Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä avuksi taaperon tarrautumiseen?

Vierailija
26.07.2012 |

Meidän 2,5 vuotias vaatii äitiä tekemään kaiken. Syö itsenäisesti PK:ssa ja jos joku muu on hoitamassa, kun äiti on paikalla niin syömisestä ei tule mitään jos äiti ei syötä. Äidin pitää pukea, pyyhkiä pylly, antaa pastilli...kukaan muu ei kelpaa jos äiti on paikalla. Nukahtamiset päiväunille ja yöunille sujuu huomattavasti helpommin jos äiti ei ole paikalla, jos äiti on paikalla äitiä pompotetaan edes takaisin jos jonkinmoisilla tekosyillä ja huudetaan perään jos äiti yrittää vain jättää nukkumaan. Joka yö (poikkkeuksetta) tulee vanhempien huoneeseen ja haluaa äidin viereen ja sitten äiti ei saa nukuttua kaikelta pyörinnältä.

Todella uuvuttavaa kun ei saa hetken rauhaa. Oppinut ilmaisemaan tunteita niin että jos äiti on poissa kertoo ikävästä ja pahasta mielestä kun äiti on poissa esim lenkillä.

Ensimmäisen vuosi on menty tosi paljon lapsen ehdoilla, lapsen tahtinen imetys, säännölliset rutiinit, pyritty sanottamaan tilanteita lapsen tasoisesti, kerrottu mahdollisimman hyvin tulevasta esim siirtyniset ruokailuun tai nukkumaan, pidetty paljon sylissä ja lähellä, ollut myös isovanhemmilla lyhyitä aikoja hoidossa. Pikkuveli tullut kuvioihin reilu vuoden ikäisenä ja ei mitään suurta draamaa tai mustasukkasuutta. Nyt ollut hetken PK:ssa ja siellä sujuu oikein mallikkaasti.

Äidistä eroaminen on vaan tullut ihan kamalaksi. Ja pidemmän aikaa jatkunut tuo äidin pompotus tai valikointi.

Miten muuttaa tilannetta? Ei jaksaisi enää huutoja perään ja olisi kiva että joskus söisi itse vaikka äiti paikalla yöheräämisistä puhumattakaan. Auttakaa! Vinkkejä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
2/6 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä äiti enää pompi. Piste. Jos änkeää yöllä sun viereen, niin viet takaisin, vaikka sata kertaa. Jos ei anna muiden pyyhkiä pyllyä, niin odottakoot vaikka huomiseen asti, eiköhän joku siihen mennessä kelpaa. Äiti ei myöskään syötä, kyllä se nälkä tulee ja lusikka pysyy kädessä. Anna lapselle armoa ja anna sen tehdä itse, äläkä pomppaa joka asiassa väliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aina anna periksi mutta siitä seuraa hirveä huuto joka tuntuu vaan jatkuvan. Siihen olen pyrkinyt että jos ensin kieltäydyn jotain tekemästä niin en tee jotta lapsi ei oppisi pompottaan mutta mikään lapsen käytöksessä ei muuta tai oppi ei mene perille. Isän kanssa on pyritty tasaisesti jakaan hoitoa ym mutta sitten meillä onkin jokapäivä huutokonsertteja ja nyt alkaa pinna olla vähissä.

Laiska omen sänkyyn palauttamisessa tai en todellakaan jaksa päiviä töissä jos olen yöt valvonut...kokeiltu on sitäkin. Nyt otin patjan oman sängyn viereen ja yritän rauhottaa lapsen siihen, ettei enää tulisi meidän sänkyyn.

Ruoka jää aivan liian usein lautaselle jos en syötä ja sitten en enää jaksa sitä huutoa mikä seuraa nälästä ja väsymyksestä.

Oravanpyörähäm tämä tilanne on, on vaan jo voimat loppu eikä ajatus selkiä..:/

Ap

Vierailija
4/6 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vähän sama nyt jo 5-vuotiaan kanssa, kun tuli isosiskoksi. Vain äiti kelpaa kaikkeen avustamiseen ja jos ei äiti tuu niin sit ei ollenkaan syödä tms.

Pakko vain sanoa että sitten jos ei muut kelpaa, olet nälässä, tai ilman juuri sitä mekkoa tai sitten et laita niitä kenkiä tms. Et voi olla symbioosissa loputtomiin yhden lapsesi kanssa.

Ja meilläkin koetetaan sitten muilla tavoin antaa sitä huomiota, mutta toisinaan minunkin pitää saada istua hetki rauhassa ilman 5-vuotiaan palvelemista tai vauvan hoitoa.

Sun äitiys on sitä, mitä siitä itse teet. Joko olet palveleva äiti tai opetat itkujen kanssa pärjäämään noiden asioiden kanssa itse. Osaamisestahan ei ole kyse, vain TAHDOSTA,

Vierailija
5/6 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan kanssa kivaa kotona. ja ihmettelet miks se tarrautuu suhun?? Mihin sä ap oikeesti niitä lapsia tarviit, miks ne hankit kun et edes noin pienestä halua huolehtia? 2,5 vuotias on vielä hyvin pieni, ja tarttis sun täyden huomion, kokopäiväisesti.

Vierailija
6/6 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan kanssa kivaa kotona. ja ihmettelet miks se tarrautuu suhun?? Mihin sä ap oikeesti niitä lapsia tarviit, miks ne hankit kun et edes noin pienestä halua huolehtia? 2,5 vuotias on vielä hyvin pieni, ja tarttis sun täyden huomion, kokopäiväisesti.

edellinen vastaaja