Asunko riivatussa talossa?
Edelliset asukkaat olivat eronneet heti taloon muutettuaan. Mielestäni meille on sattunut paljon ikävää sinne muutettuamme. Sisällä on usein ampiaisia, joita pelkään. Iso peili tippui ja aiheutti pahat vauriot, onneksi emme olleet kotona. Lapsi tippui pihakalliolta ja löi kasvonsa pahasti. Yksi lapsistamme syntyi kroonisesti sairaana. Mieheni petti minua ja olemme avioeron partaalla. Talossamme on ällöttäviä riisihäröjä. Vesivahinkoja on tapahtunut neljä erilaista. Mietin mitä tapahtuu seuraavaksi ennen kuin ymmärrämme muuttaa? Joku kuolee?
Lisäksi olen kaksi kertaa unen ja valveen rajamailla nähnyt saman ilmassa leijuvan pienen tytön. Hänellä oli vaaleat lyhyet letit, roosa mekko ja kädessä jokin pieni lelu. Tyttö oli rauhallisen ja mietteliään näköinen, ei siis pelottava tai mitään. Hän oli huoneen perällä ja sitten leijui ylitseni ja sairaan lapsemme kehdon ylle ja katosi (tai siis aivoni heräsivät).
Olen varsin skeptinen ja kriisit kuten lapsen sairaus ja ero saavat ehkä etsimään syytä mistä tahansa. Silti vähän mietin, onko meidän fiksua asua enää tuossa. Koti on kaunis ja tunnelma valoisa, rauhallinen, ei siis mitenkään ahdistava missään huoneessa.
Talo on noin 20 v vanha, siellä ei ole asunut lapsiperheitä. Mietin nimittäin olisiko siellä joskus sattunut jotain pikkulapselle.. Lähistöllä (noin 500 metriä) on ikivanhoja hautoja.
Auttaisiko talon siunaaminen ja tekeekö kukaan tervejärkinen pappi sellaista? Ehkä se auttaisi omaan mielialaani.
Kommentit (19)
Mutta toki voi papinkin kutsua siunaamaan talo ja ajamaan paha pois
Voitte ottaa yhtyettä oman seurakunnan pappiin ja pyytää kodin siunaamista. Olen itse siunannut melkein kaikki kodit, joissa olen asunut, ja kahteen kertaan talon, jossa myös oli kaikenlaista.
Siis asuimme aikaisemmin ok-talossa, jossa tapahtui myös paljon ikäviä asioita. Kaikki perheenjäsenet ja muutamat lapsivieraat myöskin kokivat että joissain paikoissa ei ole hyvä olla.. esim. yläkertaan jossa lasten huoneet, ei kahden eri perheen lapsivieraat koskaan suostuneet menemään, lapset ja perheet eivät ollet meillä yhtäaikaa eivätkä tunteneet toisiaan.
Vaistosimme toisinaan ns. pahoja henkiä joissain huoneissa tai huonetiloissa. Esim. kerran en uskaltanut mennä koko päivän aikana kodinhoitohuone-kerrokseen koska siellä oli jotain pimeää ja pahaa.
Joskus vaistosin että ne olivat samassa huoneessa tai kerroksessa kuin itsekin olin, laitoin turvakseni kristillistä musiikkia soimaan.
Lapset nukkuivat huonosti, itkivät usein yöllä, se loppui kun teimme huonejärjestelyt toisin ja menin itsekin yläkertaan nukkumaan.
Kuulin myös askeleita ja oven äänen, ikään kuin mies olisi tullut kotiin, mutta ketään ei tullutkaan.
joskus mies kysyi, olinko yöllä kävellyt portaissa.
Suosittelen teillekin kodin siunaamista, meillä se helpotti tilannetta, mutta lopulline rauha laskeutui kun muutimme pois.
Lopeta kauhuelokuvien katsominen, se auttaa mörköpelkoon.
ainakaan minä en katso kauhuelokuvia, en vampyyrisarjoja tai muutakaan "toisen ulottuvuuden" elokuvia tai leffoja joissa on paholainen / piru.
Voisin väittää, että minä kuvittelen, mutta kun monet muutkin, myös lapset, jotka eivät mitään paholaisista tienneet, reagoivat. teini-ikäinen sanoi, että täällä on pelottavaa, samanlaista tunnelmaa ei ollut edellisessä kodissa, eikä hänelle oltu mitään puhuttu että olemme itse kokeneet ja nähneet, tunteneet. Myöskään talon historiasta ei pienille lapsille eikä edes teinille kerrottu. Silti he kokivat samat, mitä me aikuisetkin.
Kun jälkeenpäin kerroin teinille, hän oli lähes helpottunut, ettei ollut vain kuvitellut itsekseen..
Kokeilkaa kodin siunaamista.
Oli kaikki tuo sinun päässäsi tai ei, niin yhtälailla siunaus voi auttaa - tai sitten ei.
Jotkut maapalat vaan on riivattuja. En syytä taloa, vaan jokin siinä alueella aiheutti rauhattomuutta. Itse harjoitan wiccaa, ja sain rauhan taloon (ja lähipiiriin!) rituaalein. Kun muutin pois, alkoi taas tapahtua.
Jotain siellä on. Eikä se poistunut, mutta sopuun päästiin.
Ja onko tuo ikävien asioiden määrä mielestänne normaalia vai tavanomaista suurempaa?
AP
http://www.evl.fi/kkh/to/KJM/toim-kirja/09_kodin_siun.pdf
Myös srk:n pappia voi pyytää tekemään. Eksorkismi taitaa jäädä katolisten pappien heiniksi.
Juuri sillä tontilla oli aina tapeltu ja erottu - ja kaikenkaikkiaan talolla oli "sielu" ihan hyvässä mielessä. Ihan kuin se rakennus olisi ollut yksi osapuoli suhteessamme.
Yhtenä esimerkkinä maalasin keittiön reippaan keltaiseksi. Oli vaan sellainen tunne, että seinien piti olla keltaiset. Anoppi, jonka koti talo on myös ollut, kertoi että keittiö oli aikoinaan keltainen...
Lapsemme kertoi väliin outoja juttuja, kuvaili miehen huoneessaan. Kaikkein oudointa oli, että erään kerran hän vaatimalla vaati päästä kellariin (jossa siis säilytettiin tavaraa joista minä ainakaan en ollut tietoinen) ja kuvaili tarkkaan erään lelun joka löytyi juuri sieltä mistä hän halusi sen esiin kaivettavan.
Juurikin tämä mies oli siitä kertonut.
Välillä taloon tuli uhkaava olo.
Minun wiccalainen siunaukseni oli ensisijaisesti sitä, että yritin siivota, kasvattaa sisätiloissa salviaa, piirsin hyviä merkkejä seinään (ja kaiversin niitä puuhun sellaisiin paikkoihin mitkä jäivät piiloon), ripustin kristalleja, puhuin hyviä asioita.
Niin ja yhden todella pelottavan illan aikana, jolloin oikein tunsin jonkun olevan samassa huoneessa pahoin tarkoituksin, rohkaisin mieleni ja sanoin ääneen, että ole ystävällinen ja mene pois, tämä on minun kotini nyt.
Sitten rikastuttiin sen verran, että mies päätti remontoida vanhan talon sisältäpäin kipsilevyllä ja muovilaminaatilla. Siinä ei hirveästi minun mielipidettäni kyselty, vaikka yritin esittää että vanhasta ei saa uutta väkisin.
Jotenkin koin, että talon sielu murtui siinä. Eikä se enää, ulkoisesta hienoudestaan huolimatta, ollut enää minun kotini.
Asiat voivat olla sattumaa, mutta poismuuttoni jälkeen naapuri kuoli äkillisesti, toinen naapuri joutui onnettomuuteen... ja mitä olen eksän luona käynyt, talo tuntuu murjottavan.
Joo, ehkä se on omaa ikävääni heijastettuna elottomaan. Ehkä. Mutta silti olen tyytyväinen, että salviakimppuni on saanut roikkua keittiössä.
Niskakarvat nous pystyyn ku luin tän ja käsistä tunto. Jotain siel on. Sen aistii jo kun ajattelen nyt teitä. En osaa selittää paremmin, mul on kuudes aisti näissä jutuissa, enkä ole ollut koskaan väärässä. Tehkää jotain.
Hei,
Oletko kokeillut valkoista salviaa?itse olen puhdistanut ja siunannut kotini valkoisen salvian (white sage) savun avulla. Valkoista salviaa saa kolmena erikokoisena nippuna ainakin http://viiskanta.fi -verkkokaupasta.
Kauanko ootte asuneet siin? Eihän oo Keski-Suomessa päin? Yks sukulainen möi just riivatun talonsa viime talvena...
En taivaan kiitos asu enää. Asuin nuorena kerran kyllä sellaisessa minkä tapahtumia en osaa selittää. Muutin siis sinne kämppään, ja minulla oli lähes jatkuvasti siellä olo että minua seuraillaan. En kokenut missään muualla sellaisia oloja, eikä minulla ollut ollut mielenterveyden ongelmia. Öisin kuulin huohotusta ja ääniä kuin jotkut ihmiset puhuisivat kauempana, mutta kun avasin ikkunan, ulkoa ei kuulunut mitään. Lisäksi esineitä tippuili omituisesti, esim. tauluja seiniltä, tavaroita kirjahyllystä, ja todella usein tippui yöpöydällä oleva kännykkä ja heräsin sen kolaukseen.
Pelkäsin oikeasti tulleeni hulluksi mutta ajattelin että ennen kuin menen päätohtorille koitan muuttoa. Muutin vuokra-asunnosta pois, ja taivaan kiitos kummalliset kokemukset loppuivat siihen. Myöhemmin olen kuullut että siinä asunnossa oli tehnyt itsemurhan sen omistajan ja minulle asunnon vuokranneen miehen poika :(
[quote author="Vierailija" time="25.07.2012 klo 12:26"]
Ja onko tuo ikävien asioiden määrä mielestänne normaalia vai tavanomaista suurempaa?
AP
[/quote]
Minusta noista mitään muuta kuin sen tytön näkemisen ei voi oikein laittaa henkimaailman kontolle, siis aktiivisesti läsnäolevien henkiolentojen. Tuskinpa esimerkiksi se näkemäsi mietteliäs tyttö teille tuota pahaa on aiheuttanut. Sen sijaan talossa voi kyllä olla huonot energiat sen jäljiltä keitä siellä on asunut ja se voi vaikuttaa monenlaista.
Mitä minä tekisin... Näille asioille jonkinverran herkkänä yrittäisin saada esim. meditoimalla yhteyttä asunnossa mahdollisesti oleviin henkiin ja saada selville mitä ne haluavat kertoa, miksi ovat jääneet sinne taloon. Riippuen siitä mitä aistisin valitsisin mitä tehdä.
MInusta kaikkia henkiä, jos niillä itsellään ei ole mitään hätää eikä halua päästä pois, eivätkä ne tahdo pahaa, ei tarvitse edes saada pois talosta. Sen sijaan jos henki itse on "jumissa" täällä ja tahtoisi pois, olisi parasta jos sitä voisi auttaa. Joskus tuohon riittää että joku joka pystyy aistimaan mitä henki mieleen kommunikoi, kuuntelee sen tarinan, ja sanoo sille että se voi lähteä valoon. Toisinaan joku asia niiden elinajalta vaivaa niin paljon että ne eivät mielellään lähde ennen kuin asia on selvitetty tai tuotu päivänvaloon.
Siunaaminen... Siitä minulla on vähän kaksijakoiset ajatukset. Siihen tuntuu jotenkin liittyvän oletus, kuin se läsnäoleva olisi paha, ja siksi lähtisi hyvällä kuten siunauksella. Mutta kaikki tai useimmat henget eivät ole mitenkään pahoja eivätkä ne "säiky" siunausta tai lähde sillä, sen enempää kuin eläväkään ihminen katoaa siunaamalla. Pahojen henkien sanotaan sillä lähtevän, mutta itselläni ei ole sellaisista onneksi mitään kokemusta.
Sen sijaan tuollaiseen yleisesti huonoon energiaan mitä taloon on jäänyt, siunaaminen ja lisäksi meditointi tai rukoilu tilassa voi auttaa hyvinkin. Koska epäilisin että tässä tapauksessa on kyse enemmänkin siitä kuin piinaavasta henkiolennosta, suosittelisin kyllä näitä keinoja. Tosiaan myös pappia, tai jotain uskovaista jolla tiedetään olevan kykyä ja halua tällaisiin asioihin, voi pyytää siunaamaan tilan. Jumalan armolahjat eivät tunne pappisvirkoja vaan niitä on kaikenlaisilla Jumalan omilla.
Mä olin 8-v kun me muutettiin Muuramelle hautausmaa oli 30 metrin päässä meidän talosta ja mun isä ei vaan tykännyt asua siinä talossa. Mä itkin välillä kun mua pelotti asua siinä .... Yhtenä iltapäivänä mä en halunnut nukkua mun omassa huoneessa joten menin äitin sänkyyn nukkumaan ja mun veli nukku mun huoneessa. Mun veli oli mua 4 vuotta vanhempi, se yöllä heräsi kun joku oli aukassu mun huoneen oven ja laittanut valot päälle. Ovella seiso haale sarveikas hahmo
Juuri näin! Tehkää jotain! Vaikka alkaa hankkia kykyjä jota pitävät pahan pois tontilta missä asutte... Hyvä alku? Parempaa kuin tulla inisiemään tänne kun pelottaa kovasti. Ei ehkä lasten kummitusjuttuja mutta mua naurattaa! Olen elänyt pitkän ikäni henkimaailman kanssa sovussa rinnakkain. Jokaiselle oma paikkansa. Minä en häiritse eikä minua häiritä.
Tosin yksi talo oli erilainen...... Se vanha pahuus oli maassa ja se oli todella murhanhimoinen. Aika huvittavaa sinänsä. Minä ja samanikäinen seinänaapuri sai sydän infarktin käytännössä yhtä aikaa ja mitä talon toisella puolella tapahtui en tiedä koska en ole tekemisissä ihmisten kanssa....... Ambulanssit ajelivat sinne tiheään.
Ota asiat kontrolliin tai ne kontrolloivat sinua.
Mun asunnossa on ollut päälle 5.v ilkeä henki joka jättää päivisin suht kokonaan rauhaan mutta joka yö kiusaa ja noin vuosi takaperin yhtenä yönä tunsin erittäin negatiivisen hengen läsnäolon ja siitä lähtien lähes joka yö kiusaa ja siitä lähtee niin ns paha energia etten voi pitää ees silmiä kii koska olo tulee niin hirveäksi.Paikallinen pappi on 2 kertaa siunannut asunnon mutta siitä ei ollut mitään apua.MITÄ TEEN koska en tiiä kauanko tätä enää jaksan?Ikävä juttu on että se henki seuraa mua ihan mihin tahansa menen.Tää kuulostaa varmaan että olen psykoosissa yms mutta niin onnekas en ole koska olisin varmasti näiden vuosien aikana jo siitä selvinnyt ja kaverini oli viime syksynä yötä ja hän lähti kaatosateessa aamu yöstä kävelemään 3 km päähän kotiinsa koska ei kestänyt sitä ilkeän hengen läsnäoloa.Jos joku tietää ihan minkä tahansa konstin saada rauha kämppääni niin laittakaa viestiä tulemaan tänne vaikka.Jouduin lopettamaan duunissa missä viihdyin koska parin tunnin unilla kuukausia kuukausien perään ei normi elämää jaksa/pysty elämään ja joka ilta pelottaa mennä nukkumaan koska aina max 15.min päästä tunnen sen tosi synkän fiiliksen ja kolauttelee sekä tiputtelee tavaraa hyllyiltä myös välillä.Mut joo tässä oli tärkeimmät ja kiitti jos jaksoitte lukea loppuun.
Tietääkö kukaan mistä voi ostaa kuivattua salviaa kimppuna?
Onko niitä erilaisia?
älkää jääkö tuonne yhdeksikään yöksi enää !