Lääkäri vastaa viidelle ensimmäiselle kiinnostavalle.
Kiinnostavat tapaukset kehiin, 5 ekaa saa vastauksen, ei jatkohölinöitä, piste.
Kommentit (28)
ettei kaksisuuntaista mielialahäiriötä useinkaan tunnisteta, vaan se diagnosoidaan masennukseksi. Ihmettelinkin kerran, kun omalääkäri tivasi, olenko joskus ikäänkuin hirmuisen aktiivinen ja aikaansaava? Vastasin tuolloin, etten ole, mutta tarkemmin ajateltuna mies usein sanoo minua ADHK:ksi kun olen aikaansaava ja ahkera ja teen montaa asiaa yhtäaikaa. Koti on siisti, pyykit pesty, kaapit ojennuksessa, kirjat luettu jne
Kipu olkapäässä levossa eninmäkseen. Kovin korkealle ei käsi nouse, siis vaakatasosta ylemmäs. Kipu on aika kova. Pitääkö semmosen kanssa mennä lääkäriin oikeasti, vai paraneeko seuraavan kahden viikon aikana?
Kiinnostavat tapaukset kehiin, 5 ekaa saa vastauksen, ei jatkohölinöitä, piste.
Mitkä syyt/sairaudet voivat aiheuttaa pahoinvointia aamuisin, en ole raskaana. Verensokeri? Pahoinvointi on toistuvaa.
korkeaverenpaine miten sitä voisi alentaa ruokavaliolla vai tarvitaako melkein aina lääkettä, miten colajuomat vaikuttaa tai tupakka.
Suola ja tupakka vaikuttavat. Jossain määrin kasvispitoinen ruokavalio edistää matalapaineisuutta. Lääkettä tarvitaan jos pysyvästi koholla.
lekru
Onko mulla jäätynyt olkapää? Kipu olkapäässä levossa eninmäkseen. Kovin korkealle ei käsi nouse, siis vaakatasosta ylemmäs. Kipu on aika kova. Pitääkö semmosen kanssa mennä lääkäriin oikeasti, vai paraneeko seuraavan kahden viikon aikana?
Kyllä sulla voi olla myös supraspinatus tendiniittikin. Seuraa nyt vähän aikaa ja ota buranaa.
lekru
lääkäriopiskelijat ovat yleensä aivan tuppisuita (jos ovat siis paikalla tutkimuksen ajan, kun "oikea" lääkäri tutkii) eivätkä edes kysy, onko ok olla paikalla, sopiiko se potilaalle. juuri viimeksi lääkärin vo:lla oli tällainen opiskelija, enemmänkin katseli seinille kuin seurasi tutkimusta. erittäin outoa. ja tosiaan antoi vaikutelman, että vaan hengailee huoneessa eikä tosiaan kysynyt, sopiiko minulle, että hän on läsnä. kun olen kohdannut hoitajaopiskelijoita, he ovat aina kysynee, sopiiko, että ovat paikalla/saako tehdä jne. ja hoitajaopiskelijat ovat muutenkin huomattavasti paremmin vuorovaikutuksessa. onko lääkäreillä/lääkäriopiakelijoilla todellakin ihmissuhde-/vuorovaikutustaidot näin heikoilla kantimilla? hoitajaopiskeloijat voittavat täss asiassa 6-0.
ei mulla muuta, tuskin olen niiden viiden kiinnostavimman joukossa :)
Kuinka todennäköistä on että myös lapseni "kärsivät" ko. geenivirheen aiheuttamista reumaattisista sairauksista/oireista?
millainen sairaus se on kun on kaksi emättimen reikää? onko sillä naisella myös kaksi kohtua? voisiko olla yhtä aikaa raskaana vaikka kahdelle miehelle ja raskaudet eri ajankohdissa? miltä sellainen pimppi näyttää? onko ne emättimen reiät vierekkäin vai päällekkäin?
HLAB-27. Kuinka todennäköistä on että myös lapseni "kärsivät" ko. geenivirheen aiheuttamista reumaattisista sairauksista/oireista?
Minulla todettiin anemia hb 108. Jatkotutkimuksissa seerumin rautavarasto vain 2.8 viitearvojen alarja 9. Riittäkö puolen vuoden rautalääkitys nostamaan rautavaraston viitearvoihin?
nko ok siirtää 13v. tytön menkkoja primolutilla 2 vkon etelän matkan vuoksi?
On ok! Muista aloittaa ne tarpeeksi ajoissa. Lue ohje.
t. valelääkäri
merkistystä sillä, jos ca 12-5 arvo nousee parilla numerolla, jos on edelleen alle viitearvon?
millainen sairaus se on kun on kaksi emättimen reikää? onko sillä naisella myös kaksi kohtua? voisiko olla yhtä aikaa raskaana vaikka kahdelle miehelle ja raskaudet eri ajankohdissa? miltä sellainen pimppi näyttää? onko ne emättimen reiät vierekkäin vai päällekkäin?
Eipä se raskaus siellä pimpissä etene.
lekru
voiko kuolla "vesipokeriin" jos on auringonnoususta auringonlaskuun syömättä ja juomatta pisaraakaan ja sitten auringon laskettua juo kolme litraa vettä?
Minulla todettiin anemia hb 108. Jatkotutkimuksissa seerumin rautavarasto vain 2.8 viitearvojen alarja 9. Riittäkö puolen vuoden rautalääkitys nostamaan rautavaraston viitearvoihin?
rautaa edelleen koko ajan.
lekru
voisi johtua?
Lähden töistä lounastauolle, käyn kotona syömässä. En ehdi edes jääkaapinovea avata kun täytyy juosta vessaan ja oksennan. Minulla ei ole mitään ongelmia painoni kanssa, olen sinut itseni kanssa. Tätä ei tapahdu päivittäin vaan ehkä kerran tai kaksi viikossa. Samoin jos yskäisen, oksennus voi nousta suuhun asti - usein sitä tuleekin kädelle asti. Ruokailutottumukseni ovat normaalit.
Mistä satunnainen oksentaminen voisi johtua? Lähden töistä lounastauolle, käyn kotona syömässä. En ehdi edes jääkaapinovea avata kun täytyy juosta vessaan ja oksennan. Minulla ei ole mitään ongelmia painoni kanssa, olen sinut itseni kanssa. Tätä ei tapahdu päivittäin vaan ehkä kerran tai kaksi viikossa. Samoin jos yskäisen, oksennus voi nousta suuhun asti - usein sitä tuleekin kädelle asti. Ruokailutottumukseni ovat normaalit.
Voisit harkita mahalaukun tähystystä.
lekru
Aina kun makaan selällään, niin oikeassa kankussa/alaselässä jää ilmeisesti hermo puristuksiin niin, etten pääse ilman itkua ylös siitä. Voiko sille tehä mitään? Erittäin häiritsevää ja vaikeuttaa monia asioita.
miten sitä voisi alentaa ruokavaliolla vai tarvitaako melkein aina lääkettä, miten colajuomat vaikuttaa tai tupakka.