväinen kun anoppi viitsii ja teet mitä tarvii etkä marise.
Lähetä anoppi tänne, kun et osaa arvostaa. Taitaa vain anoppi kaihertaa mieltä. EIKÖ teillä syödä marjoja ja sieniä?
Juuri niin, varsinkin ne makkarat! Anopin huushollissa ei paljon marjoista ja sienistä piitata :(
Kuka ei halausi marjoja tai sieniä??? Lähetä anoppi tänne, kun et osaa arvostaa. Taitaa vain anoppi kaihertaa mieltä. EIKÖ teillä syödä marjoja ja sieniä?
roskiin. En tuntis edes suurta kiitollisuutta siitä että anoppi/miniä kantais mulle kysymättä tarpeetonta tavaraa. Miksi pitäis olla kiitollinen sellaisesta mille ei ole mitään tarvetta? Nykyään on puhelimia, joten voi soittaa ja kysyä onko tarvetta vai viekö sellaiselle joka niitä oikeasti tarvii.
Juhankauta kun on kiittämätöntä sakkia!
ämpärillä. Mut meillä ei niitä kukaan halua syödä, niin ovat jääneet takaoven pikkueteiseen, kunnes on joskus parin viikon (tai kuukauden) päästä löydetty "ai, kappas, nääkin oli täällä, no eipä tarvi miettiä enää mihin ne laitetaan". Jos et halua ilaisia marjoja/sieniä, heitä samantien roskiin! Tai sit olet vaan tyytyväinen kun anoppi viitsii ja teet mitä tarvii etkä marise.
Miksi anoppi ei vie niitä sellaisille jotka ne haluaa? Miksi se raahaa ne muille roskiin?
Saanko mä tuoda sulle muutaman romuauton, olet varmaan tosi kiitollinen kun saat ne siihen pihallesi seisomaan? Ihan voin sut vaikka huomenna iloisesti yllättää jos haluat?
Tänne vaan se anoppi. Saa tulla vaikka puoliltaöin jos tulee sellaisten luonnon herkkujen kanssa.
Millaisia ruokia syötte, jos marjat ja sienet on teille roskaa? Luuletko, että anoppi on ilkeyttään kykkinyt metsässä? Ehkä hän haluaisi tarjota teille tasokkaita raaka-aineita ruoanlaittoon. Jos et itse syö marjoja ja sieniä, niin etkö osaa edes lapsillesi tehdä kunnollista ruokaa? Tämän on pakko olla provo.
Kyllä mulle marjat ja sienet kelpaisivat, jos joku vaan poimisi ja vielä ilmaiseksi. Ihme porukkaa täällä, kun ei normaalit elintarvikkeet maistu. Hyviä ja terveellisiäkin noi ovat. Marjoistakin saa vaikka mitä ihanaa talven varalle!
minä laitan mehut pakaseen ja annan talven mittaan lastenperheille, Hyvin kelpaa pyytävät mummon mehua, se on niin hyvää.
moni olisi kiitollinen mansikoista.
Ja kyllä ne säilyisivät jääkaapissa seur.päivään jos sitten perkaisit ne. Laitat vaan pienempiin kulhoihin että sopii jääkaappiin.
Mut tosiaan tuo aika illasta on vähän kurja, meillä kans oon ihan poikki tuos vaihees ku tenavat pitää saada nukkumaan ja kaikkea muuta.
vanhoja kirpparilta ostamiaan verhoja. Olivat suoraaan sanottuna aivan kauheita ja lisäksi liian pieniä meidän ikkunoihin. Menivät roskiin ja kiitollinen en niistä jaksa olla. Olen sanonut ettei meille tarvi tuoda tavaraa, mutta eipä se auta. Kyllä minusta on ihan peruskäytöstapoihin kuuluvaa, että kysytään tarvitko, vaikkapa niitä marjoja, eikä vaan kanneta niitä että tässä.
kun mun äiti kantaa ruokaa ja ties mitä kysymättä meille!
Meillä on aika kiireiset elämät eikä tosiaanaan kaivata kauheesti mitään ylimäärästä. Äiti sit rupee marttyyriks ja syyllistää kun mikään ei kelpaa. No helvetti, just ollaan syöty ja kiire ois ulkohommiin!
Lapsetkin tykkäsivät kovasti. Huomenna ajattelin keittää viimeisistä punaviinimarjoista vispipuuroa. Eilen pakkasin 28 purkkia marjoja (lakkoja ja mansikoita) pakkaseen ja vielä mustikat ja muut marjat pitäisi kerätä. Sieniä ei olla saatu vielä pakkaseen asti, mutta tarkoitus on. Meillä oltaisiin onnellisia tuollaisesta anopista, mutta itse joudumme pakastimen aarteet keräämään tai ostamaan.
ne pärjää kyllä seuraavaankin päivään.
Ämpärillinen mustikoita tai kantarelleja - NAM!
Kuinka kehtaa! Marjoja ja sieniä! :(