Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuopukseni on pian 5 v ja kuljemme yhä rattailla - -

Vierailija
26.07.2012 |

--- eikä minua kiinnosta sinun mielipiteesi. Kysyttävää, vai?

Elikkä:

Tuolla on ketju, jossa aloittaja kauhistelee: kuinka isoja lapsia te niissä rattaissa kuljettelette.

Miten naurettavaa on, kun iso lapsen jalat viistää maata ja laiskojen vanhempien laiskat pullamössökakarat istua röhnöttää rattaissa.

Minä kerroin meidän laiskasta perheestä ja sain aikaan kamalan mekkalan. Jottei yksi ketju hukkuisi minun haukkumiseen ja minun vastineisiin, aloitan uuden ketjun. Voitte tulla tänne haukkumaan ja keskittyä siinä ketjussa ihan yleisellä tasolla kertomaan jaksavista 2,5-vuotiaista maratoonari-lapsistanne jotka eivät ole sitten kävelemään oppimisen jälkeen rattaisiin suostuneet kontra lihasrappeumaa sairastavista lapsista jotka istuvat kärryissä ja herättävät pahennusta..

Minulla on 4 v 9 kk ikäinen - siis alle 5 v - lapsi, jolla on rattaat, joita käytämme ja joissa lapsi istuu, kun olemme liikenteessä julkisilla kulkuvälineillä.

Rattaat ovat sellaiset perusrattaat, kuomulliset mutta vahat softyt.

Rattaat ovat meillä käytössä useammasta syystä:

- kuljetan niissä kassit ja reput kun olemme retkellä.

- pääsen itse julkisilla kulkuvälineillä ilmaisesi, maksan vain koululaisen matkan.

- lapsi voi istahtaa niihin tai seistä hetken aikaa jalkatuella jos väsyy kävelyyn

- lapsi voi nukahtaa rattaisiin

- myös isompi, koululainen, niihin toisinaan istahtaa kun ei jaksa kävellä

- kävelymatkamme ovat pitkiä.

- retkipäivämme ovat kestoltaa pitkiä ja kävelyä tulee paljon, todellakin enemmän kuin 5 km !, minkä täällä jokaisen 5 v jaksaa kävellä - ja retkipäivämme ovat kestoltaan pitkiä: lähemme aamulla ja olemme liikenteessä koko päivän, kotona vasta iltamyöhällä ja lapsen yleensä nukahtaa kotimatkalla bussiin, penkille, josta nostan hänet rattaisiin

- Mielestäni näistä retkipäivistä on tehtävä hauskoja, kivoja, ja se tarkoittaa sitä, että mennään aika tavalla lasten ehdoilla. Jos lasta väsyttää, hänellä on mahdollisuus istahtaa ja lepuuttaa jalkojaan pienen matkaa. Tällä en tarkoita 5 km matkaa, vaan esim. 500 m.

- Emme kukaan halua viettää väsyneenä ja kiukutellen retkipäivää ja jos sen kiukuttelun saa pois sillä, että matkalla rautatientorilta kaivopuistoon tai kauppatorille lapsi menee rattaisiin istumaan tai seisoo jalkatuella pohjois-espalla ja on siinä puoleen väliin p-espaa, miksi en tekisi sitä?

Olemme kaikki normaalipainoisia, lapset hoikkia.

Lapset leikkivät ja liikkuvat aivan normaalisti kotipihalla.

Kuljemme autolla, fillarilla ja kävellen riippuen siitä minne menemme (matkan pituus ) tai onko kiire.

Vanhenpi lapsista on KOHTA 9 v, eli 8 v 9 kk ikäinen.

Hänkin siis retkipäivillä istahtaa rattaisiin jos väsyttää. Hän istuu rattaissa olevan repun päällä, eli tunge jalkojaan sieltä edessä olevan kiinteän ns. turvakaaren alta. En työnnä häntä, koska on liian painava siihen.

Viimeksi suomenlinnassa menimme vahingossa alueelle, jossa oli rakastettavia valkoposkihanhia - ja näitten lintujen isoja pitkäomaisia ulosteita maassa. Yritimme varoa ettemme astu niiden valtavan kokoisiin ulosteisiin, joita oli joka paikassa, koko kävelytie täynnä. Lapsista se oli ällöttävää, ja niitä oli myös ruohoalueella. Pyysin sitten lapset rattaisiin: pienempi istumaan, isompi siihen eteen jalkatuen päälle ja pääsimme kunniallisesti pois ja alueelle, jossa ulosteita ei ollut. Matkaa oli ehkä 200 m. Sitten lapset taas käveli. Mutta retki pelastettu.

Toimin varmasti teidän mielestänne väärin, olisi pitänyt kertoa lapsille että "lapset rakkaat, kuvitellaan että tässä olisi vihollisten ansoja ja meidän pitää loikkia pois koskematta ansaan", jolloin olisimme saaneet kaikki myös hauskan urheilutuokion loikkimalla linnunpaskojen välistä ja yli .

Niin. Me olemme tiedän mielestänne naurettava näky, minä olen laiska ja lapsistani tulee urheilua ja kuntoilua vieroksuvia ylipainoisia pullamössöaikuisia, jotka sairastuvat kaikkiin liikalihavuuden liitännäissairauksiin ja kulkevat kaikki matkansa autolla tai eivät liiku kotisohvalta mihinkään paitsi jääkaapille ja minä teen karhunpalveluksen lapsilleni.

Mutta minua ei voisi vähempää kiinnostaa sinun näkemyksesi minusta ja lapsistani. Jos sinä pyörryt ja kauhistelet meidän perheemme valintoja, se on sinun ongelmasi.

Ps.

aikoinaan, vanhempia lapsiani kuljetin joka paikkaan kävellen ja fillarilla, koska autoa ei ollut eikä julkisia kulkuyhteyksiä. noin 3 v mennä kitkutti omalla pikkupyörällään yht. 10 km (5 km keskustaan ja takaisin) ja saimme haukut päälle, koska tuon ikäinen ei osannut varoa tarpeeksi muita pyöräiljöitä ja meni keskellä tietä, ja paheksuntaa, kun minä tulin takana omalla pyörälläni ja huusin 6 v ja 3 v lapsille: oikea reuna, varo, pysähdy, ei vielä yli... jne koska menvitä edellä aika haipakkaa. Tuliko heistä kuntoilevia ja urheilevia tai edes hyötyliikkujia?

Ei tullut. Kumpikin, etenkin tuo nuorempi, menee tätä nykyä aikuisena autolla joka paikkaan.

En siis katso, että lapsena hyltyliikkumiseen opetettu lapsi sitä harrastaisi aikuisenakin. Voipi käydä toisinkin päin; siitä saatiin lapsena jo ihan tarpeeksi, nyt mennään autolla kun mahdollisuus on.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/45 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä kaikki nyt ovat? Kun oikein saa hakkua, pilkata, ivata, kauhistella ja samaan hengenvetoon kertoa miten ne omat hölkkää aamulla hoitopaikkaan 5 km ja illalla saman matkan takaisin eikä väsytä yhtään, vielä on virtaa harrastaa uintia, vuorikiipeilyä tai kolmiloikkaa vaikka ikää on vasta 1 v 2 kk.

Odotan, ihan samaa mollausta mitä tuolla toisessa ketjussa sain päälleni, visoikaa nyt nuo kaikki näyt ja irvistelkää tähän ketjuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat lykkiä yli-ikäisiä kakaroitasi rattaissa, niin tee se. Me muut emme.

Vierailija
4/45 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei näistä asioista saa tehdä asiallisia aloituksia. Pitää tehdä sellainen hyvä provoaloitus ("mitä te sekopäät oikein ajattelette kun teette niin tai näin") ja odottaa, että sinne tulee joku joka ei otakaan viestiä provon kannalta vaan alkaa suoltaa jotain ihme asiaa, ja sitten hyökätä sen totisen torvensoittajan kimppuun. Taidat olla ihan uusi täällä aaveella? Ei se mitään, kyllä sinustakin vielä aivoton aaveemamma leivotaan :D

Vierailija
5/45 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat lykkiä yli-ikäisiä kakaroitasi rattaissa, niin tee se. Me muut emme.

yks hyvä tyrkky tänne jo saatiin! Nyt kaikki muutkin mukaan! Jihuu!

Vierailija
6/45 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muka yhtään kiinnosta mitä muut ajattelevat, vaikka se lykkii jotain jättiläispentuja kärryissä :)))))

"Mutta minua ei voisi vähempää kiinnostaa sinun näkemyksesi minusta ja lapsistani. Jos sinä pyörryt ja kauhistelet meidän perheemme valintoja, se on sinun ongelmasi."

Vierailija
7/45 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kärrää se kullannuppusi vaikka kouluun aamuisin, ei paljon kiinnosta... hymyilyttää kyllä

Vierailija
8/45 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla ihmisellä niin huono itsetunto, että jaksaa kirjoittaa tuollaisen saatanallisen paatoksen, ja vielä väittää, ettei muka muiden mielipiteet kiinnosta...

Suoraan sanottuna, en jaksanut lukea kuin pari riviä, ja edelleen olen samaa mieltä: laiska mamma ja lössöt lapset. Ihan sama miten päin sen kääntää, tai kuinka hoikkia itse kukin on.

Vierailija
9/45 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kysin jo aiemmin, että kait sä pidät niitä rattaita mukana vielä kun penskas on 9-v ja 13 v, koska ei kai se sun nyt 5-v voi yhtään nuorempana oppia omin jaloin kulkemaan kuin laiskimus esikoisesikaan?

Kait haluat tasapuolisesti taata lapsillesi mahdollisuuden lepoon, kun on NIIIIIIIIIIN raskasta lapsen kävellä Suomenlinnassa.

Vierailija
10/45 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kullanmurut ei jaksa kävellä :))

Vierailija
11/45 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väität tekeväsi retkiä lasten ehdoilla, mutta oikeasti vedät lapset aivan piippuun. Miksi siellä retkillä pitää notkua yömyöhälle, niin että lapset nukahtelee minne sattuu? Haluaisitko itse retkeillä noille väsymyksen rajoille?

Yritä nyt vähän skarpata urpo, niin voisit jättää ne rattaatkin niiltä isoiltä lösöiltäsi jo pois.

Vierailija
12/45 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 15v poika joskus väsyy reissulla ja olen huomannut käteväksi että otan tuttelia mukaan sellaiseen 1litran tuttipulloon. Siinä on kätevä kellistää potra poika rattaisiin ja kiukku laantuu kun saa masun täyteen:) Eikä tarvi muiden kommenteista piitata! Minuakin mulkoillaan bussissa kun kärrään 6v lastani rattaissa kun pääsen ilmatteeksi, ja minusta se on ihan tyhmää. Jos nyt muut rattaiat työntävät saavat minun takiani vihat niskaansa " pummimatkustajista" niin mitä se minuun kuuluu. Itse säästän kuitenkin 2e. Lapselle olen opettanutettä kun synttärit tulee niin sitten valehdellaan tarkastajille että on pitkä eskari. Harmi vaan että kuopus tulee välillä mustasukkiaseksi ja se on otettava syliin bussissa. Ei siinä muuta kun että se on on nyt 175cm pitkä ja minä vain 162cm, eli on hankalaa nähdä milloin tulee oikea pysäkki. Ja pitemmillä matkoilla jalat puutuu, kerran kaaduon bussin lattialle eikä kukaan auttanut. Tsemppiä sisko!

Vierailija
13/45 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kysin jo aiemmin, että kait sä pidät niitä rattaita mukana vielä kun penskas on 9-v ja 13 v, koska ei kai se sun nyt 5-v voi yhtään nuorempana oppia omin jaloin kulkemaan kuin laiskimus esikoisesikaan?

Kait haluat tasapuolisesti taata lapsillesi mahdollisuuden lepoon, kun on NIIIIIIIIIIN raskasta lapsen kävellä Suomenlinnassa.

Tottakai te jaksatte lukea saatanalliset paatokseni, kun minä edustan ihmislajia, jota te "ette ymmärrä" kauniisti sanottuna, suomennettuna halveksitte.

Onhan teidän tiedettävä taustat. Jos en kirjoittaisi kaikkea aloitukseen, vaatisitte tuon tarkennuksen ja sitten alkaisitte että "olisit heti sanonut" "ei voi tietää jos ei kerro heti". joten kerroin heti kaiken.

Meillä ei kukaan ole ylpainon takia laiska eikä rattaissa istuta sairauden takia.

Mutta sinulle, kun kerran kysyit: luovun rattaista vuoden päästä, kun kuopus on 6 v. Sitten otame käyttöön kokoon taittuvt potkulaudat. Ne on näppärä ottaa bussiin mukaan. Mutta vielä vuoden minä lykin isoja laiskoja kakariotani rattaissa,

ja vaikka tein aloituksen ja vaikka vastaan tähän, minua ei kiinnosta hermoromahduksesti jonka me aiheutamme sinulle, -> käytämme rattaita yhä edelleenkin vaikka sinä hikeennytkin siitä. En siis muuta käyttäytymistäni sinun mielipiteen takia.

Vierailija
14/45 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- pääsen itse julkisilla kulkuvälineillä ilmaisesi, maksan vain koululaisen matkan.

Vierailija
15/45 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 15v poika joskus väsyy reissulla ja olen huomannut käteväksi että otan tuttelia mukaan sellaiseen 1litran tuttipulloon. Siinä on kätevä kellistää potra poika rattaisiin ja kiukku laantuu kun saa masun täyteen:) Eikä tarvi muiden kommenteista piitata! Minuakin mulkoillaan bussissa kun kärrään 6v lastani rattaissa kun pääsen ilmatteeksi, ja minusta se on ihan tyhmää. Jos nyt muut rattaiat työntävät saavat minun takiani vihat niskaansa " pummimatkustajista" niin mitä se minuun kuuluu. Itse säästän kuitenkin 2e. Lapselle olen opettanutettä kun synttärit tulee niin sitten valehdellaan tarkastajille että on pitkä eskari. Harmi vaan että kuopus tulee välillä mustasukkiaseksi ja se on otettava syliin bussissa. Ei siinä muuta kun että se on on nyt 175cm pitkä ja minä vain 162cm, eli on hankalaa nähdä milloin tulee oikea pysäkki. Ja pitemmillä matkoilla jalat puutuu, kerran kaaduon bussin lattialle eikä kukaan auttanut. Tsemppiä sisko!

Ajattelin että 15 vuotiaana laitan laimennettua keskiolutta tai lonkeroa sinne juomapulloon, niin uni tulee paremmin siinä bussin penkillä.

Mutta seutulippu ei maksa 2 e, vaan jotain 5 e, en ole varma kun en maksa sitä, kun mulla on aina vähintään aviomies rattaissa että pääsen ilmaiseksi. Somalit laittaa kärryinsä ruokaostot, sun muuta muovipussinyttänää mutta heille kait on sama onko siinä tenava vai tavarapussi. sama asia heille.

Vierailija
16/45 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne isommat tuttipullot kannattaa säästää lapselle kotibileitä varten. Niistä voi juoda sitten siideriä.

Perustelkaa miten vaan, mutta 6 vuotiaita lapsia ei pitäisi rattaissa työntää yhtään metriä. Sitä ihmettelen eniten eivätkö lapset itse pelkää että tulee vaikka joku kaveri vastaan kun pikkuvauva on vaunuissa.

Vierailija
17/45 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi rivi ei riitä, sillä on kerrottava, etteivät lapset jaksa kävellä edes 5 km. sillä tavala kerron, miten laiska olen ja miten laiskoja lapset ovat. Tuo ei nimittäin ole ainoa syy miksi ne rattaat on. Se olisi lähes hyväksyttävä syy, Että on rattaat, mutta lapset kävelee kuitenkin. kuka minua silloin haukkuisi? ja te haluatte haukkua. Nyt on monta syytä haukkua kun on kaikki perustelut,. olen rehellinen ihminen, niin.

Vierailija
18/45 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos! oikeestaan halvemmalla pääsee jos ostaa pirtua viron- matkalla, siitä saa laimennettuna enemmän ja jos mies vaikka kaatuu ja satuttaa polvensa niin pojan pullosta voi puristaa pari desinfioivaa tippaa! ja toi somalijuttu oli kanssa hyvä, ite en ole keksinytkään matkia heitä. pitää kokeilla sitä isoa huivia niin ei tartte ostaa samppoota, tulee halvemmaks!

Vierailija
19/45 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päivittäin, aamuin illoin.

Vierailija
20/45 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista viedä rattaissa sinnekkin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi