palstan valaistuneet?! Kysymyksiä (en tarkoita nyt siis uskossaolevia)
Haluaisin kysyä vielä lisää kysymyksiä palstan valaistuneilta joita aiemman valaistumisketjun mukaan oli useampikin. Toivottavasti joku vastaa asiallisesti, ei kiitos mitään "tuo on saatanasta" -väittelyketjua.
1. miltä valaistuminen tuntuu ja mistä TIEDÄT että olen valaistunut. Itse tiedän järjen tasolla että ajatus on harhaa, on vain yksi kaikkeus ja me vain solusia tai osasia kaikkeudesta, eli tavallaan maailma on harhaa. Mutta en koe mitään ihmeellistä tunteen tasolla, eli en siis ole valaistunut. Milloin sitten on? Mistä sen tietää? Miltä se tuntuu?
2. Olen ymmärtänyt että valaistumista ei voi oppia ja nopeuttaa ja ymmärrän myös että vimmainen tiedonhankintani valaistumisesta saattaa viedä minua kauemmas itse asiasta. Voiko tätä asiaa omalla tiedon lisäyksellä nopeuttaa tai edistää? Vai onko se sitten niin konkreettinen salaman lyönti koko ajatustoiminnan läpi että sille ei voi mitään, se vain tulee jos tulee?
3. Missä hetkessä ja miten valaistuit? Oliko se sekunnin, tunnin vai vuoden prosessi? Tiesitkö heti että se tapahtui? Että tämä on nyt sitä? Ja MISTÄ sinä sen tiesit? Vastauksesi ei nyt kelpaa että "sen vaan tietää". Voisin itsekin siis kuvitella olevani valaistunut nykyisen tietomääräni perustella samaa argumenttia käyttäen, mutta mistä sitä tietää, että tietää? Ja voinko tietää tietäväni vai en?
4. Vaikuttiko tämä ihmissuhteisiisi (esim. vanhemmat, suku, kaverit)?
5. Oletko onnellisempi nyt kuin aikaisemmin - nyt kun et enää tavallaan tarvitse mitään, halua mitään, kaipaa mitään, kun vain OLET...?
Kommentit (2)
Tokihan sen tiedän!! Etkö lukenut viestiä ollenkaan vai etkö ymmärtänyt kysymääni: )
että sinä et ole valaistunut.