Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko puutarhassasi lupiineja? Olet siis itsekäs...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitänee ostaa uusia siemeniä ja kokeilla taas.

Vierailija
2/6 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonvalintaa... vahvat elävät...

niiden tulo suomeen ja puutarhoihin on ihmisen, ei luonnon valinta.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonvalintaa... vahvat elävät...

niiden tulo suomeen ja puutarhoihin on ihmisen, ei luonnon valinta. ap

Mutta joo, tykkään lupiineista koavasti, ovat miellyttäneet mun silmää jo usean vuoden ajan, mutta en onneksi ole liian itsekäs, kun ei niitä pihallani ole?

Vierailija
4/6 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä näkisin, että juolavehnä ja muut ovat syrjäyttäneet kedon kauniit kukkaset jo aikaa sitten, onneksi mun pihalla lupiini nyt valtaa tilaa juolalta sentään.

Se pitäisi tuota niittyä laiduntaa, tai niittää tai jotain, jatkuvasti, jotta nuo päivänkakkarat ja kissankellot menestyisivät. Onkohan nää hörhöt ollenkaan miettineet muuten muuttuneita olosuhteita, myrkkyjäkin käytetään pelloilla enemmän, ja laiduntaminen on vähentynyt.

Vierailija
5/6 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se ihan tosiasia on, että noi vieraslajit vie kasvutilaa omilta uhanalaisiltakin kasveilta ja voivat muuttaa maisemaa. Esimerkkinä vaikka kurttulehtiruusu, joka esim levitessään dyyneille juurtuu niin pysyvästi, että dyyni lakkaa olemasta sellainen.

Vierailija
6/6 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mökillämme ja nyt alamme olla voiton puolella. Edeltävä asukas kun oli muutaman "komean kasvin" istuttanut takapihalle.

Onneksi levisivät vain takapihaan, ja nyt jo todellakin alkavat olla entisiä.

Lupiini on ihan samalla tavalla lähtenyt leviämään kuin jättiputki. Lupiini on vaan kauniimpi ja se ei aiheuta ihmisille ongelmia, niin sitä ei pidetä vaarallisena vieraslajina, mikä se kyllä täkäläiselle kasvustolle on.