Vaatekaapin sisältö pitäisi uusia ja nyt kaipaisin vinkkejä siihen puuhaan
Kevään ja alkukesän aikana on kilot kuin itsestään hävinneet imetyksen lopettamisen myötä ja vaatteet, erityisesti housut on liian isoja ja tissien kohdaltakin on senttejä hävinnyt kiitettävästi. Toisaalta vaikka nuo vaatteet olisivat vielä sopivia niin on aika jättänyt niihin jälkensä. Rikkinäiset sentään olen nakannut pois, mutta on nuo jäljellä olevatkin aika kulahtaneita.
Tarkoitus oli napsutella vaatteet netistä kun en jaksaisi villivarsojeni kanssa lähteä kauppoja kiertelemään (eikä niitä täällä tuppukylässä edes juuri ole) ja yksin on hankala olla kovin kauaa poissa. Saisi sitten ne nettiostokset rauhassa kotona sovitella ja palauttaa jos tarvetta moiseen ilmenee. Mistä siis kannattaisi, lähinnä kotimaisista nettikaupoista, tilata kestäviä ja ajattomia vaatteita? Olen kolmekymppinen kotiäiti ja vaatteissa tärkeintä on mukavuus ja kestävyys. Muodin päälle en ole koskaan ymmärtänyt.
Kaipaan siis kaikenlaisia housuja, hameita, paitoja, neuleita... joissa kehtaa kulkea ihmisten ilmoilla. Ainakin muinoin suurimmat ongelmat vaatteiden kanssa on olleet liian lyhyet lahkeet ja väärän mittaiset hameen helmat. Housun lahkeen on siis hyvä olla 34" / 86 cm. Hihatkin jäävät minulla usein turhan lyhyiksi kun käsivarret on kuin apinalla. Tuorein ongelma näyttää olevan paitojen lyhyys (on se sitten korvien välistä tai mistä lie kiinni) ja melkeinpä alle 70 cm pitkät paidat on liian lyhyitä ja toisaalta lyhyet mekot on päälläni lähinnä tunikoita.
Pyydän siis apuanne ja jos ette mitään nettikauppoja osaisi mainita niin edes vaatemerkkejä mistä kannattaisi lähteä liikkeelle. Ihaninta olisi jos löytyisi joku nettikauppa mistä saisi mahdollisimman ison osan kaikesta mitä tarvitsen ja vaikka vielä rintsikoita lisäksi koossa 70F/65G kun olen ihan hukassa tuon koon kanssa. Ei tekisi mieli maksaa omaisuuksia jos tuo ei ole vielä se pysyvä koko vaan kutistuvat enemmänkin. Imetyksen lopetuksesta on kyllä jo nelisen kuukautta aikaa.
Ai niin, ja hameita rakastavana olen jo pitkään miettinyt millaisen takin kanssa hameet sopivat. Tähän asti olen siis kulkenut hameissa niin pitkälle syksyyn kun on jonkun neuleen kanssa pystynyt, mutta mieluusti kulkisin talvisinkin hame päällä. Ja minä en sitten ihan oikeasti tajua vaatteiden päälle ja kaikki nimityksetkin on ihan hepreaa vaikkapa farkun lahkeiden mallin suhteen tai mitkä pöksyt treggingsit on, joten vääntäkää neuvot rautalangasta. Kiitos!