Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seurustelenko jos olen avoliitossa?

Vierailija
21.07.2012 |

Jos olen ollut mieheni kanssa viisi vuotta, joista neljä olemme asuneet yhdessä, voinko sanoa että olemme seurustelleet viisi vuotta?

Lasketaanko avoliittokin seurusteluksi? Avioliittoa en kyllä enää seurusteluksi laskisi.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei wikipedia ole mikään erityisen luotettava lähde. Ja ei tuo wikipedian antama määritelmä ihan nykyaikaa ole. Tuon perusteellahan 40 vuotta avoliitossa ollut, perheellinen pariskunta "seukkaisi". Naurettavaa."

Valittakaa Wikipedian artikkeleista vasta sitten, kun olette ne omin silmin lukeneet. Piste.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Seurustelu

Vierailija
2/10 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliittokin on seurustelua, mutta ei sanaa tietysti kukaan enää käytä sen jälkeen, vaan sanoo "seurustelen" sijasta: "olen naimisissa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoritat aviollista velvollisuuttasi

Vierailija
4/10 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme olleet yhdessä 5 vuotta.

Musta teinit seurustelee.

Vierailija
5/10 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso vaikka Wikipediasta!

Seurustelu on synonyymi tälle: "ollaan suhteessa, mutta ei vielä asuta yhdessä" eli siis "aika ennen avioliittoa".

Avioliiton aikana ei voi olla aikaa ennen avioliittoa...

Vierailija
6/10 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kukin voi käyttää mitä sanaa haluaa. Puheessa (ja kielessä) vakiintuneeksi on kai yleistynyt sellainen käytäntö, että tosiaan seurustelusta puhutaan silloin, kun ei vielä asuta yhdessä eikä mielletä, että kuulutaan samaan perheeseen. Siviilisääty on tässä toissijainen, mutta minusta myös toissijainen on se, asutaanko samassa osoitteessa. Koska kyllähän avioparikin voi asua vaikka väliaikaisesti erillään esim. työn takia.

Liikaa tuijotetaan tällaisia "virallisia" määreitä, kuten avioliitto tai avoliitossa yhteinen asunto. Minusta olennaista on se, kokevatko ihmiset olevansa yhdessä perhe, yksikkö.

Itse en puhunut seurustelusta, kun asuimme eri paikkakunnilla (opiskelun takia), koska suhde oli kuitenkin vakiintunut minusta seurustelua seuraavaksi vaiheeksi. Minusta seurustelu on sellainen "alkuvaihe", jossa kaikki ei ole vielä aivan varmaa.

Mutta kuten sanottu, nämä ovat vain sanoja - jokainen ladatkoon niille haluamansa merkityksen. Joku voi tykätä sanoa seurustelevansa, vaikka joku muu samassa tilanteessa sanoisi, että "olemme yhdessä" tms. Viimeksi mainittu on se, miten itsekin kuvailisin omaa suhdettamme.

Vierailija
7/10 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso vaikka Wikipediasta!

Seurustelu on synonyymi tälle: "ollaan suhteessa, mutta ei vielä asuta yhdessä" eli siis "aika ennen avioliittoa".

Avioliiton aikana ei voi olla aikaa ennen avioliittoa...

Ei wikipedia ole mikään erityisen luotettava lähde. Ja ei tuo wikipedian antama määritelmä ihan nykyaikaa ole. Tuon perusteellahan 40 vuotta avoliitossa ollut, perheellinen pariskunta "seukkaisi". Naurettavaa.

Vierailija
8/10 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi naurettavaa, koska eikös seurustelu ole suomenkielinen termi "deittailulle". Ei avoliitto ole mitään "deittailua".

t. edellinen

Vierailija
9/10 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin itse alkuvaihetta tapailuksi ja vakavampaa parisuhdetta seurusteluksi.

Vierailija
10/10 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin itse alkuvaihetta tapailuksi ja vakavampaa parisuhdetta seurusteluksi.

Sanoisin minäkin IHAN alkuvaihetta tapailuksi. Mutta siinä vaiheessa, kun tapaaminen muuttuu suhteeksi, sanoisin sitä seurusteluksi. Tässä vaiheessa kuitenkaan ihmiset eivät vielä miellä kuuluvansa samaan perheeseen. Erotuksena tapailuvaiheeseen seurustelussa kuitenkin oltaisiin vähän vakavammin "tosissaan" ja rakastuneita (tapailuvaihe enemmänkin sellainen tutustumisvaihe). Mutta kyllä minusta seurustelun jälkeen tulisi sellainen vielä vakavampi vaihe, jossa tosiaan kuulutaan yhteen muutenkin kuin emotionaalisesti. Eli oikeastaan tarkentaisin niin, että seurustelu on SUHTEEN alkuvaihe.

t. se, joka aiemmin kutsui seurustelua alkuvaiheeksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi