Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka aloittaa Porin juoksukoulun 30.7.2012, tsemppiä tarvitaan!

Vierailija
23.07.2012 |

Nyt tarvitsisi ottaa niskasta kiinni ja aloittaa kuntoilu. Porin juoksukoulun ohjelma kuulostaa juuri sopivalta mulle, selkeä ohjelma jokaiselle päivälle.

Kuka lähtee mukaan, että voidaan tsempata toisiamme?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt viikolla 7 samassa ohjelmassa ja juuri eilen juostiin lenkki 5km ja 5min+ sama matka kävellen. Aikaa kului noin puolitoista tuntia ja tänään on aikalailla särkeny paikat, mutta aika huippufiilis kun pidempäänkin olis jaksanu ja reilusti :) Muistat vaan mennä tarpeeksi hitaasti ettei koko homma kaadu vauhtisokeuteen :)

Vierailija
2/14 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut niin paljon positiivista siitä, että pakko kokeilla itsekin! Ja tykkään lenkkeilystä ja juoksemisesta, mutta kun en millään saa aikaiseksi ikinä lähteä lenkille.

Nyt kun on juoksuohjelma niin uskon, että onnisuu. Ei tarvitse mietiiä, että mitä ja minkä lenkin kun kaikki on laitettu jo valmiiksi paperille :-)

t.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus aiemminkin tuota aloittanut, mutta yritys jäänyt kesken syystä tai toisesta. Juoksemisesta en tykkää, mutta se lienee ainoa tie solakkaan olemukseen.

Vierailija
4/14 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ihmeeseen tarvitaan juoksukoulua?.. Ulos vaan ja juoksentelemaan.. Ihan on oman fiiliksen mukaan juoksemalla noustu kuukauden aikana n5km lenkeistä siihen, että kymppi menee tunnissa...

Vierailija
5/14 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin juoksun nollakuntoisena 3 vuotta sitten juoksukoulussa. Noudata lukujärjestystä äläkä loiki yli, niin saat parhaan tuloksen ilman rasitusvammoja. Toki yksittöisen päivän voi vaihtaa, mutta viikon kahden yli hyppäämiset eivät kannata. Juoksu hiipuu mulla aina talveksi, mutta keväällä kaivan lenkkarit esiin ja sovellan juoksukoulua. Kymppiin pääsen joka vuosi ja muutaman kuukauden ehdin juosta kivoja matkoja ennen kuin lumi tulee.

Vierailija
6/14 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse joitain vuosia sitten juossut tällä ohjelmalla ja se tosiaan on toimiva. Edellisellä kerralla juoksin jo kympin, mutta sitten koko homma tyssäsi nilkan murtumiseen enkä enää ole saanut uudestaan hommasta kiinni. Nyt on kuitenkin jo polte taas sen verran kova, että on juoksu aloitettava. Kiva, jos täältä löytyisi tsemppiseuraa :)

Vierailija
7/14 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoudun pitkältä sairaslomalta ja juuri sain lääkäriltä luvan aloittaa liikunnan taas. Päätin aloittaa tällä Porin juoksukoululla ja ma 30.7. sopii oikein hyvin. Kunto on siis täysi nolla ja painoakin on ihan omiski tarpeiksi. Joten innolla odotan :) Raportoidaanko päivittäin?

Vierailija
8/14 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä jo juosseilla paino pudonnut? Miten paljon?

Vierailija
9/14 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosin koko viikonlopun yötöissä, mutta näillä näkymin aloitan, koska ensimmäinen viikko on aika leppoisa.

Vierailija
10/14 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten paljon? Onko väliä, minä päivinä? Mun on pakko aloittaa myös lihaskuntoharjoittelu, että pääsen kuntoon.

T. Se sairaudestaan toipuva :)

Vierailija
11/14 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko juoksukoulun "käyttöohje" jossain netissä vai miten tää toimii? Haluaisin myös alkaa,en vaan tiedä miten selkä kestää. Olen lenkkeillyt paljon nyt kesälllä ja aina mieli tekee pistää tossua tiuhempaan,ja ppätkiä välillä juoksenkin. Juostessa ei selkä vaivaa mutta jonkun ajan päästä alkaa alaselkää särkeä. Mitähän tälle riesalle vois tehdä? Vaiva jäi varmaan viimeisimmästä raskaudesta,kun oli selkä tosi kovilla koko ajan. Nyt on pysynyt jo kuosissaan mutta helpolla kipeytyy. Eilinen juoksu sai illaksi taas aika kipeäksi mutta häipyi sit buranan voimin ja tänään on ollut ihan ok. En ole tänään lenkkeillyt. Mutta asiaan siis,eli miten tämä homma toimii?

Vierailija
12/14 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juoksen toista ohjelmaa 5. viikkoa ja kyllä huomaa edistyksen. Porin juoksukoulu löytyy netistä helposti googlettamalla.

Vierailija
13/14 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.pori.fi/material/attachments/vapaa-aikavirasto/liikunnanohja…

Kiva, että tuli muitakin mukaan! Ja lisää mahtuu :-)

Itse myös olin pitkällä sairaslomalla selkämurtuman takia, mutta nyt alkaa olemaan selkä sellaisessa kunnossa, että voisin aloittaa kuntoilun. Lisäksi kunto heikkeni todella paljon, kun oli pakkomakailua useampi kuukausi. Mulla ei ole tavoitteena varsinaisesti laihtua (166/58), mutta saada olematon kunto nousemaan.

Onko jollain tietoa, että mitä ja milloin kannattaa syödä, jotta jaksaa lenkkeillä tai ei alkaisi pistämään lenkkeillessä? Mulla on iso este lenkille lähdölle se, etten tiedä milloin pitäisi syödä ja kuinka paljon.

t.ap

Vierailija
14/14 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän saadaan toivottavasti hyvän kokoinen porukka kasaan :)

Omia kokemuksiani muusta liikkumisesta, itse harrastan muutakin liikuntaa ohjelman aikana, esim. uintia 1-2 kertaa viikossa, koska se on se minun henkireikäni. Tärkeintä lienee, ettei haali heti niin paljon muutakin, että menee liian raskaaksi ja innostus lopahtaa alkuunsa. Itse aloittelen pian myös saliharjoittelua, mutta suunnittelen oman viikko-ohjelmani niin, että siihen mahtuu vähintään yksi täysi lepopäivä ilman mitään liikuntaa.

Syömisasiaan en ole varsinaisesti perehtynyt, mutta omia kokemuksia siitäkin voin kertoa (olen siis aikaisempina vuosina liikkunut aktiivisesti, mutta viimeiset kaksi vuotta on mennyt huonosti, olen romahduttanut kuntoni sekä kerännyt aivan liikaa kiloja...). Eli kunnon aterian jälkeen odottelisin 1,5-2 tuntia ennen lenkkiä, ainakin sitten kun kilometrejä alkaa kertymään enemmän. Toisaalta, jos ateriasta on kovin paljon enemmän aikaa, niin itse olen napannut kevyen välipalan ennen lenkkiä. Täytyypä vähän googletella asiaa tarkemmin, alkoi tämä aihe kiinnostaa :)

Otetaanko nimimerkit kaikille osallistujille, niin on helpompi seurata muidenkin etenemistä?

Pyllerö (aiemmmin numerolla 7 kommentoinut)