Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen tavannut ihmisen joka ihan tosissaan väittää, että sulatejuusto tehdään homeisista paloista.

Vierailija
27.07.2012 |

Syyksi, miksi ei syö sulatejuustoa sanoi, että kaverinsa on ollut Valiolla ja kertoi, että sulatejuusto tehdään niistä homeisista ja huonoista paloista.

Heh heh. Ja mun anoppi pitää tätä ihmistä tosi viisaana :D

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kylläkin ylijäämäpaloista, eli kun on harkosta leikattu määräkokoisia paloja niin ainahan siitä jää yli jotain paloja jotka eivät ole just se tasan 350g (tai mikä nyt milloinkin on palan koko). Ne menevät sitten sulatteeseen.

Vierailija
2/5 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kylläkin ylijäämäpaloista, eli kun on harkosta leikattu määräkokoisia paloja niin ainahan siitä jää yli jotain paloja jotka eivät ole just se tasan 350g (tai mikä nyt milloinkin on palan koko). Ne menevät sitten sulatteeseen.

voihan se jollekin satunnaiselle vierailijalle varmaan homeeltakin näyttää se juuston pinta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan se jollekin satunnaiselle vierailijalle varmaan homeeltakin näyttää se juuston pinta?

Juuriharjalla niitä homeita hinkataan pois ennenkuin juustot lähetävät varastolta. Mutta tahkon pinnassa oleva home ei tarkoita että itse juusto olisi homeessa. Sulatejuuston tekemisestä en tiedä.

t. myös Valion juustovarastolla työskennellyt

Vierailija
4/5 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan silloinenkaan Valion työntekijä ei tainut syödä sulatejuustoa. Jos pala tippui lattialle niin vedettiin höylällä pinta pois ja heitettiin säkkiin.

Myös Valiolla töissä ollut.

Vierailija
5/5 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pala tippui lattialle niin vedettiin höylällä pinta pois ja heitettiin säkkiin.