Apua kaipaan vierastarjottaviin
Nuori aikuinen (kotona asuva lukioikäinen) sukulaistyttöni pyysi, että saisi tulla meille kolmeksi yöksi kaverinsa kanssa (jota en ole nähnyt). Menevät festareille lähikaupunkiin. Luultavasti siis ovat meillä aina jonnekin iltapäivään asti ja tulevat sitten iltamyöhällä.
Nyt yritän keksiä ruokia, joita tehdä heidän meilläoloaikanaan. Tyttö inhoaa ainakin keittoja, muusta en tiedä. Ruokien pitäisi olla aika helppoja, nopeita ja kohtuuhintaisia sillä olen yksin 1- ja 4-vuotiaiden lasten kanssa.
Aamiainen, mitä tarjolle? Voisitteko ehdotella.
Riittääkö, jos tarjoan tytöille lämpimän ruuan lounasaikaan ennen kuin he lähtevät? En tosin tiedä, nukkuvatko pitkään eli nousevatko vasta meidän lounasaikaan.. usein teinit tekevät niin. Pitäisikö olla lämmin ruoka odottamassa,kun he tulevat illalla vai riittääkö iltapala?
Mitä iltapalaksi?
Kiitos avustanne! Jännittää tämä vierailu.
Kommentit (10)
Tai sitten kysyt tytöltä ruokatoiveita/inhokkeja. Pitsa on helppo tehdä itse tai tilata kotiin, tortillat (voivat tehdä mieleisiään)
Iltapala-aikaan tuskin ovat vielä kotiutuneet, syököön snakarilla
Voivat lämmittää, kun tulevat kotiin.
Aamupalalla varmaan maistuu ihan leipä, jogurtti ja hedelmät.
Lounaaksi käy minusta ihan tavallinen arkiruoka.
nuudeleita tytöt osaavat laittaa itse aivan takuulla, pakastepizzat ovat hyviä ja helppoja, ja kyllä meidän teineille kelpaa ihan se tavallinen perusruokakin oikein hyvin, mitä muutenkin syödään.
Juuri tuollaisia rohkaisevia kommentteja toivoinkin :) .
Vieäkin kaipaisin ehdotuksia, ja myös sellaisia lämpimiä ruokia, jotka olisi helppo ethdä ja myös edullisia :) .
Pää on tyhjä itsellä, kun lapset ovat kipeinä tällä hetkellä ja olen valvonut paljon. Vieraat ovat tulossa onneksi vasta 2 viikon kuluttua. Teen itse useimmiten keittoja, siksikin tuntuu vaiekalta tehdä samaa ruokaa kuin yleensä sillä sukulaistyttö ei syö keittoja..
ap
kun ajattelet noin tarkkaa mistä pitäisivät. :)
iltapalaksi lämppärit olisi hyvä.
1. päivä lämmin ruoka
ja iltapala
2. päivä aamupala
lounas
ja iltapala (vai vielä lämmin ruoka?)
3. päivä aamupala
lounas
ja iltapala (vai vielä lämmin ruoka?)
4. päivä aamupala
ja lounas
ap
Ja vaikka pizza ja salaatti tai kanaa hapanimeläkastikkeessä riisin kera.
esim. makaronilaatikko, joka ei kärsi lämmitettäessä. Siitä pitävät kaikki ja vaikka teillä olisi eri rytmi, niin tytöt osaavat sitä itsekin lämmittää kun tulee nälkä (ja on halpaa).
Osta pakkaseen vaikka jotain ThaiCube-annoksia tms. niitäkin voi lämmittää. Ja varaa leipää ja jotain päällisiä, voivat sitten tehdä voileipiä jos nälkä yllättää (esim. yöllä kotiin tullessa).
Osta maustepussi, jauhelihaa, tomaattimurskapurkki ja kidney-papuja purkki (ellei mausteseoksessa ole jo valmiina pavut). Pussin kyljessä on ohje valmistamiseen. Lisäksi riisiä ja jotain vihersalaattia. Hyvää ja nuorten mieleistä, helppoa ja aika halpaa. Voi lämmittää seuraavana päivänä uudelleen.
ap