Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni on muussa, kuin koulutustaan vastaavassa työssä?

Vierailija
21.07.2012 |

Tuli mieleeni Hesarin keskustelupalstaa lukiessani, jossa joku kirjoittaa, että toimittaja on varmaan niitä harvoja ammatteja, joita voi tehdä ilman koulutusta.

Eihän tämä pidä alkuunkaan paikkaansa! Niitä ammatteja, joita pystyy tekemään ilman koulutusta on vaikka miten.

Olen itse sh, mutta työskennellyt jo yli 10 vuotta markkinoinnissa. Sain työn harrastuksessa saadun kokemuksen kautta eli tehnyt pitkään hommia talkoopohjalta ja sitten osa-aikaisena, sittemmin vakituisena. SM-tasolla pelaavan urheilujoukkueen toimistossa siis töissä pr-tehtävissä.

Mutta tunnen kaveripiiristäni paljon muitakin, jotka tekevät ihan muita töitä mille on koulutus.

Psykiatrinen sairaanhoitaja työskentelee Kelassa virkailijana, toinen psykiatrinen sairaanhoitaja työskentelee ravintolassa tarjoilijana (parempi palkka!), viestintää opiskellut, siis toimittajaksi kouluttautunut kaverini taas on keskisuuressa yrityksessä talouspäällikkönä, toinen kaverini on metsäkoneenkuljettaja ja töissä nuorisokeskuksessa jne.

Tiedän vaikka miten ihmisiä jotka eivät ole sillä alalla mille ovat kouluttautuneet.

Jännää on, että kukaan ei ole siivooja tai kaupan kassa tms, vaan ihan ns. oikeissa töissä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt en enää ole, sillä sain vihdoin suoritettua alan koulutuksen. Olen siis it-alalla ollut kaikki nämä vuodet :-)

Vierailija
2/6 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jännää on, että kukaan ei ole siivooja tai kaupan kassa tms, vaan ihan ns. oikeissa töissä."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää on, että kukaan ei ole siivooja tai kaupan kassa tms, vaan ihan ns. oikeissa töissä.

Hoitsuna/pikku sihteerikkönä en paljoa suutani aukoisi mistään "oikeista töistä", jos kassa tai siivoja eivät muka sellaisiksi kelpaa.

Vierailija
4/6 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten lasketaanko minut mukaan?

yksi kouluasteen tutkinto ja muut kaksi kurssein käytyjä ammatteja. toimin siis lentoemäntänä, varsinainen ammattini silti jotain muuta.

Vierailija
5/6 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammatiltani olen maanviljelijä. Toki mun tiedot ja taidot ei tähän hommaan riittäisi, jos rinnalla ei työskentelisi ammattiin kouluttautunut ja kokenut mieheni.

Vierailija
6/6 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lentoemäntänä, tosin tämä on vain väliaikaista, kaipasin totaalista irtiottoa (konkreettisesti jalat irti maasta)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä