Jos sinulla olisi 320 000, millaiset perheasunnon ostaisit Helsingistä?
Kommentit (36)
Ihannekämppä, täysin pintaremontoitavissa juuri sellaiseksi kun tahtoo. Maksaa 259 000 euroa eli jäisi vielä 40 000 euroa keittiö-, kylppäri- ja pintaremonttiin. Mulle ainakin kelpais mieluummin kuin joku samanhintainen 50 neliön koirankoppi kantakaupungista.
Joo jos haluaa asua vuosaaressa.
Haha.
Itse asuisin vaikka kolmen lapsen kanssa pikku kaksiossa keskustassa jos toinen vaihtoehto olisi vuosaari, olkoot miten tilava tai ihana asunto tahansa, mutta vuosaaressa..
olen katsellut sitä mielenkiinnolla. Jotenkin hauskasti laitetettu asunto.
Mä itse valitsisin kai kuitenkin Pihlajamäestä viiden huoneen kerrostaloasunnon. Oulunkylä on toinen alue, joka kiinnostaa mutta on ehkä vähän siinä ja siinä käykö meidän hintahaitariin.
Tässä on tosi hyvä pohja vaikken asunnon pinnoista tykkääkään:
http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/7283311 Jotain vähän tällaista etsin itse mutta eipä sitä tiedä vaikka omakotitaloonkin joskus höynähdettäisiin.
Mun oma unelma olisi kuitenkin tilava kerrostaloasunto ja lisäksi siirtolapuutarhamökki.
Mielestäni on aika kivoja asuntoja kuitenkin suht kohtuuhinnoilla myynnissä. Ei tosiaan tarvitse laittaa 500 000 asuntoon Helsingissä vaikka haluaisi asua suht väljästikin.
mistä päin helsinkiä? En pääse puhelimella avaamaan linkkiä. Mietinpä vaan kun mun kaksio keskustan tienoilla on arvioitu just 320-360 000 e arvoiseksi.
Nyt pääsin. Just. Meidän perhe pysyy tässä kaksiossa, johonkin vesalaan en lähe. Ratikat pitää kulkea. Mä kävelen nyt kamppiin 10min. Tingin mieluummin neliöistä ja ostan tän omani :D
Kuulostat just niin ääliöltä, ettei sun kannata levittäytyä kovinkaan suurelle alueelle. Oli ihan helppo: Helsinki, perheasunto, 320 000 e.
Mut sä alat änkkäämään sun perseen kokoisesta kaksiostas, ja toiset lässää siitä ettei IKINÄ koskaan kulloinkaan edes voi harkita asiaa.
Miks mä kuulostan ääliöltä? Tulin tähän ketjuun ilahtuneena siitä, että mun asunnon hinnalla voi saada tilavamman helsingistä, ja kiinnosti että mistä. Vesala, vuosaari jne ei tule meidän tapauksessa kyseeseen kun työt ja tarha keskustassa samoin kuin mummolat, kaverit ja elämä. Ratikka on kriteeri. Kotimme on siis 78m2, melkosen kokonen perse sulla. Täälläpäin asuu paljon perheitä, joten oletan, ettei perheasunnon kriteeri ole se, että on kaukana keskustasta.
Tuolla rahalla korkeintaan ahtaan, huonokuntoisen ja huonolta alueelta.
Tuolla rahalla ei Helsingistä juuri mitään kovin kivaa perheasuntoa saa, eri asia on sitten asunto, johon saa juuri ja juuri perheen ängettyä. Vantaa onkin sitten jo eri juttu.
Noin isoa lainaa en ottaisi tässä maailmantilanteessa.
Aika moniin tuon hintaluokan asuntoihin on tulossa putkiremontti, joka perinteisellä menetelmällä (joka edelleen luotettavin ja suosituin) tulee maksamaan jo lähes 1000 € / m2.
Tuossa 13 mainitsemassakin asunnossa on jo putkiremontin suunnittelu menossa, eli saisitte varata tuon lähes 300 k€ lisäksi putkiremppaan lähes 100 tonnia ja vielä muuhun rmeonttiin helposti sellaisen 20-30 000 €. Alkaa olla jo reilusti yli 400 tonnin kämppä kyseessä...
Kannattaa ottaa huomioon, että jo 80-luvun alkua vanhemmat asunnot alkavat olla putkiremonttia vailla. Siihen pitää tosiaan budjetoida aika iso summa ja lisäksi mahdolliset kakkoskämpän vuokrakulut 2-3 kk:ksi, jos ei halua elää pölyssä ja melussa.
ehdotinkin Pihlajamäen perinteisellä putkiremonttimenetelmällä remontoitua 4-5 huoneen asuntoa.
Putkiremonttiakaan ei musta kannata kuitenkaan hulluna pelätä kunhan budjetissa varautuu siihen. Meillä meni putkiremonttin niin hienosti, että olisin valmis ostaan toisenkin johon remontti tulossa. Kunhan tietäisin, että tosiaan tulee se perinteinen remppa ja että näkyy myös hinnassa. Pahin on musta just remontoitu kylppäri kämpässä johon lähivuosina tulossa putkiremppa.
T:en myt muista mikä numero olin mutta kehuin 18 ehdotusta.
Tuolla budjetilla hankkisin HITAS-kämpän, lista myytävistä löytyy Helsingin kaupungin sivuilla. Esim. Paloheinän HITAS-asunnot ovat laadultaan parempia kuin vieressä olevat grynderin tekemät kovan rahan kämpät (molemmat 2-kerroksisia rivareita).
töölöstä. Ei taida rahat riittää.
Mieluummin ahtaasti keskustassa/keskustan lähellä kuin iso talo jossain kaukana kaikesta
pitää olla just helsinki, jos ei helsingin keskustaan pääsy ole (tärkeä) kriteeri? Vantaa ja Porvoo lähellä mutta ehkä halvempia?ja porvoo ainakin musta kivempi kuin pihlis.
eihän tuolla hinnalla löydä helsingistä edes kivan näköistä omakotitaloa.. hirveitä röttelöitä..
Pihlis on yllättävän kiva :) Moni viihtyy mainiosti ja aluettakin osa arvostaa jopa arkkitehtuurinkin kannalta. Asun itse alueella ehdottomaani pienemmässä mutta neliöiltään tehokkaassa asunnossa perheeni kanssa. Minusta varsinkin pienen lapsen kanssa hyvä asuinpaikka ollut, palvelut ovat hyvä ja meille sopivalla etäisyydellä. Itse siis siellä asun mutten tuossa asunnossa, jota mainostin.
Itse ainakin haluan asua Helsingissä ja valita asuinpaikan niin, että pääsee kätevästi töihin ja keskustaan ja moneen muuhunkin paikkaan, jossa tarvitsee käydä. Meidän autoton perhe ei ainakaan oikein mitenkään voisi muuttaa Porvooseen jos ei sitten vaihdettaisi työpaikkojakin. Porvoon vanha kaupunki on kyllä ihana mutta ei se Porvoo mikään onnela sinänsä ole. Jos muuttaisin jonnekin niin mieluummin sitten vaikka Hämeenlinnaan tms. niin että ihan asuisimme ja kävisimme töissä siellä.
Autoa emme halua ja tarvitse. Välillä olemme miettineet esim. Töölöön ahtautumista mutta on kiva kun on vähän enemmän tilaa sekä asunnossa, että ulkona.
On hyvä kun on monenlaisia vaihtoehtoja tarjolla.
t: Pihlistä kannattanut.
pitää olla just helsinki, jos ei helsingin keskustaan pääsy ole (tärkeä) kriteeri? Vantaa ja Porvoo lähellä mutta ehkä halvempia?ja porvoo ainakin musta kivempi kuin pihlis.
Olen itse asunut Porvoossa ja muutin takaisin Hesaan koska kulkuyhteydet muualle kuin keskustaan (okei, poislukien Porvoonväylän bussipysäkit) on huonot, vaihtoihin meni paljon aikaa.
Porvoo on kiva kesäkaupunki, eli ne 2 kk, muut 10 kk se on hiljainen pikkukaupunki. Mutta mä tykkään käydä ravintoloissa, taidenäyttelyissä ja teatterissa. Mun elämä ei ollut Porvoossa.
pari linkkiä
http://www.jokakoti.fi/kohde/a1758/wicket:pageMapName/jk-1
http://www.jokakoti.fi/kohde/a1630/wicket:pageMapName/jk-3
http://www.jokakoti.fi/kohde/9d99a/wicket:pageMapName/jk-8
http://www.jokakoti.fi/kohde/9a91a/wicket:pageMapName/jk-10
hih, voisin ottaa vaikka kaikki:)