Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan tultua aukeaa uskomaton mahdollisuus tarkkailla omia vanhempia

Vierailija
25.11.2005 |

On ollut todella mielenkiintoista tarkkailla omia ja puolison vanhempia kun lapsenlapsi on syntynyt. Monesti ihmisissä - ainakaan minun vanhemmissani ja appivanhemmissa - ei tapahdu niin suurta kehitystä, että pääsee hyvin näkemään, miten vanhemmat ovat todennäköisesti omienkin lasten kohdalla toimineet. Mitkä ovat olleet reaktiot itkuihin, kiukutteluihin, mitä sanontoja käyttävät ja miten lapseen suhtautuvat.

Vauvani on muutaman kuukauden ikäinen ja olen nähnyt jo monta kohtaa vanhempieni käyttäytymisessä, mitkä tunnistan siinä mielessä, että minun kohdallani ne ovat johtaneet joihinkin tiettyihin ongelmiin. Kuten äitini, joka lohdutti vauvaa tämän itkiessä muutaman ensimmäisen kuukauden ajan, mutta nyt kun vauva on jo " iso" , hänen suhtautumisensa vauvan itkuihin on aivan erilainen, " Älä huijaa! Ei sua mikään itketä! Eipäs nyt itketä ollenkaan!" . Tiedänpähän nyt ainakin, mistä johtuu kykenemättömyyteni ilmaista kielteisiä tunteita. Äitini ahdistuu aina, jos joku ilmaisee mitään negatiivista. Aina pitää teeskennellä, että kaikki on ihan hyvin, ja noin pienestä sitä aletaan treenata.

Muitakin vastaavanlaisia juttuja olen huomannut, niin hyviä kuin huonompiakin.

Tarkkailkaapa vanhempianne, niin voitte saada mielenkiintoisen kurkistusluukun omaan lapsuuteenne!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskenkasvuisia, vastuuttomia, ilkeitä, omaa napaansa ajattelevia omat vanhempani ovat olleet. samoin huomaa miehenkin vanhemmista aika törkeitä asioita. Mm. että naiset ovat ennen(kin) käyttäneet lapsia vallankäytön vä' lineenä. " Lapsen parhaalla" hoidetaan omia asioita. Ennen kuin olin itse äiti, kunnioitin ehkä hieman näitä ihmisiä, mutta kyllä se kunnioitus tässä on karissut (viimeisetkin ripeet). Uskon, että kaikilla ei ole tällaista, ei voi olla

Vierailija
2/3 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini sanoi olevansa aivan " tumpula" vauvojen kanssa, kun olin kuulemma ollut niin helppo. No, ei sitten todellakaan osannut auttaa minua koliikkivauvan kanssa. Uskoin vasta kun vauva syntyi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tajunnut että niin muuten oli meidän sisarusparven kohdallakin, äiti ei koskaan ehtinyt pysähtyä, aina sillä oli kiire jonnekin, en muista ikinä olleeni äidin sylissä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä