Mitä kuolema tarkoittaa unissa?
Olen nyt monena yönä viikon sisään nähnyt unia, missä joku kuolee. Joko ihan tuntematon tai puolituttu. Viimeyönä lapseni kaveri.Pelottavaa.
Kommentit (18)
Vaikea sanoa.
Ite näin muutama vuosis sitten mellkein vuolen vuoden ajan joka yö erilaisia variaatioita unista joissa kaikkien lopputulos oli oma kuolemani.
no, olinki silloin pahasti masentunut.
mutta en usko että unet tarkoittaa muuta kuin sitä et alitajunta sekottelee viimeaikojen tapahtumia ja ajatuksia päässäsi.
Jostain syystä alitajuntasi käsittelee nyt kuolemaa.
Mihin SINÄ uskot?
Millä perusteella unet eivät ennusta?
Mihin SINÄ uskot?
Joskus voi nähdä unen joka ns. ennustaa, mutta terveellä järjelläkin on voinut päästä samaan lopputulokseen.
Joten lopeta tuo ihmisten päiden sekoittaminen heti.
Millä perusteella unet eivät ennusta?
Mihin SINÄ uskot?
Joskus voi nähdä unen joka ns. ennustaa, mutta terveellä järjelläkin on voinut päästä samaan lopputulokseen.
Joten lopeta tuo ihmisten päiden sekoittaminen heti.
Uskotko jumalaan? Jeesukseen? Ei oel mitään pään sekoittamista pohdiskella mikä on totta ja tutustua henkisyyteen muutenkin kuin kristinuskon kautta.
Olen nähnyt kanssa kuolema unia paljon ja yksi ainoastaan niistä kuoli.. Sekin ihan eritavalla kun unessani.
Mitä ressaantuneempi olen niin sitä enemmän näen unia, sellaisia sekavia ankeita unia.
Monta kertaa kertonut kuinka taas kävi unet toteen. Ja varoittelee jos näkee "painajaisia" lapsenlapsistaan.
niin oisin siin tapaukses varmasti kuollu :D oon nähny varmasti jo satoja unia joissa mut on ammuttu, tukehdutettu, hirtetty, huumattu, poltettu pudotettu korkeelta ja ties mitä, kuolikaaksi.
tosin uskon kyllä et joillain ihmisillä on kyky "ennustaa" unista. saavat jonkinlaisia kutinoita tulevasta, mut siihenki varmasti on joku järjellinen selitys, jota ei vaan ole vielä keksitty.
ja toi noin herkän aistimisen kyky on tosi harvalla.
joten käytännössä voi sanoa että unista ei voi ennustaas eli niiden takia ei pidä pelätä että kuolee.
t. 4
niin oisin siin tapaukses varmasti kuollu :D oon nähny varmasti jo satoja unia joissa mut on ammuttu, tukehdutettu, hirtetty, huumattu, poltettu pudotettu korkeelta ja ties mitä, kuolikaaksi.
tosin uskon kyllä et joillain ihmisillä on kyky "ennustaa" unista. saavat jonkinlaisia kutinoita tulevasta, mut siihenki varmasti on joku järjellinen selitys, jota ei vaan ole vielä keksitty.
ja toi noin herkän aistimisen kyky on tosi harvalla.joten käytännössä voi sanoa että unista ei voi ennustaas eli niiden takia ei pidä pelätä että kuolee.
t. 4
eli jos näkee kuoleman unessa, se EI ennusta kuolemaa vaan jotain vanhan loppumista ja uuden alkua. Hammasunet taas ennustavat kuolemaa, rahaongelmia jne.
eli jos näkee kuoleman unessa, se EI ennusta kuolemaa vaan jotain vanhan loppumista ja uuden alkua. Hammasunet taas ennustavat kuolemaa, rahaongelmia jne.
Kun tarpeeksi monta kertaa uni kertoo etukäteen tulevaa niin alkaa väkisinkin uskoa. Ihan oikeastiko joku uskoo jumaliin? Ihan sama eli uskon asia.
Niin mulla mitään uutta ei ole unien jälkeen tapahtunut koskaan :D ja samat vanhat jotut pysyny elämässä...
t. 4
Niin mulla mitään uutta ei ole unien jälkeen tapahtunut koskaan :D ja samat vanhat jotut pysyny elämässä...
t. 4
joten jollain tasolla nyt käsittelet luopumista, tai juuri kuolemaa.
Unien avulla ihminen valmistautuu myös tuleviin tapahtumiin.
Minua pelottaa sillä olen nähnyt jo 4 unta joissa jokaisessa on kuollut yksi perheenijäsen. Keväällä 2014 näin unta jossa äitini puukotettiin. Toisessa unessa jonka keväällä näin, kuoli isäni tulipalossa. Muutama yö sitten näin taas unia, nyt kuoli 4-vuotias pikkuveljeni, ja toisessa unessa kuoli äitini jälleen kerran puukotukseen.
Minua pelottaa että nämä ovat enneunia.
En haluaisi nukahtaa, sillä pelkään näkeväni lisää unia! Minua ahdistaa ja pelottaa! Olen vasta 14-vuotias...mistä apua?
Jotkut näkevät enneunia. Suurin osa unista on kuitenkin järjestelyunia, joissa alitajunta laittaa päivän tapahtumia ja ajatuksia järjestykseen. Yleensä unella on piilomerkityksiä eli esimerkiksi kuolemasta unta näkeminen ei tarkoita, että joku kuolee. Kuolema saattaa tarkoittaa jotain sellaista, että haluat, että joku asia loppuu täysin tai että sitä asiaa ei enää ole. Ehkäpä kuolemassa on juuri uuden mahdollisuus. Paras selittäjä olet kuitenkin sinä itse. Miten on? Mitä asiaa tuolla kuolemaunella sinulle on?