Herätättekö te loma-aikanakin
lapset (alta kouluikäset) joka aamu tiettyyn kellonaikaan, vai annatteko nukkua niin pitkään kuin tykkäävät?
Meillä tytöt (2v ja 4v) eivät selvästi oo aamuihmisiä toisin kuin vanhempansa. Nukkuvat siis helposti loma-aikana lähemmäs kymmentäkin. Oon antanut heidän pääasiassa nukkua aamusin (tietysti, jos jotain menoa on tai vieraita tullut tms. niin oon aiemmin herätellyt), mutta jotenki tuntuu että ympäristö paheksuu tämmöstä löysäilyä.
Minä itse vaan nautin niistä hiljaisista aamuista kun saadaan miehen kanssa kaksin kahvitella terassilla, tehdä päivän kotihommat alta pois jne.
Kommentit (29)
Välillä on herätty vähän ennen kymmentä, välillä ennen seitsemää.
Itse olen aamutorkkuja ja voi että kun nuo seiskan aamut tekevät tiukkaa.
Musta on ihana nukkua aamulla pitkäänn (mies antaavälillä sunnutaisin mun nukkua yhteenkin asti päivällä) mutta toisaalta nautin myös niistä aamuista kun saadaan koko porukka aikaisin liikenteeseen ja 11 aikaan ollaan saatu jo aikaiseksi vaikka mitä.
Mä olen alkanut ajatella etten halua tehdä arjesta pelkkää suorittamista nousemalla aina aikaisin, mutta en myöskään halua menettää kaikkea aikaa makaamalla itse aamuisin sängyssä pitkään. Siksi meillä herätään silloin kun lapset heräävät, poikkeuksena aamut jolloin kellotea menoa.
Meillä siis lapsista kukaan ei vielä koulussa, minä käyn töissä iltaisin ja viikonloppusin.
kun rytmi on täsmälleen sama kuin muulloinkin mut kyllä herättäisin.
Meillä kaikki nousee viimeistään seitsemältä joka päivä.No,joskus mies nousee vähän myöhemmin jos on mennyt pitkään jossain baarissa.
Ei tulisi mieleenkään herättää, ihanaa kun nukkuvat!
ala-asteikäiset nukkuvat niin pitkään kuin haluavat.
Niin, siis ihanaa kun nukkuu -miksi ei voi laittaa sitten ihmisten aikaan nukkumaan vaan tarttee valvoa yöllä?
Tätä en ymmärrä, miksi sotkea uniaika? Koska se on sinusta ihanaa nukkua pitkään..!
Pääasia, että unta tulee tarpeeksi.
Telkasta tulee leffoja ja on niin hiljaista ja rauhallista. Ei kaikki tykkää aamuista. Toisekseen teinit voi nukkua 14-15h aivan helposti.
Haluan kuitenkin pitää perheellä yhteisen rytmin, ei ole mitään järkeä siinä, jos pienet koululaiset alkavat valvoa pidempään kuin vanhemmat...
Meillä vanhemmilla ei ole montaa viikkoa yhteistä lomaa, joten suurimman osan kesästä toinen tai jopa molemmat heräävät töihin. Se vähän sanelee jo sitä, että emme me aikuistekaan mene nukkumaan puolen yön jälkeen.
Kaikki vaan eivät nauti illalla valvomisesta vaan uni tulee helposti. Miksi lomalla pitäisi ehdoin tahdoin vääntää rytmiä eteenpäin monella tunnilla? Miksi pitäisi nukkua puoleen päivään?
tosin toivoisin, että eivät heräisi jo 6.00, koska silloin minunkin pitää nousta. Tätäkin paheksutaan, koska lomalla kuulemma lapsille voi sanoa, että menkään takaisin nukkumaan, ei äidin tarvitse aikaisin herätä.