Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulehdus olkapäässä - "buranan" annostus?

Vierailija
26.07.2012 |

Talvella vaivannut olkapääkipu uusi kun tällainen paperinpyörittelijä lähti maaseudulle ruumiilliseen työhön :) Sain siis olkapään aiemmin kuntoon kunnon kuurilla tulehduskipulääkettä (ihan tavallinen Buranan rinnakkaisvalmiste) ja tulehduksen parannuttua jumppaamalla.

Nyt ajattellin mennä samalla kaavalla, mutta en muista yhtään millainen annnostus minulla oli lääkkeessä. Kuulostaako 800mg 3 kertaa päivässä "normaalilta"? Jotain tuon suuntaista muistelisin annoksen olleen. Olen ihan aikuinen ihminen ja painoa minulla on n. 80kg jos se nyt jotenkin tähän annostukseen vaikuttaa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oho, karkasi.

Mutta siis sama kiinnosta muakin. Kyynärpää vihoittelee ja olen ihan varma, että siellä on joku tulehdus. Osaisiko joku tosiaan sanoa "oikeaa" annostusta vaikka viikon tulehduskipulääkekuuriin? Oon ajatellut 1600mg/vrk, mutta ap ehdotti vielä enemmän...

Vierailija
2/10 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri määräsi "1 tabletti 1-3 kertaa vuorokaudessa", lääkkeenä Ibumax 800mg eli halvempi burana, tosin oli sitten vahmemmatkin tabut alkuun kun alkoi kädestä tunto lähteä. Mutta tuo määrä on siitä Ibumax-purkin kyljestä kopsattu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aina auttanut mulla

Vierailija
4/10 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä voi ottaa kolmesti päivässä myös.

Vierailija
5/10 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joo, mäkin sanoisin, että 3x800mg kuuri esim. viikon ajan. Mikään lääkäri en ole, mutta noin ottaisin itse.

Vierailija
6/10 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutamaan päivän ajan. Eli jos sulla on sen särkylääkkeen tuote- eli pakkausseloste tallella, niin katso sieltä tai googleta seloste netistä. Esim. Ibumax 400 mg lukee näin:

IBUMAX 400 mg:

Aikuiset ja yli 12-vuotiaat nuoret:

½-1 tablettia tarvittaessa 1-3 kertaa vuorokaudessa.

Tosin mulle tuo on ihan paska ohje, koska 3 tabua vuorokaudessa saa vatsan totaalisököksi, joten jos olkapää tulehtuu, niin käyn suosiolla lekurilta Arcoxia-kuurin ja tarvittaessa myös kortisonipiikin. :)

Vierailija
7/10 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heiluriliikkeitä silleen käsi alaspäin roikkuen. Vähän kuin kaappikellon heiluri. Jumppari mulle neuvoi nämä eikä tartte enää buranakuureja.

Vierailija
8/10 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista ja ketjun nostamisesta. Otan nyt viikon verran 2000-2400mg ibuprofeenia ja katsotaan miten tilanne kehittyy. Onneksi mun maha kestää tuon ihan hyvin.

Tuota heilurijuttua olen tehnytkin silloin aiemmin ja se kyllä auttoi. Otan sen ilman muuta taas käyttöön kunhan tämä pahin tulehdus laantuu. Kylmää pitää kanssa kokeilla.

Vierailija
9/10 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ibuprofeenin maksimiannos tilapäisessä kuuriluonteisessa käytössä on 3200mg/vrk.

Ei jatkuvasti, kuukausikaupalla, vaan muutaman viikon voi näin mennä.

Vierailija
10/10 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä kuitenkaan yhtään enempää. Maksimi rajois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi