Vieläkö tuplarattaat vauvalle ja 2v4kk isoveljelle?
Raskauden alusta olen pohtinut ja miettinyt tarvitaanko me sisarusrattaita kun ikäeroa tulee kuitenkin tuo 2v4kk. Nyt päätöksellä alkaa olla jo kiire... :D
Meillä ei ole autoa, eikä täällä pikku kaupungissa bussit kulje kovin usein, eli kävellen mennään joka paikkaan. Esikoinen jaksaa kyllä kävellä ihan kiitettävästi, mutta ei montaa kilometriä vielä kuitenkaan. Seisomalaudan hankkiminen tuntuisi itsestä järkevimmältä. Siinä kuitenkin on esikoinen täysin säiden armoilla ja säätä kun ei voi aina valita kun esim. neuvolaan on vaan pakko mennä.
Miten te olette toimineet kun ikäeroa tulee kuitenkin jo noin paljon?
Kommentit (51)
MUTTA se matkanteko on hidasta ja saattaa sitten olla aika uupunutkin. Meillä ei enää käytetä rattaita lainkaan.
Näin kesällä kannattaa hankkia työntökahvainen polkupyörä. Talvella sitten kun on lunta, niin vedät pulkassa. Seisomalauta tietysti nopeampaan kävelyyn.
En oikein tajua tuota säävaraustasi? Hanki lapselle sadevarusteet ja hyvät kumisaappaat. Ettehän te nyt varmaan ihan jokaisella koiranilmalla sinne ulos vääntäydy. Jos on pakko mennä vaikka neuvolaan, niin sitten, mutta tällaiset poikkeukset nyt eivät ole lapselle liian rankkoja.
säälle kuin säälle. Eihän meillä muuten koskaan päästäisi minnekkään, kun autoa ei ole. Lähinnä mietityttää enemmän nuo talviset ilmat, kuten kovat pakkaset ja lumituiskut. Silloin olisi kiva saada se esikoinenkin suojaan viimalta ja pakkaselta.
Eikä tosiaan ihan joka koiranilmalla ulos tarvitse tunkea, mutta kaupassa, postissa, lääkärissä yms. on käytävä vaikka sataisi kissoja ja koiria tai pakkasta on -27 astetta. Huonotkin ilmat voi jatkua useamman päivän putkeen.
Kyllä taidan kallistua kuitenkin tuohon vaihtoehtoon että seimalaudalla, pulkalla yms. mennään. Tulisi paljon halvemmaksikin. Meiltä kun ihan hyvät yhdistelmävaunut jo löytyy... ja eiköhän tuo meidänkin eiskoinen kävele koko ajan vaan reippaammin joka paikkaan! :)
Meille tulee syksyllä toinen ja ikäeroa tulee 2 v 3 kk..olen ajatellut ostaa tuplat käytettynä..carena double swing ois mun mieleen :)
Emmaljungan sisaristuimen saa kiinni yleisimpiin rattaisiin.
Ihan todella kätevä eikä maksa kovin paljoa ja tarvittaessa saa pieneen tilaan säilytykseen. Eikä tarvitse potkia seisomalautaa vähän väliä tai varoa askelpituutta.
Lisäksi pienen lapsen on paljon helpompi istua kyydissä kuin seistä seisomalaudalla. Jos on todella isokokoinen 2v niin sitten sisaristuin voi olla liian pieni. Mutta mun mielestäni ehdottomasti paras vaihtoehto tolla ikäerolla on sisaristuin kiinnitettynä tavallisiin vaunuihin.
Kokeiltu myös seisomalauta ja tuplarattaat. Tuplarattaita en enää ottaisi kuin pakon edessä.
ja ostimme Britaxin B-dual rattaat. Olen erittäin tyytyväinen hankintaan, sillä saan molemmat rattaisiin ja jos toinen aikuinen on mukana, niin esikoinen voi halutessa esim. pyöräillä ja rattaat muuntuvat helposti yhden kapsen rattaiksi. Tilaa eivät vie leveyssuunnassa kuin normi yhden lapsen rattaiden verran ja ovat kevyet työntää ja kääntyvät näppärästi.
Ko vaunut saa monella kokoonpanolla, mutta mielestäni kaikkia osia ei tarvitse.
Niin ja meillä tuo 2v 9kk ei kävele pitkiä matkoja eikä pyöräilytaitoon ole luottamista niin paljon, että voisi ilman "varmistusta" pyöräillä.
erittäin ärsyttävä kapistus. Itse ainakin ostaisin tuplat. On se vuosikin pitkä aika ja myöhemmin siinä voi kuljettaa vaikka kauppakassia. Tilaa ei ole koskaan liikaa.
rattaissa on myös toiselle istumapaikalle ns. kauppakassipuoli kun toista puolta ei enää tarvi.
Ja ratkaistiin ongelma Phil&Tedseillä. On tarvittavan ajan tuplat ja sen jälkeen jatkuu kuopuksella rattaina tarvittavan ajan. Meilläkin esikoinen kyllä kävelee jo ihan hyvin, mutta aina ei ole tarpeeksi aikaa kulkea niin hitaasti ja koska meilläkään ei ole autoa, niin ulos pitää todella lähteä, säällä kun säällä, koska aina se paukkupakkanen ei hellitä päivässä tai kahdessakaan.
Ja ratkaistiin ongelma Phil&Tedseillä. On tarvittavan ajan tuplat ja sen jälkeen jatkuu kuopuksella rattaina tarvittavan ajan. Meilläkin esikoinen kyllä kävelee jo ihan hyvin, mutta aina ei ole tarpeeksi aikaa kulkea niin hitaasti ja koska meilläkään ei ole autoa, niin ulos pitää todella lähteä, säällä kun säällä, koska aina se paukkupakkanen ei hellitä päivässä tai kahdessakaan.
pois, kun lapsi oli 2 v 4 kk, joten en kyllä tuplia ostaisi tuolla ikäerolla. Itse kuljen kaikki matkat kävellen, pyörällä tai bussilla.