Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos miehesi lähtisi reissuun, antaisitko rahat siihen?

Vierailija
27.07.2012 |

Ajatellaan näin. Mies tienaa melko vähän, käy kyllä töissä. Sinä tienaat enemmän, ehkä noin tuhat euroa enempi kuukaudessa? Mieheltä ei jää kovinkaan suuria rahoja säästöön. Itse olet erittäin tarkka rahoistasi, et tuhlaa mihinkään ns. ylimääräiseen, säästät tulevaan asuntoon, yhteiselle lapsellenne jne.

Mies haluaa käydä maassa jossa on syntynyt, jossa on sukulaiset ja jo vanhemmat lapset. Haluaa viettää sielä aikaa heidän kanssaan useamman viikon, pari kuukautta. Näin on tehnyt jo vuosia. Itsekin olet sielä käynyt mutta vain lyhyemmällä reissulla.

Lentoliput ovat melko kalliit ja kuluuhan kohteessa rahaa. Mies joutuu ottamaan palkatonta vapaata töistä että pystyy oleskella sen pari kuukautta "kotimaassansa". Sinä kustannat suuren osan näistä menoista, lähes kaiken. Käytät siis säästössä olevia rahoja ja käyt töissä että saisit rahat takaisin jotka ovat menneet.

Miehen pitää toki tavata sukulaisiaan, lapsiaan joka vuosi, sen sinä ymmärrät. Mutta jotenkin tämä systeemi ei tunnu kuitenkaan reilulta eikä hyvältä? Jos ajatellaan että tämä "tarina" on tosi niin mitä ajatuksia se sinussa herättää?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko säästeliäs, maksaako puolet vuokrasta, tekeekö kotitöitä ?

Jos muutamatta tonnilla selvisin, ehdottomasti antaisin rahat. Jos minulla olisi siihen varaa. Me olemme kuitenkin naimisissa, onnellisesti.

Tunnen vain muutaman, siis tiedän, en tunne, vst miehen. Ajavat vussia pk- seudulla, toinen jakoi ennen sitä mainoksia, eli ovat tosi ahkeria, mutta ikävä kyllä pienpalkkaisia. Kummallakaan ei ole mitään kiinnostusta lähteä katsomaan lähes aikuista lapstssn, omia vanhempia jne.

Yhteisö on aika iso, siis ko maan kansalaisia, jotka asuvat ja kerran vuodessa keräävät kontin huonekaluja, pyöriä, pelejä, vaatteita jne. Tämän he tekevät, eikä mitään muuts.

No, parempi kuin ei mitään. Itse en voisi kuvitellakaan etten näkisi lastani edes kerran vuodessa.

Vierailija
2/5 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia miehen kanssa, joka on muuttanut eri maahan kuin missä lapsensa asuvat, ja tapaa heitä kerran vuodessa. Enkä myöskään olisi yhdessä miehen kanssa, jonka kanssa yhteinen talous ei onnistuisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos tilanne olis toisinpäin, ni miten sit? Jos olisitkin se, joka tarvitsee rahaa nähdäkseen perheensä ja käydäkseen kotimaassaan? Odottaisitko, että varakkaampi puolisosi auttaa sinua taloudellisesti vai tyytyisitkö siihen, ettei sinulla olekaan mahdollisuutta taloudellisten seikkojen vuoksi nähdä itsellesi tärkeitä ihmisiä?

Maksaisin ehdottomasti, jos minulla olisi tilanne, että miehelläni olisi siihen tarve ja minulla varat.

Vierailija
4/5 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en surutta "rahoittaisi". Voisivatko hänen sukulaisensa tulla teille kylään? Miksi tarvitsee olla siellä niin pitkään? Eikö parin viikon loma riittäisi?

Minulla on austaralialinen aviopuoliso ja hän käy kerran vuodessa kotimaassaan. Sukulaisia sieltä päin vierailee meillä suht. säännöllisesti.

Tulot minulla hiukan paremmat, mutta en kustantaisi 2 kk:n vierailua. Tosin siihen ei ole kyllä tarvettakaan.

Mihin hän tarvitsee rahaa matkallaa? Eikö perhe huolehdi majoituksesta ja sapuskoista?

Toisaalta, OMA valinta puolisolta. Jos vuosia näin ja tyytyväinen tilanteesees, niin antaa palaa. OMAT rahat ja OMA pää.

Vierailija
5/5 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhekin on varmaan köyhä siellä kotimaassa, mutta ehkä he voisvat säästää rahaa joskus ja tulla vastavierailulle, jos saavat viisumin (jos tarvii siis)?

ja tosiaan, 2kk on PITKÄ aika, eihän kellään ole sellaisia lomia, miksi hänellä? itse muutin suomesta pois ns.mamumaahan mutta en pyytäisi paikalliselta mieheltäni (joka tienaa enempi kuin minä) että kustantaisi mulle 2kk matkoja suomeen, en mitenkään kehtaisi. itse muutin tänne siinä ymmärryksessä että en voi viettää suomessa 2kk vuodesta. suomenreissuihin kuten muihinkin käytetään yhteisiä rahoja ja menen yksin tai yhdessä suomeen sukuloimaan kun on töistä lomaa.

olette kuitenkin harrastaneet tuota jo monta vuotta et miksi lopettaa sitten...

suosittelisin jotain kompromissia, eli lyhyempi reissu, ja sitten hänen on pakko itse säästää jotain matkaa varten etukäteen vaikka olisikin vaikeaa. ja ehkä hänenn kotimaan perheensä voisi ottaa isomman vastuun ylläpidosta, ettei mies esim. ite maksa bussilippuja/takseja tms. eli ihan diili että mies tulee käymään mutta heidän tuellaan, muuten ei onnaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä