Olen valaistunut, Onko kysyttävää.
Kommentit (47)
- kauanko siihen meni (olettaen että tietoisesti yritit valaistua)
-vaatiko se ponnisteluja (meditaatiota, retriittiä, itsehoitoa, henkistä kirjallisuutta)
- haittaako valaistuminen arkipäivää ja elämää valaistumattomien seassa
- oliko garyu renardin teesi totta, eli muu maailma on vain unta ja on todella olemassa vain yksi ihminen eli sinä itse, muut ovat harhakuvaa?
-otatko/saatko yhteyden tuonpuoleiseen?
-suorititko ihmeiden oppikurssin?
- miten valaistuminen tapahtui, missä, millaiset tuntemukset, näköaistimukset, jne?
t. yksi joka ponnistelee valaistumisensa eteen henkisellä tiellä kovasti (ja olen siis ihan tosissani näiden kysymysten kanssa). En tunne ketään valalstunutta joka voisi auttaa minua eteenpäin, joten kiva kun kirjoitit tänne ja toivon että jaksaisit vastata.
Jeesuksen kanssa elämisen myötä löytyy kaikki valaistuminen, rauha, onnellisuus jne. Itse en sitä ennen tajunnut vaan kokeilin vaikka mitä energiahoitoja, meditointia jne., mutta vasta kun tajusin että Jumala ja Jeesus ja Pyhä Henki ihan oikeesti ovat olemassa ja että Raamattu antaa meille turvalliset ohjeet miten kannattaa elää, löysin tasapainon ja rauhan. Ja Pyhä Henki on ihan mahtava ohjaaja elämässä. Sitä kannattaa rukoilla ja pyytää itselle. Enkä muuten ole mikään hihhuli :D
ja itsekin siis uskon jeesukseen/jumalaan, mutta ei se usko sitä tee, vaan vasta se kun olet tarpeeksi jalostunut eli hyvä, pyyteetön ja puhdas.
-vaatiko se ponnisteluja (meditaatiota, retriittiä, itsehoitoa, henkistä kirjallisuutta)
- oliko garyu renardin teesi totta, eli muu maailma on vain unta ja on todella olemassa vain yksi ihminen eli sinä itse, muut ovat harhakuvaa?
- miten valaistuminen tapahtui, missä, millaiset tuntemukset, näköaistimukset, jne?
t. yksi joka ponnistelee valaistumisensa eteen henkisellä tiellä kovasti (ja olen siis ihan tosissani näiden kysymysten kanssa). En tunne ketään valalstunutta joka voisi auttaa minua eteenpäin, joten kiva kun kirjoitit tänne ja toivon että jaksaisit vastata.
Hei!
Itse en tietoisesti ajatellut valaistuvani vaan se tapahtui melkeimpä itsestään. 35 vuotiaana aloin jonkin sortin itsetutkiskelun ja sattumalta tapasin hyvin samanhenkisen ihmisen työpaikallani. Tuo mies kuunteli tarinaani ja kertoi omaansa, hän oli tiedostanut omat lahjansa jo aikaisemmin ja ottanut ne käyttöön. Minulle alkoi muodostua erilainen kuva itsestäni tuon juttutuokion jälkeen, joka kesti noin 5 tuntia. Päätin jäädä vuoden sapattivapaalle pian tuon tapauksen jälkeen. Sisälläni oli uskomaton rauha ja rohkeuden tunne, joka on pysynyt siitä lähtien, yli kaksi vuotta nyt. Vasta jälkeenpäin olen ymmärtänyt valaistuneeni, eräs suomalainen merkkihenkilö jopa sanoi sen minulle ihan suoraan. Nyt jälkeenpäin olen lukenut paljonkin henkistä kirjallisuutta ja olen huomannut noudattaneeni niiden antamia ohjeita aivan omatoimisesti, ilman, että olisin niitä mistään lukenut. Olen harrastanut jo vuosia pitkiä kävelylenkkejä, ne toimivat samaan tapaan kuin meditaatio. Kävellessäni ajatukseni selkeytyvät ja arkipäivän oivallukset lisääntyvät merkittävästi. Kysyt, että haittaako valaistuminen elämää, vastaan, että päin vastoin. Olen oppinut olemaan tyyni ja harkitsevaisempi joka tilanteessa. Sisäinen rohkeus on niin vahva, että sosiaalisten tilanteiden pelko yms. ei enää hallise minua. Varovaisia askeleita olen ottanut yhteyden ottamisessa tuonpuoleiseen. Viimeaikoina elämääni on värittänyt monenlainen "taika", ihmeellisiä sattumia on alkanut osua kohdalleni ihan solkenaan. Ihmeiden oppikurssista en ole kuullutkaan, mutta lähes päivittäin olen todistamassa jotain pientä ihmettä. Se hetki, kun ymmärsin, että nämä merkit ja "sattumat" eivät voi olla sattumaa vaan jotain "ohjattua toimintaa", jäi mieleeni : makasin sängyllä silmät kiinni ja sananmukaisesti näin hyvin kirkkaan valon silmissäni. Lopuksi se valo muuttui punaiseksi. Kylmät väreet valtasivat koko kehoni muutamiksi minuuteiksi. Olen ollut koko elämäni hyvin kiltti, lukuunottamatta pikkupoikana tehtyjä kolttosia. Luulen, että se on avain valaistumisessa, pitää elää ihmisiksi ja ajatella mahdollisimman paljon hyviä asioita. Muiden tuomitseminen, pahat ajatukset jne. on negatiivista energiaa, josta tulisi pysyä erossa, vaikka se voi olla vaikeaa tietyissä tilanteissa. Toivottavasti tästä oli jotain apua!
Hei!
Itse en tietoisesti ajatellut valaistuvani vaan se tapahtui melkeimpä itsestään. 35 vuotiaana aloin jonkin sortin itsetutkiskelun ja sattumalta tapasin hyvin samanhenkisen ihmisen työpaikallani. Tuo mies kuunteli tarinaani ja kertoi omaansa, hän oli tiedostanut omat lahjansa jo aikaisemmin ja ottanut ne käyttöön. Minulle alkoi muodostua erilainen kuva itsestäni tuon juttutuokion jälkeen, joka kesti noin 5 tuntia. Päätin jäädä vuoden sapattivapaalle pian tuon tapauksen jälkeen. Sisälläni oli uskomaton rauha ja rohkeuden tunne, joka on pysynyt siitä lähtien, yli kaksi vuotta nyt. Vasta jälkeenpäin olen ymmärtänyt valaistuneeni, eräs suomalainen merkkihenkilö jopa sanoi sen minulle ihan suoraan. Nyt jälkeenpäin olen lukenut paljonkin henkistä kirjallisuutta ja olen huomannut noudattaneeni niiden antamia ohjeita aivan omatoimisesti, ilman, että olisin niitä mistään lukenut. Olen harrastanut jo vuosia pitkiä kävelylenkkejä, ne toimivat samaan tapaan kuin meditaatio. Kävellessäni ajatukseni selkeytyvät ja arkipäivän oivallukset lisääntyvät merkittävästi. Kysyt, että haittaako valaistuminen elämää, vastaan, että päin vastoin. Olen oppinut olemaan tyyni ja harkitsevaisempi joka tilanteessa. Sisäinen rohkeus on niin vahva, että sosiaalisten tilanteiden pelko yms. ei enää hallise minua. Varovaisia askeleita olen ottanut yhteyden ottamisessa tuonpuoleiseen. Viimeaikoina elämääni on värittänyt monenlainen "taika", ihmeellisiä sattumia on alkanut osua kohdalleni ihan solkenaan. Ihmeiden oppikurssista en ole kuullutkaan, mutta lähes päivittäin olen todistamassa jotain pientä ihmettä. Se hetki, kun ymmärsin, että nämä merkit ja "sattumat" eivät voi olla sattumaa vaan jotain "ohjattua toimintaa", jäi mieleeni : makasin sängyllä silmät kiinni ja sananmukaisesti näin hyvin kirkkaan valon silmissäni. Lopuksi se valo muuttui punaiseksi. Kylmät väreet valtasivat koko kehoni muutamiksi minuuteiksi. Olen ollut koko elämäni hyvin kiltti, lukuunottamatta pikkupoikana tehtyjä kolttosia. Luulen, että se on avain valaistumisessa, pitää elää ihmisiksi ja ajatella mahdollisimman paljon hyviä asioita. Muiden tuomitseminen, pahat ajatukset jne. on negatiivista energiaa, josta tulisi pysyä erossa, vaikka se voi olla vaikeaa tietyissä tilanteissa. Toivottavasti tästä oli jotain apua!
Mielenkiintoinen tarina, kiitos.
Terveisin vastaaja no 7
Tuo otsikko: Olen valaistunut......ei tosi puheessa pidä paikkansa.
EN OLE TÄLLÄ HETKELLÄ VALAISTUNUT.
Joskus hamaassa menneisyydessä toki koin osittaisen ja myös
täydellisen valaistumisen, tosin jälkimmäistä valaistumista "minä"
ei ollut kokemassa, sen tiedosti tietoisuus sinänsä.
Terveisin: ap
Valaistuminen on tunnettu aikojen alusta ja on yhteinen tekijä kaikissa uskonnoissa ja kulttuureissa. Yleisterminä käytetään "uskonnollinen kokemus", josta esim William James kirjoitti vuonna 1902. Kristillisen perinteen lähin vastaava kokemus on Pyhän hengen lahja. Muissa kulttuureissa lähelä olevia kokemuksia ovat mm. satori, samadhi, kosminen tietoisuus, hyvän idea, absoluuttinen idealismi ym. Kokemukset ovat kuitenkin voimakkaasti paikallisten kulttuurien muokkaamia ja värittämiä, joten selitykset ja kuvaukset saattavat poiketa toisistaan.
Pitäisi huomata, ettei valaistunut ihminen tarkoita yliluonnollisia kykyjä omaavaa ihmistä vaan tietyn psykologisen muutoksen läpikäynyt yksilö joka on saavuttanut poikkeuksellisen viisauden jollain elämän alueella.
Onko sinulla ollut jotain yliluonnollisia kokemuksia?
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 10:51"]En koe minkäänlaista viisautta sen enempää kuin ennenkään mutta nykyään minua ei häiritse yhtään se että mokaan, sosiaalisia tilanteita ei pelkää, kaikkeen suhtautuu uteliaasti ja oppii tosi paljon joka päivä. Oma itse ei ole enää yhtään tärkeä, ei myöskään se mitä muut ajattelevat. Olen näinä seitsemänä vuotena elänyt täysillä ja saanut paljon uusia yhtäviä. Tärkeintä on se että ei enää pelkää mitään, ei tunne epävarmuutta uuden edessä, ei stressaa eikä pidä rahaa enää minään.
[/quote] Mitäs tuon suurempaa viisautta ihminen enää tarvitsee elämässään?
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 10:51"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 11:31"]
Pitäisi huomata, ettei valaistunut ihminen tarkoita yliluonnollisia kykyjä omaavaa ihmistä vaan tietyn psykologisen muutoksen läpikäynyt yksilö joka on saavuttanut poikkeuksellisen viisauden jollain elämän alueella.
[/quote] Ei nyt ihan noinkaan. En koe minkäänlaista viisautta sen enempää kuin ennenkään mutta nykyään minua ei häiritse yhtään se että mokaan, sosiaalisia tilanteita ei pelkää, kaikkeen suhtautuu uteliaasti ja oppii tosi paljon joka päivä. Oma itse ei ole enää yhtään tärkeä, ei myöskään se mitä muut ajattelevat. Olen näinä seitsemänä vuotena elänyt täysillä ja saanut paljon uusia yhtäviä. Tärkeintä on se että ei enää pelkää mitään, ei tunne epävarmuutta uuden edessä, ei stressaa eikä pidä rahaa enää minään.
[/quote]
Ihanaa, kuulostaa ihanalta. Kertoisitko lisää tiestäsi?
Apua. Sitä on tosi vaikea kuvailla. Ekana jos pelkäät (mokaavasi, tunnet epävarmuutta, et täytä muiden odotuksia) voisit aina kysyä itseltäsi MITÄ SITTEN. Nimittäin sillä ei ole mitään väliä, tämä elämä on liian lyhyt siihen että elää puolivaloilla. lapsi kaata maidon, MITÄ SITTEN. Mies ei tiskaa/pane/tee kuten haluat. MITÄ SITTEN? Aina voi itse tiskata tai sitten löytää parempaa seuraa. Tuolla voi aloittaa. Pyri säätelemään myös tunteitasi, kokeile olla suuttumatta vaikkapa viikoksi.
joten ei siis ole kysyttävää, :)
Kun "minän" alkuperä on selvinnyt, ei kysyttävää enää ole.
kirkasta? Hyvä , että olette sinut mielisairautenne kanssa, se saattaa auttaa paranemisessa.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2012 klo 09:42"]
>2v about
>''henkistä kirjallisuutta'' ennenkaikkea ajattelemalla itse
haittaa arkipäivää ns tavisten seassa jos haluaa elää, tarkoitan, että on haastavaa toisinaan
>on totta, hienosti sanottu!
>ei
>kyllä, mutta ei liittynyt valaistumiseen
>oivaltamalla ja sen jälkeeen meni aikaa että alkoi hahmottamaan asiaa ja omaksumaan, egosta pääsy ei tapahdu noin vaan, eikä siitä oikein pääsekään täysin, pitkän ajan kuluessa ei mitään selkeää paikkaa aikaa,alussa ego yritti kehitellä kaikkea harhaista
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 11:39"]
Onko sinulla ollut jotain yliluonnollisia kokemuksia?
[/quote]
Ei ole.
Se tapahtuu heti ilman tietoista yritystä
Ei vaadi minkäänlaista ponniskelua, se ei vaadi yhtään mitään, vain nykyhetken tiedostamista hetkestä hetkeen.
ei
Maailma ei ole unta eikä harhaa. Vain ajatus tuotteet ovat harhaa.
Sellaiseen ei ole tarvetta.
Ei.
On olemassa osittainen valaistumisen tiloja ja täydellinen valaistumisen tila.
Täydellisessä valaistumisen tilassa ei olla tietoisia ajatuksista ja näin ollen ei olla tietoisia näköaistimuksista eikä mistään muustakaa tuntemuksista. Siinä tilassa tietoisuus tiedostaa itsensä äärettömänä ja rajattomana.
Ponniskelulla ei voi valaistumista saavuttaa koska ponniskelu edellyttää mielikuvaa päämäärästä jota kohti ponniskellaan. Ponniskelu vahvistaa ja ylläpitää mielikuvaa.
Mielen on oltava tyhjä kaikista mielikuvista, muistikuvista ja ajatuksista jotta rajaton, ääretön voi ilmaantua.
kun siitä jatkuvasti vaahdotaan?