Menkkamaiset kivut rv 23
Nyt kaksi päivää ollut aika paljon alavatsan polttelua/juilintaa. Tuntuu samalta, kun menkkakivut. Kipu ei ole mitenkään erityisen voimakasta tai kovinkaan häiritsevää. Yhtenä päivänä myös oikea kylki oli hyvin kipeä, tuntui samalta kun pistely raskaan juoksun aikana. Vatsa ei mielestäni kovetu kivun aikana. Kipu tuntuu levossa, eikä liity rasitukseen millään tavalla. Yritin googlata aiheesta, mutta monessa keskustelussa puhuttiin nimenomaan rasituksesta ja vatsan kovettumisesta ennenaikaisina supistuksina. Pitäiskö tästä olla huolissaan/soittaa neuvolaan? Esikoista odotan, joten kaikki ihan uutta.
Kommentit (2)
Pitää soitella siis huomenna neuvolaan. Mitä auenneesta kohdunsuusta näin aikaisin seurasi?
Voisikohan tässä olla kyse raskaudenaikaisesta virtsatietulehduksesta? Tulehdusta minulla ei ole koskaan ollut, joten en tiedä paljoa oireista. Virtsaamistarve on kyllä lisääntynyt, mutta olen ajatellut sen olevan normaalia.
Minulla on molemmissa raskauksissa kohdunsuu avautunut jo noilla viikoilla. Menkkamaisia jomotuksia oli ja outoa tunnetta alapäässä.
Oikeassa kylkikaaressa tuntuva kipu voi olla myös sappikivistä johtuvaa...