Ihana av-raati. Kaipaan apua.
Meidän kolmostytöt kastetaan muutaman viikon päästä ja yhdelle lapselle ei löydy sopivaa nimeä.
Siskoista tulee Emilia ja Annika.
Hakusessa siis samantyylinen pitkä nimi.
Olen selaillut nimipäiväkalenterit ja netistä nimisivuja, mutta ei ole löytynyt sopivaa.
Olivia on ainut mikä itselle tulee mieleen, mutta on mielestäni liian samanlainen kuin Emilia.
Ehdotuksia?
Kommentit (25)
Linnea ?
Ilmeisesti nimen pitää päättyä A-kirjaimeen, siinä ei saa olla R-kirjainta ja siinä on oltava 6 kirjainta?
Minä kuulun 4-lapsiseen sisarusparveen, KAIKILLA muilla, niillä 3.lla oli etunimessä R-kirjain ja niemssä 5 kirjaina. Jostain syystä minua lapsena häiritsi se, ettei minulla ollut R-kirjainta ja nimeni oli 4-kirjaiminen. Koin olevani erilainen ihan jo nimeni perusteella. Olin muutenkin, tai sen takia. En kuulunut joukkoon.
Linnea ?
Ilmeisesti nimen pitää päättyä A-kirjaimeen, siinä ei saa olla R-kirjainta ja siinä on oltava 6 kirjainta?Minä kuulun 4-lapsiseen sisarusparveen, KAIKILLA muilla, niillä 3.lla oli etunimessä R-kirjain ja niemssä 5 kirjaina. Jostain syystä minua lapsena häiritsi se, ettei minulla ollut R-kirjainta ja nimeni oli 4-kirjaiminen. Koin olevani erilainen ihan jo nimeni perusteella. Olin muutenkin, tai sen takia. En kuulunut joukkoon.
Ongelmana teillä oli toki se, että oli kaavamaisesti annetut nimet muilla mutta yhdellä ei. Jos kaikilla on täysin erilaiset nimet, tätä ajatusta ei tule edes mieleen ja kaikki kokevat olevansa omia persooniansa, tärkeinä itsessään eivätkä jonkin Tupu-Hupu-Lupu trion jäseniä. Persoonallisuuden kannalta voisi olla eduksi, että nimet olisivat aivan erilaisia keskenään.
Linnea ?
Ilmeisesti nimen pitää päättyä A-kirjaimeen, siinä ei saa olla R-kirjainta ja siinä on oltava 6 kirjainta?Minä kuulun 4-lapsiseen sisarusparveen, KAIKILLA muilla, niillä 3.lla oli etunimessä R-kirjain ja niemssä 5 kirjaina. Jostain syystä minua lapsena häiritsi se, ettei minulla ollut R-kirjainta ja nimeni oli 4-kirjaiminen. Koin olevani erilainen ihan jo nimeni perusteella. Olin muutenkin, tai sen takia. En kuulunut joukkoon.
Ongelmana teillä oli toki se, että oli kaavamaisesti annetut nimet muilla mutta yhdellä ei. Jos kaikilla on täysin erilaiset nimet, tätä ajatusta ei tule edes mieleen ja kaikki kokevat olevansa omia persooniansa, tärkeinä itsessään eivätkä jonkin Tupu-Hupu-Lupu trion jäseniä. Persoonallisuuden kannalta voisi olla eduksi, että nimet olisivat aivan erilaisia keskenään.
En nyt ihan tainnut tajuta mitä tarkoitat.
Olin sisarusparven keskellä, en viimeinen / nuorin.
Ensimmäinen ja toinen saivat viisikirjaimisen nimen, jossa R. Sitten tulin minä, neljä kirjainta jossa ei ärrää. Sitten tuli kuopus, jolla oli 5-kirjainta ja r nimessä. En usko, että lapsimäärää oli tarkoitus jättää kolmeen, eli että vahemmilla olisi ollut ajatus että minä olen viimeinen.
Muistan, miten ihmettelin tätä koko lapsuuteni, kyselin aika usein, miksi minulle annettiin tämä nimi. Inhosin nimeäni, en ole vieläkään (kohta 50 v) sinut sen kanssa, eli kun minua kutsutaan nimeltä (puoliso, ystävät), se tuntuu omaan korvaan yhä vain oudolta. Tosin minua kutsutaan nimeltä tosi harvoin.
on tyttöjen serkun nimi.
Olisi kyllä kaunis
Ei välttämättä tarvitse päättyä a-kirjaimeen.
R-kirjainta en nimeen halua.
ap
Kolmannen tytön nimessä saisi varmaan olla mieluummin o:ta, u:ta tai i:tä.
Onerva
Ilona
Fiona
Helena
Selja
Ulrika (toki enemmän Annikan tapainen kuin Olivia Emilian tapainen)
Minkälaisia toisia nimiä olette ajatelleet, jos Emilia ja Annika ovat vaikka Karoliina tai Serafiina tai Riikka tai Sara, niin ei se varmaan mitään haittaisi vaikka siskon etunimessä olisi r tai s.
Kolmannen tytön nimessä saisi varmaan olla mieluummin o:ta, u:ta tai i:tä. Onerva Ilona Fiona Helena Selja Ulrika (toki enemmän Annikan tapainen kuin Olivia Emilian tapainen) Minkälaisia toisia nimiä olette ajatelleet, jos Emilia ja Annika ovat vaikka Karoliina tai Serafiina tai Riikka tai Sara, niin ei se varmaan mitään haittaisi vaikka siskon etunimessä olisi r tai s.
A, E, I
Vokaalit aakkosjärjestyksessä, voisiko olla myös tytöt ikäjärjestyksessä
laittaisin siis iillä alkavan
Ilonan. se on kaunis nimi ja pohjoismainen.
ei vielä ole ihan varmoja. Mietitään yhä eri vaihtoehtoja. Vasta sitten päätetään nuo nimet kun ollaan löydetty kolmannellekkin tytölle etunimi.
Tällä hetkellä mietinnässä on Emilia Oona Adele ja Annika Iida Amanda tai Emilia Oona ilona ja Annika Iida Adele.
Hieman ollaan kallistuttu tuon viimeisen vaihtoehdon puolelle.
Paljon olisi kauniita nimiä mitkä sopisivat toiseksi tai kolmanneksi nimeksi.
ap
ei vielä ole ihan varmoja. Mietitään yhä eri vaihtoehtoja. Vasta sitten päätetään nuo nimet kun ollaan löydetty kolmannellekkin tytölle etunimi.
Tällä hetkellä mietinnässä on Emilia Oona Adele ja Annika Iida Amanda tai Emilia Oona ilona ja Annika Iida Adele.
Hieman ollaan kallistuttu tuon viimeisen vaihtoehdon puolelle.Paljon olisi kauniita nimiä mitkä sopisivat toiseksi tai kolmanneksi nimeksi.
ap
Emilia on runotyttö ja Annika Peppi Pitkätossun arkajalkakaveri. ;0)
Hallevi, Hellevi ja Hillevi.
Kerro ap mitkä annetuista ehdotuksista on sun mielestä kivoja, mitkä ei tunnu sopivilta?
Haetko ap tässä jotain tupu-hupu-lupu -kaavaa, vai ihan erillisiä nimi? Jos haet rimpsua, niin onko nimen pakko tulla tuonne loppuun, vai voiko se olla rimpsun ensimmäinen tai toinen nimi ja voiko nuo kaksi jo pääteettyä vaihtaa järjestystä tässä rimpsussa?
Mietittiin sitäkin.
Tyttöjen nimet olisivat silloin Annika Iida Olivia, Emilia Oona Adele Ja Ilona Aava(tai Aada)....jotakin. Jotenkin tuntuu vain että tuosta ilonasta puuttuu yksi kirjain.. Vaikka sillä ei mitään väliä ole kun on meillä kaksi vanhempaa lasta eikä heidänkään nimissä ole kuutta kirjainta.. Haluaisin kolmosille nimet jotka ovat erilaiset, mutta kuitenkin samanlaiset..
Jotenkin en vain syty tuolle Ilonalle, jos se on etunimenä..
Miten voikin olla näin vaikeaa.. Jo useita kuukausia ollaan nimiä pyöritelty vaikka miten päin, mutta sitä sopivaa vain ei ole löytynyt.
ap
Ja kaikki nimet haluaisin kaavalla pitkä nimi, lyhyt nimi ja pitkä nimi. Tänään törmäsin jollain nimisivulla nimeen Neelia.
Ihastuin siihen..
Miltä kuulostaa?
Ja mitä Neelian toiseksi nimeksi laittaisi?..
Jotenkin tuo Aada tai Aava ei siihen sovi.. Jollain toisella kirjaimella alkava..
ap
Emilia annika
- Frida
- Lotta
- Katatriina
- Matilda
- Matlena
- Johanna
- Moona
- Olivia on myös kaunis ja hyvä!
- Pauliina
Fiona on kaunis ja sopisi Emilia ja Annikan kanssa. Myös Fiina on ihana nimi!
kaunis nimi :)) Itse varmasti valitsisin sen...