Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisesta työstä voi aidosti nauttia?

Vierailija
25.07.2012 |

Kertokaa te jotka aidosti nautitte työstänne että mitä teette ja miten olette siihen päätyneet? Voiko siivooja aidosti nauttia työstään tai verovirkailija? Entä kaupan kassa? Itse olin opiskeluaikoina erilaisissa asiakapalveuhommissa (kassa jne) joissa en viihtynyt lainkaan, lähinnä koska suurin osa asiakkaista on epäkohteliaita, rasittavia ja tyhmiä. Ei ikinä enää asiakaspalveluun. Voin ymmärtää sen jos joku kokee esimerkiksi sairaanhoitajan tai lastentarhanopettajan työn palkitsevana, autetaanhan siinä muita ihmisiä. Mutta sekään ei olisi missään nimessä mun hommaa, mä en jaksa vanhuksia, lapsia jne. Kunnioitan todella niitä jotka jaksaa. Olen nyt siis maisterin koulutuksella asiantuntijatehtävissä, homma on ihan ok mutta eipä tällaiseen työhön nyt voi tuntea mitään suurta intohimoa ja tunteenpaloa, vai voiko? Kyllä tämä työnä on ihan ok ja hyvin palkattu ja koska jotain on tehtävä niin tämä on aika pieni paha. Mutta tosiaan minua kiinnostaa että minkalaisissa hommissa on ne ihmiset jotka ihan aidosti nauttii työstään?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan täpöll, mies on johtajan tittelillä ja tykkää työstään, eräs kaverini oli sairaanhoitaja, mutta siirtyi poromieheksi ja on haaveammatissaan.

Itse sinnittelen It-alalla, eikä nappaa yhtään

Vierailija
2/18 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kutsumusammatissani ehdottomasti. Nyt tosin aloitan koulunjohtajan hommat, saa nähdä tykkäänkö työstäni enää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla vain höpönlöpöä sellainen "intohimo" ja "tunteen palo".

Vierailija
4/18 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on aina työtä.

Vierailija
5/18 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla vain höpönlöpöä sellainen "intohimo" ja "tunteen palo".

Tauno Palo riittää.

Vierailija
6/18 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta nauttii eikä hommassa joka on täysin yhdentekevä tai jopa vastenmielinen?

Vierailija
7/18 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin (mukavat) työkaverit ovat iso osa viihtymistä. Mukavat työkaverit tekee tylsänkin työn kestettävämmäksi ja toisaalta huono työyhteisö voi pilata mukavammankin homman. Mutta olisi kai ideaalia että itse siitä työstäkin voisi nauttia ja saisi jotain irti?

Vierailija
8/18 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelma-ammatissani ja työssäni, työ tuntuu harrastukselta.

Vierailija
9/18 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten parissa, erityistyöntekijänä, itsenäisissä tehtävissä. Joka päivä tulee vastaan jotakin uutta, ja saan jatkuvasti opiskella lisää. Voin sanoa, että olen unelma-ammatissani ja rakastan työtäni (välillä tuntuu että liikaakin...). Tohtorin tutkinnolla saisin paljon parempaa palkkaa toisaalla, mutta täältä minua ei saa lähtemään kuin eläkkeelle sitten joskus:)

Vierailija
10/18 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelma-ammatissani ja työssäni, työ tuntuu harrastukselta.

Vierailija
11/18 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska saan usein hyvää palautetta ja asiakassuhteeni ovat pitkiä sekä tuloksellisia.

terv. psykologi

Vierailija
12/18 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimiesasemassa ja tykkään työn monipuolisuudesta, vastuusta ja siitä, että näen työn jäljen. Toki on sellaisia päiviä, että huvittaa kuin kilo kakkaa, mutta pääasiassa tykkään työstäni.

Vierailija
13/18 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjanpitäjä ja onnessani. Vieläpä tilitoimistokirjanpitäjä!

En mä niitä numeroita niin rakasta, mutta sitä tunnetta kun asiakkaalle ja sen yritykselle on jotain etua työstäni. Nuohoan kuitit ja luon osaltani järjestystä maailmaan.

Minusta on ihanaa, että toimintaa säädellään lailla ja voin tehdä oikein.

Lisäksi yhden rahanpesijän olen käräyttänyt, mikä mielestäni lisää ammatillista uskottavuuttani. Muita olen neuvonut ja opastanut ja kieltänyt... mutta ennen kaikkea neuvonut.

Ja pieni yrittäjä voi olla joskus yksin yritystoimintansa kanssa. Voin olla myös sihteeri ja uskottu, tarpeellinen ihminen.

Vierailija
14/18 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutt tilipäivänä selvii miksi siellä käydään joka päivä.

Kaikkeen hommaan leipääntyy, joskus.

Ei töissä käydä siksi että siellä olisi "kivaa".

Mutta kaikissa töissä on omat hyvät hetkensä.

Carpe diem

Vierailija
15/18 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimin yrittäjänä ja saan toteuttaa itseäni monin tavoin. Vastaan myyntiorganisaatiosta ja mainonnasta. Nautin työstäni täysillä... Kilpaillaan mainonnalla, henkilöstöpolitiikalla, laadulla ja hintakilpailukyvyllä. Aivan mahtavaa saada markkinaosuuksia, työntekijöitä kilpailijoilta... Kihtova peli jossa tehdään voittoa, lapsille perintöä.

Mua on aina kiehtonut tehdä rahakone...nyt vain säädän sitä:)

Vierailija
16/18 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen IT alalla asiantuntijan roolissa (en koodaa... siitä en tykännyt ;). Alalla ei varmaankaan ole niin väliä, kunhan tuntee itsensä tarpeelliseksi ja hyväksi työntekijäksi. Ja se että muut pitää oman alansa asiantuntijana ja arvostaa on kyllä tärkeä asia viihtyvyydessä.

Eli aika monesta osa-alueesta se viihtyvyys tulee; luottamuksesta, vastuunannosta, osaamisesta, hyvistä ja pätevistä työkavereista, palkasta jne... Mulla nämä kaikki on osuneet kohdalle.

Aina ei näin ole ollut, mutta tässä viimeisimmässä työpaikassa ovat, joten olen jo viihtynyt 7 vuotta. Ja kuvittelen viihtyväni edelleen, tosin aika kovat muutoksen tuulet puhaltelevat, joten olosuhteet saattavat muuttua parin vuoden sisällä kovastikin. Mutta muutoksetkin on minusta osa viihtyvyyttä, jos aina olisi samanlaista, niin voisi tylsistyä.

Suorassa asiakaspalvelussa en kyllä viihtynyt. aika kovaa hommaa, pakko sanoa. Mutta nykytyössäni kaikesta noista kokemuksista on kovasti hyötyä, jopa tuosta asiakaspalvelustakin.

Vierailija
17/18 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska saan usein hyvää palautetta ja asiakassuhteeni ovat pitkiä sekä tuloksellisia.

terv. psykologi

Kerro mistä löytyisi hyvä psykologi pk-seudulta. Tarvitsen apua vaikeaan anoppisuhteeseen.

Vierailija
18/18 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se duuni itsessään tee työnteosta yhtä juhlaa, kuin työyhteisö. Ts. vähän paskempikin duuni on ihan jees, jon on mukava porukka ympärillä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi