Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä nyt sitten "ankeaa" ruokaa??

Vierailija
24.07.2012 |

Eilen pölähti kylään mieheni veli + vaimo + heidän lapsi, tulivat juuri ennenkuin aloimme syömään ja kysyin sitten haluavatko hekin syödä meillä. Kutsu kelpasi ja käytiin pöytään. Ruokana oli perus makkarakastiketta, keitettyjä perunoita ja porkkanaraastetta + vihreää salaattia. Siinä syödessä veljen vaimo totesi yhtäkkiä naurahtaen "tultiinko kenties vähän huonona päivänä vai onko teillä aina näin ankeaa ruokaa?". En oikein osannut muuta vastata kuin että no ihan peruspäivä ja perusruokaa meillä. Meillä yleensä arkena syödään juuri tavallisia kastikkeita, keittoja, laatikoita yms. Viikonloppuna sitten saatetaan tehdä paistia, intialaista ruokaa tms.

Olisin varmaan laittanut jotain vähän "parempaa" jos olisin arvannut että tulee ruokavieraita, mutta ei tuo minusta nyt silti ankeaa ruokaa ole?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuuminut, kun meille tullessaan ruuaksi olisi ollut makaronivelliä? Joskus nostalgiahörheissäni teen lapsuuteni lempiruokaa ihan omaksi ilokseni. Jos paikalla olevat perheenjäsenet tai yllätysvieraat haluavat jotain muuta, niin passaa tehdä itse. Kyllähän sitä voi kohteliaasti kieltäytyä, jos ruoka ei kiinnosta.

Tuota ruokaa teen todella harvoin, yleensä olen yksin kotona eikä vielä kertaakaan ole vieraita silloin kylään tullut.

Vierailija
42/58 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 1-2 kertaa kuussa piippuvelliä (=makaronivelli) viikonlopun aamupalana ;)

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljesi vaimo on hullu. Sääliksi käy veljeäsi. Miehenä arvostan suuresti sitä, että yleensä olit tehnyt kastikkeen itse.

hakalan suomilenkkiä oli, reilusti. Perusruskeassa kastikkeessa (ei pussijuttuja, vaan ihan itse tehty), mautonta/suolatonta ruokaa en tee, osaan oikeasti laittaa hyvää ruokaa vaikka sen itse sanonkin:) Eli mausta se ei varmasti kiinni ollut, mutta lienee sitten makkara itsessään on ollut ankea aine.

-ap

Vierailija
44/58 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokaa on mm. perunat ja makkarakastike (tai nakkikastike), nam. En mä nyt niitä tietenkään ihan joka päivä syö, mutta muutkaan lemppariruokani eivät ole tuon kummempia.

P.S. Tänään olin työmatkalla eräässä laitoksessa, ja arvatkaas mitä siellä oli ruokana? No, perunoita ja vaihtoehtona uunissa haudutettua silakkaa kermakastikkeessa tai nakkikastiketta. Otin jonkin verran kumpaakin saman lautasen eri puolille perunoiden kanssa, ja olipas elämän parasta silakkavuokaa ;)

Vierailija
45/58 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpi huomenna tehdä. Harvoin tulee tehtyä, ehkä 4x vuodessa ja kelpaa meillä kyllä kaikille! Kiitti vinkistä! Ei ole ollenkaan ankeeta.

Vierailija
46/58 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa olla aikamoinen snobi jos ei makkarakastike arkiruokana kelpaa.

Vierailija
47/58 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meille taviksille oikein maittavaa peruskotiruokaa.

Vierailija
48/58 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ette koskan syötä lapsillenne makkaraa ja saatte suurinpiirtein hengenahdistusta jo ajatuksestakin että mukula söisi moista moskaa, kuinka ajattelitte pärjätä kun pilttinne menee kouluun/päiväkotiin? Sieltä löytyy nakkikastiketta ja -keittoa, uunimakkaraa yms.. Eikä varmasti siitä lihaisimmasta vaihtoehdosta:D

meillä saatetaan kesällä mökillä grillata makkaraa. Makkarasta en kyllä tee mitään ruokaa, en tulisi mieleenkään tarjota lapsille sellaista moskaa.

Koulussa/päiväkodissa syödään lounas, elämäni ei kaadu siihen, että lapset syövät lounaaksi joskus makkararuokaa - en edes hyperventiloi asian takia, kyseessä yhden päivän lounas :)

Vierailija
49/58 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurustetta ja suolaa panee?

Minä laitan ainakin makkarakastikkseeseen suolan ja suurusteen lisäksi reippaasti dijon-sinappia, valkopippuria, pikkuruisen sokeria, balsamicoa hitusen, kermaa reippaalla kädellä tai vaihtoehtoisesti smetanaa ja suolakurkkukuutioita, persiljaa. Maistuu kyllä.

Hirveää sotkua. Kuulostaa siltä, että sotket joukkoon kaikki aineet, jotka sinusta kuulostaa "hienoilta", ihan sama, miltä maistuvat yhdessä...

Vierailija
50/58 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin joskus tänne arkiruokia, yksi niistä oli sosekeitto Eräs kosmopoliitti tuli naureskelemaan että kuules, tuollaisia syödään alkuruoaksi sivistyneissä maissa...no, nythän ne "sivistyneet" maat ovat rahapulassa ja me Pohjolan "juntit" lainaamme heille omastamme. Ruoka on tietenkin vain yksi menoerä, mutta kannattaa opetella elämään sanonnan "suu säkkiä myöten" mukaan. Ap:n arkiruoka kuulosti ihan tavalliselta, hyvältä kotiruoalta. Alan tuossa itsekin kohta tekemään makaronilaatikkoa enkä suostu näkemään ruoassa mitään ankeaa.

Eteläisessä Euroopassa on aina osattu tehdä halvoista tuoreista kausivihanneksista kaikenlaista ruokaa. Samatn osataan käyttää sisäelimiä ja muita ruhonosia kuin vain paisti atai sisäfilettä. Eikä se talouskriisi kansan ruokavaliosta johdu.

Vierailija
51/58 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkarakastike ei ole ihmisen ruokaa, ei minkään asteista ravintoarvoa, pelkään myrkkyä elimistölle.

Makuasioista ei voi kiistellä..

Vierailija
52/58 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkarakastikkeella lähtee kyllä nälkä, kelpaa arkena ja välillä tekee mieli noita lapsuudestakin tuttuja tavallisuuksia. Mikähän siinä on että lenkkimakkararuoat on niin kamalia, sitten kaikki mättää kuitenkin koko kesän grillimakkaraa?

Vierailija
53/58 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

makkarakastike on melkoisen ankeaa ruokaa. Makkara on epäterveellistä ja pahaa. Jos halpaa ruokaa haluaa tehdä, niin edullisesti ja nopeasti saa vaikka soijarouhekastikkeen, jossa soijarouheen lisäksi vaikka sipulia ja porkkanaa.

Mutta epäkohteliasta tietenkin kommentoida tuolla lailla.

Oikeesti?! Soijarouhe nyt ei ainakaan mitään hyvää ole, oli ravintoarvot sitten miten hienot tahansa. Mielummin syön kyllä hk:n plöötä vaikka viikon putkeen.

Vierailija
54/58 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein jokaisessa perheessä varmaan joskus syödään jotain ankeaa, mutta ruuan haukkuminen ei koskaan ole vieraille ok.

Vierailija
55/58 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin syödä sitä vaikka 3 kertaa viikossa. Soijarouheet ja porkkanat ei innosta pätkääkään.

Vierailija
56/58 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

veljesi vaimoa. Hän ei omaa sydämen sivistystä tai sitten hänellä on vain tosi paha olla, kun tuollaisia laukoo.

Vierailija
57/58 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä mielummin teen kastikkeet ja laatikot lihasta. Kertokaa, että miksi soijarouhe on parempaa, kuin liha?

juntti mä olen juntti mä olen

Vierailija
58/58 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkarakastike on mitä parhainta ruokaa.

Olipa typerä kommentti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi