Työvaatteista Helsingin palvelutaloissa
Alan tehdä hoitoalan keikkatyötä Seurelle ja nyt kun olen yrittänyt ottaa googlettamalla selvää työvaateasioista, niin esiin on hiipinyt sellaista karmaisevaa tietoa, että pitäisi olla omakustanteiset työvaatteet. Onko tosiaan näin, että minun pitäisi ostaa omat vaatteet ja pestä ne myös itse kotona ja raahata niitä samoja vaatteita paikasta toiseen? :o
Kommentit (24)
Onneksi meidän talossa käy fiksuja keikkalaisia. Kukaan ei ole koskaan ainakaan mun kuulteni valittanut vaateasioista.
Jos olisi, keikat olisi sitten meille ko. henkilöltä tehty.
Hoitoalalla tulee vastaan myös hygieniakysymykset, mutta ei kai siinä mitään, jos kerran on potilaslähtöistä se, että hoitohenkilökunnan vaatteet pestään puutteellisesti kotioloissa. Tämä siis silloin, kun hoidettavilla on resistenttejä bakteereja.
http://www.tampere.fi/terveyspalvelut/sairaalat/hatanpaa/infektiotaudit…
Että eipä nyt tehdä kärpäsestä härkästä.
Onneksi meidän talossa käy fiksuja keikkalaisia. Kukaan ei ole koskaan ainakaan mun kuulteni valittanut vaateasioista.
Jos olisi, keikat olisi sitten meille ko. henkilöltä tehty.
Niin en minäkään toki ääneen valittaisi, jos heti huomaisin keskustelevani kusipään kanssa ;) Kerro toki, missä vaikutat, niin osaan pysyä kaukana.
Mielestäni ei ole liikaa vaadittu, että työpaikka järjestää työvaatteet ja näin oli edellisessä työpaikassa, vaikka ei ollut hoitoalaa. Vaatteet siellä pestiin paikan päällä. Ja kyse ei ollut edes kusesta ja paskasta - vain ja ainoastaan liasta. Niitäkään vaatteita en olisi kotona pessyt ihan vain sen takia, että olivat sen verran likaisia ettei olisi viitsinyt laittaa samaan koneelliseen omien vaatteiden kanssa.
Hoitoalalla tulee vastaan myös hygieniakysymykset, mutta ei kai siinä mitään, jos kerran on potilaslähtöistä se, että hoitohenkilökunnan vaatteet pestään puutteellisesti kotioloissa. Tämä siis silloin, kun hoidettavilla on resistenttejä bakteereja.