Nykyään ei missään saa hyvää palvelua!!
Miks helvetissä? tai no oon saanu kerran yhessä ravintolassa ja kuntokeskuksella saa hyvää palvelua. Kaikki muut kokemukset on lähinnä perseestä. Ravintoloissa aina sattuu jotain säätöö, kaupassa myyjät ei edes katso silmiin, kuina niitä voisi tervehtiä?, kaikki puhelinpalvelut joihin olen soittanut kusee aina jollain tavalla. Siis mistä persiistä tämä johtuu? Mä en ainakaan jaksa enää tällästä skeidaa. Muutan kohta jonnekin jumalan selän taakse ja alan kasvattaa selleriä.
Kommentit (37)
suuri osa myyjistä on ollut ihan pihalla tuotteista. Olen huomannut, että kannattaa vain itse lukea purkkien kyljistä ja netistä ohjeita, koska kaupassa ei usein apua saa.
Kassakaan ei sitten löydä hintaa ja pitää lähteä opastamaan, mistä se löytyy...
Toki välillä on löytynyt asiansa osaava myyjä, mikä jouhevoittaa asiointia huomattavasti.
että monet vuosia alalla olleet kassatyöntekijät jaksaa vielä hymyillä ja tervehtiä, mutta monet nuoremmat on kun jotain zompieta siinä kassalla...
suuri osa myyjistä on ollut ihan pihalla tuotteista. Olen huomannut, että kannattaa vain itse lukea purkkien kyljistä ja netistä ohjeita, koska kaupassa ei usein apua saa.
Kassakaan ei sitten löydä hintaa ja pitää lähteä opastamaan, mistä se löytyy...
Toki välillä on löytynyt asiansa osaava myyjä, mikä jouhevoittaa asiointia huomattavasti.
siis se on jsut tota! monet palvelijat sitten yrittää esittää, että ne tietäis ja kuluttajat joutuu sitten tekemään ylimäärästä. miks ne ei vaan vois kysyä kokeneemmalta.
että myyjä ei tiedä itse missä jokin tavara sijaitsee.
Tänäkesänä mökilla käydään aina yhdessä s-marketissa (ei mikään jätti-iso) niin kaupan hyllyttäjä ei tiennut missä sijaitsee sitruunamehu (kalaan)/tartar-kastikepullo (kalakastikkeeksi)/demi-glase-kastikepohja (pihvilihalle kastikkeeksi). Viimevuodesta oli kaupanhyllyjärjestys muuttunut, niin en enää löytänytkään, kun ovat ihan eri logiikan mukaan eri kaupoissa esillä.
Tai vuokratyöntekijä. Kolmas vaihtoehto on se, että ko. tuotetta kysellään hyvin harvoin. Ei kukaan muista missä sellaiset tuotteet ovat, joita kysellään kerran vuodessa. Ja tämäkin voi yllättää, mutta valikoimakin vaihtuu, aina ei voi tietää, onko jotain tuotetta valikoimassa vai onko se poistunut.
että monet vuosia alalla olleet kassatyöntekijät jaksaa vielä hymyillä ja tervehtiä, mutta monet nuoremmat on kun jotain zompieta siinä kassalla...
että tuo on luonnekysymys.
Toiset on vain luotu asiakaspalveluun, ja toiset ei. Eli tekevät kassatyötä vain hetken opiskelun lomassa.
etteivät asiakkaat nykyään mitään hyvää palvelua tarvitse, se HIDASTAA ja asikkaat haluavat NOPEUTTA! Uskallan olla jonkin verran eri mieltä, kyllä ainakin iäkkäämmät arvostavat yhä palvelua.
Ei vuokratyöntekijää kiinnosta asiakkaat, koska huomenna hän on jo toisessa paikassa.
etteivät asiakkaat nykyään mitään hyvää palvelua tarvitse, se HIDASTAA ja asikkaat haluavat NOPEUTTA! Uskallan olla jonkin verran eri mieltä, kyllä ainakin iäkkäämmät arvostavat yhä palvelua.
Sano sille pomolle,e ttä tolla menolla se karkoittaa vaa aiakkaita! Olen itse alle 30v ja tiedän paljon ihmisiä lähipiiristä, jotka on todella kyllästynyt tähän nykymeinikiin, kun missään ei saa hyvää palvelua.
Siis myyjät ovat vuosikausiakin samassa paikassa töissä, eivätkä tiedä esim missä on listat? Siis ihan perusheinää pitäisi olla tämä...
Ja oikeasti, jos on myyjänä jossa työtehtäviin kuuluu tuotetietous niin pitäisi mennä itseensä jos ei oikeasti osaa tuotteen käyttötarkoitusta ja mille pinnoille tuote kuuluu (esim. eri maali-tyypit). Ja ei voi syyttää sitä kiirettä. Pitää vaatia myös esimieheltä, että on aikaa opiskella omaan työhönliittyvää tuotetietoutta. Ei esim. pankintätikään voi sanoa asiakkaalle että koska aina on niin kiire, niin en osaa sinulle siksi kertoa tästä lainasta sulle mitään, mitä otat.
Ihmisillä on vastuu omasta työstään, oli sitten siivooja/kaupanmyyjä/lääkäri/opettaja jne. Monesi näkee sitä asennevammaa nuorilla myyjillä, "mä olen vain töissä täälä, ja vielä alipalkattuna, joteen en mä vaan tiedä..."
Siis myyjät ovat vuosikausiakin samassa paikassa töissä, eivätkä tiedä esim missä on listat? Siis ihan perusheinää pitäisi olla tämä...
Ja oikeasti, jos on myyjänä jossa työtehtäviin kuuluu tuotetietous niin pitäisi mennä itseensä jos ei oikeasti osaa tuotteen käyttötarkoitusta ja mille pinnoille tuote kuuluu (esim. eri maali-tyypit). Ja ei voi syyttää sitä kiirettä. Pitää vaatia myös esimieheltä, että on aikaa opiskella omaan työhönliittyvää tuotetietoutta. Ei esim. pankintätikään voi sanoa asiakkaalle että koska aina on niin kiire, niin en osaa sinulle siksi kertoa tästä lainasta sulle mitään, mitä otat.
Ihmisillä on vastuu omasta työstään, oli sitten siivooja/kaupanmyyjä/lääkäri/opettaja jne. Monesi näkee sitä asennevammaa nuorilla myyjillä, "mä olen vain töissä täälä, ja vielä alipalkattuna, joteen en mä vaan tiedä..."
Tietyt työt pitää saada tehtyä päivittäin, ja ne myös tehdään!
Tähän ei kuulu koulutus eikä ohjeistus.
Jos haluat ottaa selvää tuotteista, teet sen omalla ajallasi. (Arvaa kiinnostaako niin paljon?)
Kun esimies ei välitä, niin miksi hierarkian alempiarvoisen pitäisi välittää?
Ruohonjuuritaso ei saa palkkaa siitä, että välittäisi.
Nuorena sitä kuvitteli kaikenlaista, mutta ei enää. Nykyään kun suoriutuu töistä kotiin, niin kaikki ok. Turha edes kuvitella, että voisi tehdä työnsä niin hyvin kun osaa. Ajan puutteen takia työt tehdään siten kun ehditään.
Ja oikeasti, jos on myyjänä jossa työtehtäviin kuuluu tuotetietous niin pitäisi mennä itseensä jos ei oikeasti osaa tuotteen käyttötarkoitusta ja mille pinnoille tuote kuuluu (esim. eri maali-tyypit). Ja ei voi syyttää sitä kiirettä. Pitää vaatia myös esimieheltä, että on aikaa opiskella omaan työhönliittyvää tuotetietoutta. Ei esim. pankintätikään voi sanoa asiakkaalle että koska aina on niin kiire, niin en osaa sinulle siksi kertoa tästä lainasta sulle mitään, mitä otat.Ihmisillä on vastuu omasta työstään, oli sitten siivooja/kaupanmyyjä/lääkäri/opettaja jne. Monesi näkee sitä asennevammaa nuorilla myyjillä, "mä olen vain töissä täälä, ja vielä alipalkattuna, joteen en mä vaan tiedä..."
Jos tuntipalkka on 10 euroa, ei kukaan jää opiskelemaan omalla ajalla jotain "tuotetietoutta". Mistä sitä muuten opiskellaan, niistä purkeista vai?
Itse kaupan alalla minulla on kokemusta siitä, että myyjien koulutukseen laitetaan minimipanostus. Työnantaja ei halua kouluttaa myyjiä ollenkaan, jos nämä nyt joten kuten pärjäävät työssään.
Toisaalta - koulutus tulee työnantajalle kalliiksi, myyjäthän usein ovat töissä vain tyyliin opiskeluajan, pari kuukautta tai pari vuotta, sitten pitääkin palkata jo uusi ja taas kouluttaa.
Itse tykkään palvella asiakkaita hyvin, ja siihen tarvitaan riittävästi aikaa. Sitä kun ei ole, niin viimeinen ripe siitäkin työn ilosta on viety pois. Joten jos minulla yksinkertaisesti ei ole aikaa eikä mahdollisuuksia, aika nopeasti tulee tuo "mä oon vaan töissä täällä" -yhtälö.
Ja olen muutaman vuoden tehnyt myyjän töitä. Jossain vaiheessa ajattelin, että on pakko joustaa ja tein ilmaistakin työtä. Jouduin vaan huomaamaan, että jos tekee ilmaista työtä, saa raataa itsensä piippuun mutta palkka on edelleen sen kymmenen euroa per tunti. Tästä hyvän opetuksen saaneena en todellakaan ala ilmaiseksi lueskelemaan jotain koulutusjuttuja, työnantaja ei tarjoa tuota koulutusta.
En voi kokea vastuuta asioista, joista en saa päättää ja joista en myöskään saa antaa mitään palautetta eteenpäin. Nykyisessä paikassani työntekijää ei todellakaan kuunnella, vaikka asiana olisi se, että asiakkaita on vaikea palvella hyvin, jos kaikki puristetaan liian tiukalle.
Ajan puutteen takia työt tehdään siten kun ehditään.
Tietyt työt pitää saada tehtyä päivittäin, ja ne myös tehdään!
Tähän ei kuulu koulutus eikä ohjeistus.
Jos haluat ottaa selvää tuotteista, teet sen omalla ajallasi. (Arvaa kiinnostaako niin paljon?)Kun esimies ei välitä, niin miksi hierarkian alempiarvoisen pitäisi välittää?
Ruohonjuuritaso ei saa palkkaa siitä, että välittäisi.Nuorena sitä kuvitteli kaikenlaista, mutta ei enää. Nykyään kun suoriutuu töistä kotiin, niin kaikki ok. Turha edes kuvitella, että voisi tehdä työnsä niin hyvin kun osaa. Ajan puutteen takia työt tehdään siten kun ehditään.
Osa porukasta tuntuu elävän vielä jossain kyläkauppojen ajassa. :D
Ihmeellistä ettei ihmiset ymmärrä, mikä on maailman meno. Ei asiakkaista enää välitetä kuten joskus ennen eikä se ole myyjän vika vaan sen koneiston, joka haluaa tehdä TULOSTA.
Ja oikeasti, jos on myyjänä jossa työtehtäviin kuuluu tuotetietous niin pitäisi mennä itseensä jos ei oikeasti osaa tuotteen käyttötarkoitusta ja mille pinnoille tuote kuuluu (esim. eri maali-tyypit). Ja ei voi syyttää sitä kiirettä. Pitää vaatia myös esimieheltä, että on aikaa opiskella omaan työhönliittyvää tuotetietoutta. Ei esim. pankintätikään voi sanoa asiakkaalle että koska aina on niin kiire, niin en osaa sinulle siksi kertoa tästä lainasta sulle mitään, mitä otat.Ihmisillä on vastuu omasta työstään, oli sitten siivooja/kaupanmyyjä/lääkäri/opettaja jne. Monesi näkee sitä asennevammaa nuorilla myyjillä, "mä olen vain töissä täälä, ja vielä alipalkattuna, joteen en mä vaan tiedä..."
Jos tuntipalkka on 10 euroa, ei kukaan jää opiskelemaan omalla ajalla jotain "tuotetietoutta". Mistä sitä muuten opiskellaan, niistä purkeista vai?
Itse kaupan alalla minulla on kokemusta siitä, että myyjien koulutukseen laitetaan minimipanostus. Työnantaja ei halua kouluttaa myyjiä ollenkaan, jos nämä nyt joten kuten pärjäävät työssään.Toisaalta - koulutus tulee työnantajalle kalliiksi, myyjäthän usein ovat töissä vain tyyliin opiskeluajan, pari kuukautta tai pari vuotta, sitten pitääkin palkata jo uusi ja taas kouluttaa.
Itse tykkään palvella asiakkaita hyvin, ja siihen tarvitaan riittävästi aikaa. Sitä kun ei ole, niin viimeinen ripe siitäkin työn ilosta on viety pois. Joten jos minulla yksinkertaisesti ei ole aikaa eikä mahdollisuuksia, aika nopeasti tulee tuo "mä oon vaan töissä täällä" -yhtälö.
Ja olen muutaman vuoden tehnyt myyjän töitä. Jossain vaiheessa ajattelin, että on pakko joustaa ja tein ilmaistakin työtä. Jouduin vaan huomaamaan, että jos tekee ilmaista työtä, saa raataa itsensä piippuun mutta palkka on edelleen sen kymmenen euroa per tunti. Tästä hyvän opetuksen saaneena en todellakaan ala ilmaiseksi lueskelemaan jotain koulutusjuttuja, työnantaja ei tarjoa tuota koulutusta.
En voi kokea vastuuta asioista, joista en saa päättää ja joista en myöskään saa antaa mitään palautetta eteenpäin. Nykyisessä paikassani työntekijää ei todellakaan kuunnella, vaikka asiana olisi se, että asiakkaita on vaikea palvella hyvin, jos kaikki puristetaan liian tiukalle.
Nuorena tuli oltua kassalla töissä ja tuon ekan kirjoittajan kaltaiset pellet todella piristivät päivää. Ei olisi jaksanut työtä ellei olisi ollut tuollaisia ilonpilkkuja, joille saattoi sitten kaverin kanssa nauraa kun he lähtivät pois.
Pänttäsin muuten iltaisin ihan muuta kuin tuotetietoutta. ;) Moni ei taida myöskään tietää, että niiden tavaroiden paikka vaihtuu aika usein.. Ja että siihen työhön kuuluu paljon tärkeämpiä asioita (pomon mielestä) kuin joku tavarapaikkojen opiskelu (josta ei muuten ollut koskaan mitään puhetta!).
käy helposti niin, ettei sellaiselle tarjota enää työtä, joka alkaa kauheasti vaatimaan outoja asioita, kuten että saisi opiskella työajalla jotain tuotetietoutta. Jotenkin tuntuu, että tuollaisen vaatijalla on väärä lääkitys tai varsin vähäinen kokemus alemman palkkatason työpaikkojen valtasuhteista.
mä yritän tervehtiä, mutta vaikee tervehtiä ihmistä, johon ei saa katsekontaktia. Sitten kun kuitnekin tervehdin, kuuluu jotain muminaa. Kiitokseen on turha odottaa vastausta. Siis luulis, että omakin työmotivaatio parantuis jos edes yrittäis olla innostunu ja jaksaa sitä hommaa. Moni työtön olis siitä kassatyöstä onnellinen!!