Onko järkeä nutrata näin?
Eli aamupalalla sellainen naturdiet pirtelö
lounaaksi annos lämmintä ruokaa (esim. tänään 0,5dl kypsää riisiä + 1dl kananrintafileitä intialaistyyppisessä kastikkeessa, tomaatti + pala kurkkua)
päivälliseksi lämmin ruoka (tänään kinkkukiusas, vaikkapa 2dl + salaatti)
iltapalaksi naturdiet pirtelö.
Suurin ongelmani on varmaan iltasyöpöttely, siksi ehkä auttaisi jos saisin iltasyömiset korvattua vain yhdellä pirtelöllä. Mutta onko järkeä korvata aamu ja iltapalat pirtelöllä, vai pitäisikö lounaskin korvata sillä ja syödä vain yksi lämmin ruoka päivässä?
Pudotettavaa on 30kg, eli en todella laihduta normipainon sisällä.
Kommentit (5)
Tuo kastike sisältää turhaa rasvaa, samoin kinkkukiusauksessa sitä on. Mitäs jos söisit aamulla vaikkapa puuron marjoilla tai 30g mysliä+ 2 dl jogurttia, normaali lounas ja päivällinen Allilla, ja sitten taas illalla tuo aamupalan toisinto. Lisäksi sitten välipala Allin ohjeiden mukaan.
Suosittelen mieluummin Allia, koskapa siinä samalla opit syömään oikeammin ja opit laskemaan kaloreita ja kirjaamaan ne ylös. Tasapainovaihekin sujuu sitten helpommin.
Tuolla mun ohjeella et edes tarvi Allia kuin 2 päivässä, eli aamupala on hyvin vähärasvainen ja säästät silloin yhden pillerin. Ja vielä se Orlistat sandoz on hiukan halvempi.
Mutta mitä vain, sitoudu siihen puoleksi vuodeksi, niin pääset vauhtiin.
Aamu- ja iltapalan korvaaminen ei välttämättä laske kovin paljoa sun kokonaiskalorinsaantia, koska ko. aterioilla harvoin on muutenkaan kovin paljoa kaloreita. Tehokkainta olisi korvata aterioita joilla syöt normaalista eniten kaloreita. Jos tosin iltasyöpöttelet ja onnistut korvaamaan koko syöpöttelyn pirtelöllä, se on toki tehokas muutos.
Mä olen nutrannut aikanani ja minulle kyllä ainoa oikea tapa oli täysnutraus (eli ei syödä mitään muita kuin VLCD-pirtelöitä), jolla pääsi ketoosiin. Nuo osanutrauskokeilut oli inhottavaa nälän kanssa kituutusta jotka aina päätyivät sortumiseen. Sen sijaan täysnutrausta jaksaa hyvin sitten kun keho menee muutaman päivän päästä ketoosiin.
olen kuullut niin huonoja kokemuksia (rasvaripuli joka tulee kun on tullakseen, usein myös housuun) että sen käyttöä kyllä kammoksun :/
-ap
4. päivä all in one paketilla. Olen kyllä orjallissti noudattanut sitä paketin päivänsisältöä (shake, patukka, lämmin pussiruoka, jälkiruoka ja pari kasvislientä, jotta kalorimäärä pysyisi alhaisena. Lisänä olen syönyt vain vihanneksia ja eilen myöhään illalla söin 2 dl raejuustoa. Ongelmana on ollut se, että painoni ei ole aiemmin lähtenyt laskemaan, vaikka olen lisännyt liikuntaa ja syönyt kevyesti. Tällä all in one menetelmällä on paino lähtenyt laskuun. En tätä noudata enää kovin montaa päivää. Jatkan sitten soveltaen esim. tuolla tapaa kuin sinä. Pyrin pääsemään kiinni juoneen, mikä on se oikea kalorikamäärä, jonka saan syödä. En ole herkuttelija ja roskaruokailija, mutta vaikeaa se oikea kalorimäärä on kuitenkin ollut hahmottaa "tervellisenkin" ruoan parissa, koska pudotettavaa on kertynyt 15 kg.
jos vain kestät sen, että se paino ei tipu huimaa vauhtia vaan tasaisen rauhallisesti.
Itselleni suurin haaste on tuo. Kun paino ei tipukaan viikkoon tai kahteen, heitän koko dieetin romukoppaan.
MInusta tuo kuulostaa järkevältä siksi, että yrität löytää uudenlaisia tapoja syödä eli jättää pois niitä iltasyöpöttelyjä. Toisin sanoen teet pysyviä elämäntapamuutoksia, joiden pitäisi aina kantaa pidemmälle kuin rajut dieetit.
Jatka vain noin!