Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyään ei missään saa hyvää palvelua!!

Vierailija
25.07.2012 |

Miks helvetissä? tai no oon saanu kerran yhessä ravintolassa ja kuntokeskuksella saa hyvää palvelua. Kaikki muut kokemukset on lähinnä perseestä. Ravintoloissa aina sattuu jotain säätöö, kaupassa myyjät ei edes katso silmiin, kuina niitä voisi tervehtiä?, kaikki puhelinpalvelut joihin olen soittanut kusee aina jollain tavalla. Siis mistä persiistä tämä johtuu? Mä en ainakaan jaksa enää tällästä skeidaa. Muutan kohta jonnekin jumalan selän taakse ja alan kasvattaa selleriä.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-kauppojen paljon mainostamaan Mestarimyyjä-koulutukseen pitää opiskella omalla ajalla, siis kotona.

Kuinka moni tekisi niin? Kympin tuntipalkkaan tulee aikamoinen alennus kun alat pänttäämään asioita kotonasi. Vai eikö kotona ole muuta puuhaa kuin opiskella työasioita?

Koulutuksen pitää tapahtua työaikana. Minun mielestäni.

Vierailija
2/37 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan siitä kiinni, että nykyään keski-ikäiset ukot ottaa töihin vain nuoria ja ulkonäön perustella. Ei katsota ollenkaan osaako homman ja mikä asenne ja sitten ihmetellään kun kauppa ei käy ja asiakkaat äänestää jaloillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan"?

Jotenkin tuli sellainen mieleen viestistäsi.

Vierailija
4/37 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no voi vittu. yks syy lisää muuttaa sinne erämökkiin

Vierailija
6/37 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanha totuus on kyllä: " asiakas on aina oikeassa"

dorka

Vierailija
7/37 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kaikki maksaa helvetisti luulis et palvelu olis sen mukaista. Aina jotain häikkää. Sitä ei voi aina mennä michelin ravintoloihin..

Vierailija
8/37 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun kaltaiset ihmiset ovat sitten hölmöjä. Kerran ketjuvaatekaupassa joku vanha ukko pyysi myyjää hakemaan itselleen erilaisia housuja ja niistä vielä eri kokoja. Teki mieli huutaa ukolle, että "täällä ei ole tuon tason palvelua ja juurikin sen vuoksi hinnat ovat alhaiset. Saat palvelua, jos maksat siitä hienossa putiikissa."

Eli ap, jos haluat palvelua sinun pitää valita hienompia ja kalliimpia paikkoja. Marketeissa myyjillä on ihan liikaa hommia, ei ne ehdi palvelemaan sinua eikä siihen edes opeteta; pitää olla vain tehokas. Joskus pikkuisten ruokakauppojen aikaan 50-luvulla oli kuluttaminen toista ja tavara oli niin kallista että tavallisella ihmisellä ei ollut varaa kuin välttämättömyyksiin.

Itse olen ihan tyytyväinen tähän, että voin köyhänä paskana elää yltäkylläisyydessä vaikka hinta olisi sitten se, että en saa palvelua. Lähinnä vaan ketuttaa, jos joku myyjä kulkee perskarvoissa kiinni ja tyrkyttää.

Vierailija
9/37 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niiden puhelinpalveluista sais jotain palvelua... ravintolat ja pikaruokalat ovat asia erikseen...

Vierailija
10/37 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän olevani loistava asiakaspalvelija, vaan arvatkaapa saanko töitä alaltani? Olen yksi harvoista, jotka oikeasti NAUTTIVAT siitä, että saavat palvella muita ja olla avuksi...ei näytä merkitsevän nyky-Suomessa mitään, joka kerta työpaikkani vie joku vähän nuorempi bimbo joka ehkä näyttää kivalta mutta ammattitaidottomuus paistaa kilometrin päähän. Itku meinaa tulla, kun ei pysty iällä tai ulkonäöllä (tavis olen, en vastenmielinen!) kilpailemaan mutta asennetta olisi vaikka muille jakaa...ainoat työpaikkani ovat olleet pienissä liikkeissä, joissa keskityttiin siihen palveluun...vaan eipä ole näitä enää olemassakaan.

Vierailija
11/37 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä kuntokeskuksessa saa todella hyvää palvelua ihan jokaiselta työtekijältä. Yhdessä ravintolassa mennään aina tiettyihin pöytiin, koska niihin tarjoilee jostain kumman syystä oikeasti positiiviset ja palvelualttiin tarjoilijat. Muualla samassa paikassa saa odottaa tarjoilijaa ihan joka asiassa ja kun kerkiävät tulemaan paikalle, niin juotavat sun muun heitetään pöytään jne.

Muutenkin tuntuu ettei hyvää palvelua arvosteta yhtään.

Vierailija
12/37 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

dorka

asiakas ei todellakaan ole aina oikeassa, mutta hänen annetaan kuvitella niin.

terv. kaupan täti

Vierailija
13/37 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän olevani loistava asiakaspalvelija, vaan arvatkaapa saanko töitä alaltani? Olen yksi harvoista, jotka oikeasti NAUTTIVAT siitä, että saavat palvella muita ja olla avuksi...ei näytä merkitsevän nyky-Suomessa mitään, joka kerta työpaikkani vie joku vähän nuorempi bimbo joka ehkä näyttää kivalta mutta ammattitaidottomuus paistaa kilometrin päähän. Itku meinaa tulla, kun ei pysty iällä tai ulkonäöllä (tavis olen, en vastenmielinen!) kilpailemaan mutta asennetta olisi vaikka muille jakaa...ainoat työpaikkani ovat olleet pienissä liikkeissä, joissa keskityttiin siihen palveluun...vaan eipä ole näitä enää olemassakaan.

Että olisitkohan sinäkään marketin kassalla veemäisten ihmisten palvelijana aina naama naantalin auringolla? Ei kannata arvostella, ennen kuin teet sitä työtä.

Minulla on molemmista kokemusta ja voin todeta ainakin sen, että pikkuputiikeissa asiakaskontakti on henkilökohtaisempi eikä asiakkaat kehtaa olla yhtä paskamaisia kuin jossain cittarin tai siwan kassalla. Cittarin kassalla on sitä paitsi niin tylsää, että saa olla aika imbesilli, jos siinä liukuhihnalla jaksaa olla pirteä kuin peipponen ja jutustella kaikkien 1500 asiakkaan kanssa mukavia. :D

Vierailija
14/37 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syynä se, että joka paikassa vähennetään työntekijöitä, jolloin jäjelle jääneet ovat aivan ylikuormittuneita. Eivätkä näin jaksa tehdä työtään niin hyvin kuin pitäisi.

(Meilläkin tänä vuonna jo 7 työntekijää lähtenyt, eikä ketään ole otettu tilalle. Stressaava tilanne, sillä alunperinkään meitä ei ollut tarpeeksi.)

Vierailija
15/37 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että myyjä ei tiedä itse missä jokin tavara sijaitsee.

Tänäkesänä mökilla käydään aina yhdessä s-marketissa (ei mikään jätti-iso) niin kaupan hyllyttäjä ei tiennut missä sijaitsee sitruunamehu (kalaan)/tartar-kastikepullo (kalakastikkeeksi)/demi-glase-kastikepohja (pihvilihalle kastikkeeksi). Viimevuodesta oli kaupanhyllyjärjestys muuttunut, niin en enää löytänytkään, kun ovat ihan eri logiikan mukaan eri kaupoissa esillä.

Minusta jokaisen myyjän kuuluu tietää missä jokin myytävä tuote on, esim. ekoina päivinä töissä kiertää kauppaa vähän huolellisemmin läpi, jotta osaa palvella kysyviä asiakkaita. Ja ymmärrän, jos ei sitten jotakin harvinaisempaa tuotetta osaa kaupantäti kaupasta löytää, mutta kun myyjä ei siis tiennyt näinden kolmen etsimäni tuotteen sijoittelua!

Lisäksi samaisen kaupan kassa löi joka kerta asioidessamme väärin kassalla, eli oli otettu esim. leipää kaksi pakettia, vaikka ostimme vain yhden, ja siis joka kerta kassakuitissa oli väärin lyöty (liikaa tuotteita!).

Samainen kassatyttö olikin sitten siirretty hyllyttäjäksi loppukesästä, kun varmaan teki liikaa virheitä kassalla.

Meiltä on myös lähes joka kerta puuttunut Drive-in asioidessamme perheen kanssa (juuri perjantaisin mökille mentäessä) Mcdonaldsissa jotakin perheen ostoksista! Aina jää joku tilattu asia pois. Nykyisin tarkistammekin aina ostoskassi Mäkiseltä, että onko nyt kaikki ostokset oikeasti mukana Drive-In kassissa...

Vierailija
16/37 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

dorka

terv. kaupan täti

Etkö tajua mitä tuo tarkoittaa kaupan täti?! Se tarkoittaa sitä, että asiakaspalvelussa lähdetään aina siitä, että asiakas ikään kuin leikisti olisi oikeassa vaikka olisikin oikeasti ihan helvetin väärässä. Jessus, jos joku oikeasti on ottanut tuon ihan kirjaimellisesti.

Vierailija
17/37 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olisitkohan sinäkään marketin kassalla veemäisten ihmisten palvelijana aina naama naantalin auringolla? Ei kannata arvostella, ennen kuin teet sitä työtä.

Minulla on molemmista kokemusta ja voin todeta ainakin sen, että pikkuputiikeissa asiakaskontakti on henkilökohtaisempi eikä asiakkaat kehtaa olla yhtä paskamaisia kuin jossain cittarin tai siwan kassalla. Cittarin kassalla on sitä paitsi niin tylsää, että saa olla aika imbesilli, jos siinä liukuhihnalla jaksaa olla pirteä kuin peipponen ja jutustella kaikkien 1500 asiakkaan kanssa mukavia. :D

se on kuule susta ittestäs ihan kiinni, kuinka tylsää siinä kassalla on! Sä luot sen tunnelman siihen kassalle, ei kukaan muu! Mä en ymmärrä tollasia ihmsiä, jotka ei edes yritä. Jos olettamus on, että kassalla on tylsää niin sitten armasti on. Mutta tylsyyttä ei todellakaan tee 1500 ihmistä. Et sä vois syyttää 1500 ihmistä sun tylsyydestäs haloo!

Vierailija
18/37 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassahenkilö ei ole ihminen!

Jos yskittää/aivastuttaa, kassahenkilön päälle voi aivan hyvin yskiä/aivastaa.

Jos on huono päivä, niin kassahenkilö on juuri oikea henkilö purkautua: onhan hän todella syyllinen siihen, ettei liikennevalot vaihdu tarpeeksi nopeasti tai että pomo on v-mäinen juuri tänään tai vaimo nyt sattuu huutamaan kotitöistä. Toki se kassahenkilö on kaikkeen näihin syyllinen, ja saa sen kuulla!

Vierailija
19/37 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

dorka

terv. kaupan täti

Etkö tajua mitä tuo tarkoittaa kaupan täti?! Se tarkoittaa sitä, että asiakaspalvelussa lähdetään aina siitä, että asiakas ikään kuin leikisti olisi oikeassa vaikka olisikin oikeasti ihan helvetin väärässä. Jessus, jos joku oikeasti on ottanut tuon ihan kirjaimellisesti.

Mitä yrität sanoa?

Asiakas ei ole aina oikeassa, mutta todellakin hymyillen annan hänen kuvitella niin. Palvelutilanne menee nopeammin ja mukavammin kun asiakas kuvittelee olevansa oikeassa. Ihan sama mulle.

Mutta edelleen: mitä ihmettä sä vaahtoot, etten tajua?

terv.kaupan täti

Vierailija
20/37 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Touhu on kovin liukuhihnamaista. Pidin työstä kyllä, mutta vielä enemmän tykkäsin seikkaperäisestä neuvomisesta kiinnostuneille asiakkaille. Kassalla olin puolisen vuotta yhteensä, tulihan siinä nähtyä ja koettua kaikenlaista...siltikään työ ei ole mielestäni typerää tai minä imbesilli vain siksi, että jaksoin tervehtiä hymyillen jokaisen asiakkaan (myös ne, jotka eivät vastaa tervehdykseen tai sikailevat). Small talk ja huonoille vitseille hymyily ei ollut vaikeaa sekään- se kuului siihen työhön.

t. en muista numeroani, mutta rakastan palvella muita!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme