Sanokaas, onko 38-vuotias mies vanha?
Kuten mun mieheni jaksaa mainita, että hän on jo tän ikäinen, vanha mies, ei jaksa ei.
Teetätin hänellä masennustestinkin tässä, eipä näyttänyt olevan masennusta, asenteessa taitaa olla vika?
Meillä alle kouluikäiset lapset, mies tekee suorittavaa työtä, paljon aikaa vaan kahvitella, lueskella lehtiä ja jutella työkavereitten kanssa. Kotona mies haukottelee väsyksissä, on jotenkin veltto, raaputtaa päätä ja tuijottelee, kahvin keittoon taas alettava.. kello onkin jo seitsemän, kohtahan tässä pääseekin jo nukkumaan. Täytyy sanoa, että vihaan tuota miehen meininkiä. Hoitaahan se lapsia ja tekee kotihommia, mutta on tuollainen ihmeellinen, väsynyt tai veltto tai mitä tuo oikein onkaan? Mielestäni 60v:kään ei ole vanha jos meininki kohdillaan, mutta tuo mun ukkoni on tuollainen, apua mitä siitä myöhemmin tulee? Tahtoisi, että mies näyttäisi elämäniloista ja reipasta asennetta ja tyyliä lapsilleen, harmittaa että kumppani on tuollainen.
Kommentit (17)
Mulla mies täyttää kohta 40v ja seki on jo pari vuotta hokenu kuinka hän on vanha! :D
Onkohan ollu nuorena miehenä itsellä jotain vanhan miehen ikärajaa mielessä ja nyt sitten ei voi muuta ku kailottaa kaikille että ku on jo vanha eikä jaksa mitään. :D Ikä-riisi sillä on! :D
No miten tästä pääsisi eteenpäin? Oikeasti ottaa aivoon katsella tota sen tyyliä, haukottelua.. mielestäni antaa huonon kuvan lapsilleen ja minusta tuollainen kumppani on todella ärsyttävä, kaipaan ihmiseltä asennetta! Ja pienet lapset vaativat läsnäolevaa ihmistä, ei sellaista joka ei kuule mitä lapset puhuvat kun rapsuttaa päätään ja tuijottelee kahvikuppiinsa.
Kommentoikaa muutkin, mitä ajatuksia herätti? Onko teidänkin miehenne tuollaisia? Siis osallistuu kodin- ja lastenhoitoon, mutta valittelee väsymystään, on jotenkin puolitehoinen ja veltto.
Kommentoikaa muutkin, mitä ajatuksia herätti? Onko teidänkin miehenne tuollaisia? Siis osallistuu kodin- ja lastenhoitoon, mutta valittelee väsymystään, on jotenkin puolitehoinen ja veltto.
ja omaa aikaa!
saavat kotonansa tuijotella kahvikuppeihinsa, raaputella päätään ja haukotella! Mikä työleiri tai ns. kasvatuslaitos kodin pitäisi olla? Ei lapsienkaan tähden tarvitse pystyttää kulisseja, keksiä koko ajan jotain kehittävää, näytellä omaa elämäänsä. Ihmisillä nyt on vaiheita, kaikki ei aina tempaudu kaikkeen mukaan. Ja se perusviisaushan on, että itseään voi muuttaa, toisia ei.
Hänen asenteensa kaikkeen on kielteinen. Tänään kerroin ilisesti että siskoni alkaa kunnostaa mökkiään, mies tokaisi yrmynä että "jaa, no eiköhän niillä olis kotonakin kunnostettavia tiloja". Ja aivan ok hyvä koti siskolla. AINA vaan miehen pitää sanoa, etenkin muista ihmisistä, jotain negativiista:( Kaduin heti, että edes sanoin miehelle siskostani mitään.
saavat kotonansa tuijotella kahvikuppeihinsa, raaputella päätään ja haukotella! Mikä työleiri tai ns. kasvatuslaitos kodin pitäisi olla? Ei lapsienkaan tähden tarvitse pystyttää kulisseja, keksiä koko ajan jotain kehittävää, näytellä omaa elämäänsä. Ihmisillä nyt on vaiheita, kaikki ei aina tempaudu kaikkeen mukaan. Ja se perusviisaushan on, että itseään voi muuttaa, toisia ei.
Jätä nyt ap se miesparien rauhaan ja anna hänen olla mitä on.
Ylipainoa?
Olen itsestäni huomannut selvän eron liikunnan ja liikkumattomuuden kanssa.
Jos urheilen muutaman kerran viikossa, vireystaso on huomattavasti parempi, ei tarvi haukotella ja huokailla, jaksaa paljon paremmin.
Samoin raskas ruoka tekee olon vetämättömäksi. Siksi pysyttelen kevyemmällä linjalla.
Just tuon takia olen alkanut katselemaan nuorempia miehiä. Se on vaan ihme, kun tuolla on deittimarkkinoilla on "ihan hyviä miehiä" mutta kun ei ole tuossa ikäluokassa enää!
Miehet ukkoutuu. Tai jos eivät ukkoudu, niin ovat ikuisia pikkupoikia. Niin että valitse sitten niistä. Mieluummin otan sitten sen oikeasti nuoren.
Pitää mummonkin vetreänä...
Hei, hanki joku rivakka nuorimies lapsille roolimalliksi! Kai niitä saa jonkun varamiespalvelun kautta, ei tarvitse siis itselle mitään toyboyta katsella.
Tuo on totta ja vaikuttaa nyt varmasti myös mieheeni - liikunta jäänyt liian vähiin ja itsekin sitä harmittelee. Patistin eilenkin urheilemaan, mutta siis tosi vähän nyt ehtinyt.
Miten osaisin sietää paremmin tuota miehen mörökölliyttä? Olen siitä hänelle herkästi vihainen ja sanon, että lapsiinkin vaikuttaa negatiivinen isä.
samanlaisia mörököllejä niin ei haittaa :D
samanlaisia mörököllejä niin ei haittaa :D
Minulla on 45-vuotias mies, joka ei toden totta käyttäydy noin. Toki kysymys on jossain määrin myös luonteestakin varmasti. Ymmärrän ap:n kiukun, jos miehen olo on kokoaikaista hohhaillua, haukottelua ja "kohtahan pääsee nukkumaan"-mentaliteettia. Kuulostaa vanhainkotimeiningiltä.
Jos mies vetoaa ikäänsä, tilanne on aika hankala. Silloinhan mitään ei ole tehtävissä hänen mukaansa. Oikeasti ruokavaliolla ja liikunnalla voisi olla miehesi tapauksessa vaikutusta elämänlaatuun ja jaksamiseen.
Mä olen sitä mieltä että jos työssä on paljon "löysää" aikaa mm. kahvitella, jutustella työkavereiden kanssa, surffailla netissä ym. se veltostuttaa ja tekee flegmaattiseksi. Puhun toki omasta puolestani, 38v nainen. Vapaa päivinäni ja varsinkin nsilloin kun ei ole oikein mitään kotihomaa ym olen niin väsynyt koko päivän. Nimenomaan haukottelen ja kahvittelen vaan koko päivän kun niin väsyttää.
Aika moni työssäkäyvä pienten lasten isä tuntee itsensä väsyneeksi, ehkä painetta perheen taloudellisesta tilanteesta, oman ajan puutetta tms? Ehkä hänenkin työnsä jollain lailla kuluttaa, ethän sinä voi sitä sanoa?