Vsen pohje tosi kipeä; ei voi olla rasituksesta, mitä tää on?
Koko ajan tuntuu että pitää venyttää pohjetta....
Mitä tää voi olla? Ei tule mieleen mitään missä olisin voinu rasittaa pohjetta eilen. Voiko olla revähdys?
Kommentit (12)
tai sitten se on veritulppa. Jos se on veritulppa, niin se voi lähteä liikkeelle ja tukkia verisuonet keuhkoissa, aivoissa tai sydämessä, ja seurauksena on kai kuolema.
Eli odottele rauhassa, jos se menee ohi. Jos se ei mee, niin tee testamentti.
Tai mene lääkäriin.
e-pillerit ja hormonaalinen ehkäisy ovat riskitekijöitä tuohon veritulppaan. oot kai nukkunut huonossa asennossa => veri kiertänyt pohkeessa huonosti, ja hyytynyt osittain => tää on se tulppaa... Nyt jos lähdet kovasti liikkumaan, niin se lähtee liikkeelle ja tukkii jonkun hieman ohuemman suonen jossain muualla.
Ikä ei ole mikään veritulpalta suojaava tekijä. Raskaus on muuten myös riskitekijä.
Jos et ota vakavasti, niin seuraile tilannetta ja kyllä sä huomaat myöhemmin, oliko se tulppa vai ei.
Magnesiumin puute krampittaa mulla (tosin reisiä mutta voihan se olla pohkeessakin). Johtuu usein nestevajauksesta. Kokeile magnesiumkuuria ;)
Veritulppa voi olla nuorellakin, joten jos pahenee, eikä hellitä, mene ihmeessä varmuuden vuoksi lääkäriin.
nyt mua pelottaa...
Käytän e-pillereitä ja tupakoin joskus.
mua itkettää ja oon töissä, varasin työterveyslääkärille ajan.
Hermoile, osta magnesiumia ja syö sitä. Toki se on hyvä tarkastuttaa lääkärilläkin, mutta itselle tuli ekaksi mieleen että magnesium voisi auttaa.
Mulla oli rskauden aikana hirveitä suonenvetoja öisin, megnesium ja kalsium auttoi niihin. Oli aamullakin pohje kipeänä niiden kramppien jälkeen...
kun sille tuli veritulppa, joka oireili pohkeessa. Ei se ikää katso.
Onko sulla ollut kramppeja? Voisiko olla, että lihas on krampannut pahasti esim. yöllä ja kipu on jäänyt siitä?
Oletko harrastanut kovaa liikuntaa hiljattain. Mulla meni magnesiumit alas, kun tein kovaa hikitreeniä tottumattomana. Myös ripuli ja helteet voi tehdä nestevajausta, joka vaikuttaa magnesiumiin ja krampittaa lihaksia.
Vaikka olis tulppa, ei se nuorella henkeä vie. Käyt lääkärissä, sillä se selviää ja saat kintun kuntoon
Verikokeet otettiin n. 4h terveyskeskuksessa istumisen ja lääkärille odottelun jälkeen, tärkein eli Fibriinin D-dimeerit (P-FiDD)oli alle 0,2 kun viitearvot oli alle 0,5.
-ap
Plasman FIDD-arvolla on erinomainen negatiivinen ennustearvo. Jos FIDD on alle 0,5 on trombin todennäköisyys olematon. Kohonnut FIDD sen sijaan voi viitata miljoonaan eri asiaan, mm. tromboosiin.
Kipu tuntuu juuri pohkeessa.