Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käyttääkö joku vielä pessaaria?

Vierailija
24.07.2012 |

Mulla on sellainen tilanne että olen kohta 39-vuotias ja lapsiluku on täysi. Yasmin- yhdistelmäpillerit, joihin olin todella tyytyväinen, piti jättää pois aurallisen migreenin takia. Minipillerit muuttavat minut hirviöksi joten en niitä, enkä hormoonikierukkaa tai muuta pelkästään progesteronia sisältävää halua. Sterilisaatioon olin jo menossa mutta pelkään kuollakseni nukutusta. Kuparikierukka olisi yksi vaihtoehto mutta en mielellään haluaisi kipuja tai runsaita vuotoja. Mulla on aina ollut todella helpot ja kivuttomat kuukautiset ja pidän itseäni onnekkaana siinä suhteessa.

Mies voisi ehkä pakottamalla mennä sterilisaatioon mutta mielestäni hän on vielä kovin nuori, 35-v. Mulla ei enää montaa hedelmällistä vuotta edessä ole mutta mieheni voi tulla isäksi vielä vaikka 30 vuoden kuluttuakin. Elämässä voi tapahtua monia käänteitä, jolloin uuden perheen perustaminen on mahdollista.

Tällä hetkellä meillä on käytössä kondomi mutta kaikki varmaan olette samaa mieltä siitä ettei kumien kanssa värkkääminen vakisuhteessa olevia oikein kiinnosta.

Olin ajatellut hankkia sellaisen Persona-tyyppisen "tietokoneen" joka ilmoittaa hedelmälliset päivät. Se ei kuitenkaan tunnu luotettavalta ainoana ehkäisyvälineenä joten mitä jos käyttäisin sen ohella pessaaria. Koneen ilmoittamina "vaarallisina" päivinä pidättyisimme tai käyttäisimme kondomia koska se tuntuu luotettavammalta kuin pessaari.

Olisiko jollain kertoa kokemuksia.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin pessaria mieheni kanssa neljän kuukauden ajan, tuloksena oli vahinko raskaus - joka onneksi osoittautui tuulimunaksi... Hormonaalinen ehkäisy ei nuorempana toiminut, yhdistelmäpillerit ja kapselit kädessä aiheuttivat vain jatkuvaa tiputtelua, painonnousua ja hermoilua. Nyt kolmen lapsen jälkeen laitatin hormoonikierukan, paino pysyy samana, ei enää menkkoja, limakalvot hyvässä kunnossa (ikä 40v) ja seksihalut palanneet, miehenikin tykkää enemmän:)

Vierailija
2/5 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin pessaria mieheni kanssa neljän kuukauden ajan, tuloksena oli vahinko raskaus - joka onneksi osoittautui tuulimunaksi... Hormonaalinen ehkäisy ei nuorempana toiminut, yhdistelmäpillerit ja kapselit kädessä aiheuttivat vain jatkuvaa tiputtelua, painonnousua ja hermoilua. Nyt kolmen lapsen jälkeen laitatin hormoonikierukan, paino pysyy samana, ei enää menkkoja, limakalvot hyvässä kunnossa (ikä 40v) ja seksihalut palanneet, miehenikin tykkää enemmän:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai niitä edes saa Suomessa - vai saako?

Vierailija
4/5 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytin pessaaria noin 20 vuotta sitten kahden suunnitellun raskauden välillä. Valitettavasti pessaarien toimittaminen Suomeen oli lopetettu sillä välin, ja jouduin lopettamaan hyvin toimineen ehkäisyn siihen. Kuulemma jotkut ovat käyneet hankkimassa oman pessaarinsa Ruotsin puolella. Minä en ole kuitenkaan viitsinyt vaan siirryin käyttämään muita ehkäisymenetelmiä. 

Vierailija
5/5 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sterilointi essure-menetelmällä. Siinä ei tarvi nukutusta, eikä mitään. Mulle se on tehty, yksi ihan elämäni parhaita päätöksiä.