Ei v***u, kävin mustikassa,
ja oli ehkä vika kerta! Perse pystyssä kökkimässä mettässä, ennen kun saa pikkukipon täys! Musta ei niin köyhää tuukkaan ettenkö vois ostaa mustikoita kaupasta, jos niitä haluan! Hatunnosto niille jotka jaksaa kerätä ämpäritolkulla!
Kommentit (32)
Kuulostaa siltä, että olit paikassa, mistä marjat oli jo kerätty, ja keräsit sormillasi. Pitää olla hyvä paikka, ja poimurilla tulee nopasti saalista. Lehdet ym. roskat saa nopeasti pois marjojen puhdistuslaitteella, tarvitsee vain kaataa marjat astiasta toiseen ja laite puhdistaa roskat pois.
Nykynaiset eivät saa sitten yhtään mitään tehtyä. Mustikoiden poimiminenkin on ylivoimainen tehtävä. Valitus kyllä on kova.
Enpä muuten yhtään ihmettele, että Suomessa on Euroopan eniten sinkkunaisia.
Johtopäätös -> Suomessa on Euroopan eniten sinkkunaisia siitä syystä, että he eivät pidä mustikoiden poimimisesta.
Pettämätön logiikka siis :)
Hei
Tarjoan espoolaista mustikkaa hintaan 5,50 euroa litra;
- puhdistettua
- tuoretta, poimittu 24 tunnin sisällä
- perille toimitettuna
heikkisjarmo at gmail piste com
044 3753 212
Meidän perheessä mies on minua parempi marjastaja. Nuorina kävimme joskus kahdestaan mustikassa ja hän löysi minua paremmin ne mättäät, joissa oli pulleita ja mehukkaita marjoja. Hänestä se ei ollut homma eikä mikään saada kippoa täyteen. Meikäläinen sen sijaan poimi kitukasvuisia ja kuivia pieniä marjoja, kun en tajunnut, että muualla olisi ollut parempi sato.
Yhteen piirakkaan ei muuten tarvitse kovin paljon marjoja.
Asumme nykyään lähiössä eikä mua kiinnosta mennä tuohon lähimetsään, missä liikkuu monenlaista koheltajaa. Aiemmin asuin omakotitaloalueella, missä oli koskemattomampaa metsää. Sieltä sai helpommin marjoja.
Mustikkaa saivat joo pakastimet täyteen, vaan suojeltu metsäalue näyttää siltä kuin joku olisi harventanut kasvillisuutta 50%. Minä parikymppinen keräsin käsin yhteen vispipuurosatsiin tarvittavan määrän.
Minusta oikea poimiminen on silti sitä sormilla tehtävää käsityötä. Ei tarvitse niin kovasti perata sitä satoa sitten jälkeenpäin.
Poimureista kaikki eivät revi. Jos poimitaan kypsiä marjoja hyvällä poimurilla, ei tulos eroa paljonkaan käsin poimitusta. Mehustukseen ne voi laittaa puhdistamatta, kunhan suurimmat risut, suopursut ja elukat on noukittu pois.
Hyönteisistä hysteerisiksi tulevat mammat eivät varmaan opeta lapsiaankaan marjastamaan, eivätkä edes päästä ulos.
Älkää te huitoko, vielä saa ohvia.
muuten sinulla ei ole varaa kehua sillä miten helppoa rahaa se on! Täältä myös hatunnosto vaimollesi, ja sinulle jos olit mukana!
metsässä hirvikärpäsiä!
Ne on mulle yksiä kauhistuksia
muuten sinulla ei ole varaa kehua sillä miten helppoa rahaa se on! Täältä myös hatunnosto vaimollesi, ja sinulle jos olit mukana!
metsässä hirvikärpäsiä!
Ne on mulle yksiä kauhistuksia
Hanki sellainen verkkotakki, maksaa muutaman euron halpakaupassa.
Ei tarvitse edes mitään kemikaalia.
Onneksi pohjoisessa ei hirvikärpäsiä ole, paarmojakin vähemmän metsässä. Tavallisillä itikkamyrkyillä torjuttavissa olevia hyttysiä sitäkin enemmän.
Kyllä marjanpoimijanaisilla miehiä riitää.. YEAH RIGHT xDDDD