Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYK:in aloittaminen ja julkinen liikenne

Vierailija
21.07.2012 |

Sattuisiko täällä olemaan SYK:kiläisten vanhempia? Oma lapseni aloittaa tänä syksynä siellä ja kulkee sinne Luoteis-Helsingistä. Minua mietityttää, että jos tulee Vihdintieltä bussilla, niin kannattaako jäädä pois Vihdintiellä, ja sitten mennä Vihdintien ali ja siitä puiston läpi koululle (yksi tienylitys, jossa kohtuu hyvä näkyvyss, eikä hirveän ruuhkainen paikka. Toisaalta alikulussa voi olla tosi vauhdikkaita pyöräilijöitä, jotka tulevat mutkan takaa.) Vai pysyä bussissa liikenneympyrän ohi, (ja ylittää sitten se megaiso tie Haagassa, jossa liikennettä on kamalasti, mutta myös valot ja paljon muitakin tien ylittäjiä.) Huopalahden juna-asema on myös yksi vaihtoehto, onko autolijoiden käytös siellä Etelä-Haaga pikkuteillä yleensä järkevää?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/3 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuisiko täällä olemaan SYK:kiläisten vanhempia? Oma lapseni aloittaa tänä syksynä siellä ja kulkee sinne Luoteis-Helsingistä. Minua mietityttää, että jos tulee Vihdintieltä bussilla, niin kannattaako jäädä pois Vihdintiellä, ja sitten mennä Vihdintien ali ja siitä puiston läpi koululle (yksi tienylitys, jossa kohtuu hyvä näkyvyss, eikä hirveän ruuhkainen paikka. Toisaalta alikulussa voi olla tosi vauhdikkaita pyöräilijöitä, jotka tulevat mutkan takaa.) Vai pysyä bussissa liikenneympyrän ohi, (ja ylittää sitten se megaiso tie Haagassa, jossa liikennettä on kamalasti, mutta myös valot ja paljon muitakin tien ylittäjiä.) Huopalahden juna-asema on myös yksi vaihtoehto, onko autolijoiden käytös siellä Etelä-Haaga pikkuteillä yleensä järkevää?

Mistä kohtaa Vihdintien ali edes pääsee? Eikö se megaiso tie ole juuri Vihdintie? Sen yli pääsee ihan normaalisti liikennevalojen avulla, kuten jo itse mainitsit. Lasten on ihan hyvä opetella liikkumaan normaalissa maailmassa autojen, pyöräilijöiden, liikennevalojen ja suojateiden seassa. Kääri se vaikka kuplamuoviin, jos pelottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se, että miettii 8-vuotiaalle turvallisia reittejä liikenteeseen tarkoita, että häntä ei opetettaisi liikkumaan liikenteessä.

Megaisolla tiellä tarkoitan tietä, joka menee Hämeenlinnanväylän alusta Haagan liikenneympyrään. Ehkä se on Vihdintietä jo, en tiedä. Itse olen mieltänyt Vihdintieksi tien Haagan liikenneympyrästä Vihtiin päin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä