Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka olette olleet odotusaikana todella väsyneitä

Vierailija
23.07.2012 |

Miten selvisitte vauva-arjesta? Itse nukuin esimerkiksi viime yönä 7 tuntia, ja olen ollut tänään aivan poikki. Äsken vedin puolentoista tunnin päikkäritkin, ja edelleen unettaa. Tuntuu, etten pärjää alle 10 tunnin unilla... Kai tämä johtuu suurimmaksi osaksi raskaudesta, mutta mites vauvan synnyttyä? 10h unet ovat luultavasti kaukainen muisto vain.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin raskausväsymys ja kaikki muut vaivat katosi synnytyksen jälkeen.

Vierailija
2/10 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpotti loppua kohden. lapsen synnyttyä väsymys johtui sitten ihan silkasta unenpuutteesta, ei enää hormonaalisista syistä. Selvisin kun oli hoitoapua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja väsymys vain paheni synnytyksen lähetessä. Vauvan synnyttyä väsymys katosi kuin taikaiskusta!

Vierailija
4/10 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ollut tosi huolissani jaksamisestani, koska suurimman osan raskautta olisin halunnut vain nukkua. Enkä kuitenkaan pystynyt nukkumaan kuin lyhytä pätkiä kerralla. Olin ihan hajalla ja pelkäsin etten jaksaisi vauvan kanssa.

Huoli osoittautui turhaksi. Yhtäkkiä tarvitsin paljon vähemmän unta kuin ennen, ja kun nukuin, nukuin kuin tukki. Nukahdin myös tosi helposti uudelleen aina yösyöttöjenkin jälkeen.

Vierailija
5/10 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minäkin olen todella väsynyt, osittain huonosta hemoglobiinista johtuen, osittain töistä ja myöhäisistä iltavuoroista, osittain 1v. lapsesta joka valvottaa joinakin öinä...

Hormoneista johtuen sä todennäkösesti virkistyt loppua kohden, ja hyörit kuin lintu pesää rakentaen viimeiset viikot. Siivoat, järjestät, teet mitä ihmeellisimpiä juttuja. Kroppasi valmistautuu yövalvomisiin.

Taito nukkua päikkärit tulee olemaan tarpeen.

Vierailija
6/10 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kolme lasta synnyttänyt ja joka kerta todella väsynyt, se on hävinnyt synnytykseen. Mulla on huono Hb raskaana ollessa, eikä se nouse kuin synnyttämällä.

Vierailija
7/10 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin raskausväsymys ja kaikki muut vaivat katosi synnytyksen jälkeen.

mitenkään tavanomaista väsyneempi. Rauta on tsekattu viimeksi 2 viikkoa sitten, syön rautalisää.

Tuota juuri mietinkin, että loppuuko tämä väsymys synnytykseen... Toivottavasti.

Vierailija
8/10 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikkoja kasassa siis 30.

Vierailija
9/10 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka odotusaikana väsytti pitkään niin synnytyksen jälkeen en pahasta väsymyksestä enää kärsinyt. En tiedä johtuiko sitten imetyshormoneista vai mistä..

Mutta varsinkin jos vauva herättää lyhyin välein (meillä heräsi 2h välein syömään) öisin niin kannattaa hyödyntää kaikki ne vauvan nukkumishetket myös päiväsaikaan omaan lepäämiseen niin jaksaa paljon paremmin. Yllättävän hyvin ainakin itse jaksoin esikoisen kanssa, vaikka väsymystä alkuun pelkäsinkin.

Nyt tosin kauhistelen miten selviän kun odotan toista ja väsymys on mieletön.. 3v esikoisen touhutessa ei voi paljon vauvan kanssa päikkäreitä vedellä :/ Eli muut vinkit tervetulleita tännekin!

Vierailija
10/10 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmillaan olin hereillä 2*1,5h päivässä. Mutta pahin väsymys/uupumus onneksi hellitti ennen vauvan syntymää ja kummasti sen vauva-arjen jaksoi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi