Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6- vuotias ei uskalla lähteä kotoa

Vierailija
25.07.2012 |

Eli onko aivan normaalia? Tyttö vietti ennen päivät kavereilla ja kaverit meillä, mutta nyt ei enää uskalla poistua kotoa. Olen yrittänyt kysellä mikä pelottaa, mutta purskahtaa vain itkuun ja sanoo "ei mikään." Eikä ole siis lähtenyt kotoa paljon minnekään koko kesänä. Kavereille ei ole mennyt kertaakaan, vaan kaverit tulevat aina tänne leikkimään.

Aluksi olin huolissani, että jotain oli sattunut, mutta nyt mietin, että onko tämä vain jokin normaali vaihe? Tyttö on aina ollut melko herkkä ja äärettömän riippuvainen minusta, mutta nyt ongelmana on pikemminkin se tontilta poistuminen, ei se, että lapsi roikkuisi liikaa minussa. Kysyisinkin siis, että onko muiden lapsilla ollut samaa ongelmaa, ja miten pääsitte siitä yli?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kieltänyt kertomasta, voi olla tuttukin. Miten onnistuu nukkuminen. Hankkisin apua.

Vierailija
2/5 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksin tutulle kaverillekin kulkeminen voi vielä jännittää, jos on vaikka matkalla säikähtänyt isoa koiraa tms. (ei välttämättä tarvitse olla mitään vakavaakaan, voi olla että nolottaa juuri se että pelkää jotain pientä). Minun tyttöni ei joissain vaiheessa halunnut mennä pihalle kun pelkäsi kimalaisia ym. pörriäisiä. Eli lähteekö kaverille jos viet ja haet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai lapsi on kuullut jotain mitä voisi sattua? Esim. joku naapurin lapsista nähnyt oudon henkilön kulkevan alueella tms. Voi olla loppujen lopuksi harmitonkin asia, mutta on paisunut lapsen mielessä, tai sitten on oikeasti tapahtunut jotain. Kulkisin lapsen kanssa yhdessä tontin rajojen ulkopuolella.

Vierailija
4/5 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmana on nimenomaan se, ettei tyttö halua lähtä minnekkään. Eli vaikka olen ehdottanut, että vien kaverille, niin ei halua lähteä. Nukkuminen onnistuu ihan hyvin, tai ainakaan ei ole kertonut jos jotain ongelmia on ollut... Yritin tässä kysellä, että onko joku pelotellut, tai onko säikähtänyt, mutta sanoo että ei. Soitin kaverinkin äidille, että tietääkö hän jotain, mutta eipä osannut kertoa mitään.

Vierailija
5/5 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvä juttu. Harmi kun ei uskalla kertoa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän