Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Biscon Frise vai Havannankoira? Kokemuksia?

Vierailija
24.07.2012 |

Onko kenelläkään tietoa rotujen eroavaisuuksista? Kumpi kannattaisi ottaa? Onko näitä koiria tosi vaikea saada varattua hyvistä kenneleleistä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Havannankoira.Ei hauku kerrostalossa postia eikä kulkijoita.On sisäsiisti eikä pissi nurkkiin. Pidätyskyky 8-10 tuntia.On täysin kiintynyt hoitajaansa,aivan ihana❤️

Vierailija
22/32 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bichonista kokemusta. Kiltti, rakastava. Ei hauku paitsi kerrostalossa ovikelloa ja postia. Ainutlaatuinen persoona. Turkin hoito ainoa miinus. Rakastaa mökkielämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 lisäys että sisäsiisti bichon. Vinkuu kun tarttee ulos päästä.

Vierailija
24/32 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut molempia. Bichonin turkki on paljon vaativampi hoitaa. Havannankoira on minusta helpommin koulutettava, miellyttämishaluisempi ja seurallisempi.

Vierailija
25/32 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse Coton de tulear <3

Vierailija
26/32 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä bichon frise. Turkki vaatii usein huoltoa ja ravinnon kanssa tarkkaa ettei sylki värjää ja silmät vuoda,. Turkinpesu hyvillä aineilla; shampoo ja hoitoaine, koiran turkille tarkoitettu fööni jonka hinta 100 € ylöspäin.

Turkki föönillä kuivataan ja karstataan suoraksi ja takuttomaksi kammalla vielä tarkastaen, pesu 1-2 viikon välein, korvakarvat nypitään, hyvät sakset oltava, trimmipöytä jne. Hyvän trimmaajan löytäminen hankalaa.

Ei hauku jos kouluttaa hyvin, on sisäsiistikin. Mutta koira kun koira vaatii koulutuksen, koira ei ole pehmolelu.

Vierailija
27/32 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tavallaan ymmärrä tuota valitusta turkinhoidon työläydestä, eikö kaikki koirat vaadi harjausta ja pesua.

Meillä koiralla lyhyehkö turkki (ei näyttelykoira) ja mielestäni hyvin helppohoitoinen. Pesu 1-3 vko: n välein, harjaus päivittäin (5min) ja irtokarvaa ei lainkaan.

Trimmaus parin kk välein.

Itse olen sitä mieltä, että jos ei ole valmis käyttämään koiran hoitoon aikaa niin ei kannata hankkia koiraa. Liian moni koira on haiseva ja harjaamattomassa turkissa rodusta riippumatta.

Ei kyllä riitä trimmi kerran kahdessa kuussa tai menee kauhean näköiseksi. Pesu 1 viikon välein ja samalla föönataan suoraksi turkki karstaten ja tarvittaessa siistii.

Vierailija
28/32 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tavallaan ymmärrä tuota valitusta turkinhoidon työläydestä, eikö kaikki koirat vaadi harjausta ja pesua.

Meillä koiralla lyhyehkö turkki (ei näyttelykoira) ja mielestäni hyvin helppohoitoinen. Pesu 1-3 vko: n välein, harjaus päivittäin (5min) ja irtokarvaa ei lainkaan.

Trimmaus parin kk välein.

Itse olen sitä mieltä, että jos ei ole valmis käyttämään koiran hoitoon aikaa niin ei kannata hankkia koiraa. Liian moni koira on haiseva ja harjaamattomassa turkissa rodusta riippumatta.

Ei kaikki koirarodut vaadit noin paljon turkkityötä kuin frise.

Vierailija
29/32 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

molemmat. Frisee näyttää lähes koko ajan siltä kuin sillä olisi paskaa ympäri naamaa. Kivana lisänä on hermoja raastava räksytys.

Kyllä mun koiran naama on ihan valkoinen.

Vierailija
30/32 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko koiranne täysin sisäsiistejä? Kahdella tutulla friseitä ja ne kaikki kuseskelevat nurkkiin, osa jopa sontii sisälle. Yhden havannankin tiedän joka ei vaan koskaan oppinut olemaan kusematta sisälle ja sai siksi eläinlääkäriltä sen lopullisen piikin. Miten siis teillä?

Muuten voisin harkita noita rotuja, mutta ehdoton vaatimus on sisäsiisteys, en tosiaan ala paskaa ja kusta lattioilta pesemään pentuvaiheen jälkeen!

Jäänyt kouluttamatta sisäsiistiksi nuo siis.

Vierailija
31/32 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bichon.

Erittäin älykkäitä, sopii allergiaperheeseen :) Turkin hoito vaativaa kylläkin.. Meidän 2 bichonia ovat tosi reippaita ja serkkujen 10v bichonkin hyvin leikkisä :)

Ei kyllä sovi kaikille allergisille bichonkaan, tätä turha luvata.

Vierailija
32/32 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäsiisteys tulee opettaa ihan kaikille koirille.

Bichoneihin on usean vuoden jono vastuullisilla hyvillä kasvattajilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän