♥ JouluTonttujen Perjantai ♥
Kommentit (36)
Täälä kans ollaan aikaisin liikkeellä. Vein tytön päiväkotiin, heillä on tänään pikkujoulut, ja samalla reissulla nakkasin isännän bussille. Sain auton käyttöön, kun pitää taas tilipäivän kunniaksi käydä apteekissa ym tylsää. Taas menee koko tili laskuihin ja muuhun välttämättömyyksiin, toivottavasti ees veronpalautuksesta riittää joululahjoihin!
Olin eilen ihan poikki sen avajaisissa ramppaamisen jäljiltä. Tyttö ei sitten suostunut ollenkaan päikkäreille, eikä itsekään tullut oikaistua koko päivänä. Mutta -ei supistuksia, ei mitään. Liitoskipuja vaan niin ettei meinannu illalla käveleen päästä, hip hurraa. Tänään olisi niin hyvä päivä syntyä, tulis sama synttäri kuin isällään...
Nyt vois mennä sohvannurkkaan kutomaan pikku tossuja, pyykkikone pyörii ja kakku on täytetty, loput hommat saa odottaa että päivä valkenee. Mukavaa viikonloppua kaikille!
T:Emppu&" Nestori"
Hohhoijaa... nyt täytynee vähän narista... Mulla on ollu nyt kahden päivän ajan sellanen ihmeellinen kiusa, että mun oikean puolen kylki on ihan sikakipee. Mä en voi maata kummallakaan kyljellä kun sattuu niin pirusti. Oon koittanu olla istuillaan, mut sekin sattuu tohon kylkiluitten kohdalle ja ainoa asento joka helpottaa edes vähän, on selällään. Tiedän... ei ole suositeltavaa olla selällään mut en mä muutakaan voi... Tää kuulostaa ehkä pikkujutulta mut se sattuu to-del-la paljon. Oon koittanu liikkua kotonakin mahdollisimman paljon mut tarviin sitten kuitenki lepoakin. Onkohan kellään muulla ollu jossain vaiheessa samaa?
Nyt olis sitten tiedossa siivousta, pyykkäystä ja muita kotihommia ja illalla mennään anopin luo saunaan. Ihanaa... pitkästä aikaa. Sit nauttimaan mäkikauden avauksesta :)
Leppoisaa perjantaita itse kullekin, lähtökuopissa oleville suppareita ja muille hyviä vointeja sekä nyyttinsa saaneille paljon onnea!
m.tt 35+4
Nyt kirjoitan äkkiä kun meidän nettiyhteys tökkii tosi pahasti täällä uudessa kodissa... En päässyt eilen lukemaan ollenkaan, äsken huomasin että Annora sai nyyttinsä, ihanaa =) Jos joku muukin on jakaantunut niin tuhannesti ONNEA! En lukenut vanhoja pinoja kun en tiedä milloin yhteys taas katkeaa...
Täällä ei mitään uutta. Olen ottanut pari päivää rauhallisesti jos vaikka tämä hemmetin turvotus laskis edes vähän. Muutama pussukka odottaa purkamista mutta saa odottaakin vielä pari päivää.
Nyt iski joulupaniikki, en ole hankkinut juuri ollenkaan pojille lahjoja... Täytyis mennä ensi viikolla Itikseen shoppailemaan. Pojat tosin sanoivat että jos en jaksa hankkia lahjoja niin eivät he tartte mitään... Ihania poikia, tiedän meinaa et joululahjat on aina tosi tärkeitä, sanoivat noin ihan vain mun mieliksi =)
Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
Tansku & vaavi rv 36+0
Eilein päivä olikin sitten aika huono..piti äitikin soittaa tänne esikoisen kanssa kun jo aamulla oksensin..olin koko päivän veto pois ja nukuinkin monta tuntia mutta silti ei ruoka maistunut.
Nyt on taas sitä inhoittavaa paineen/viillon tunnetta aivan tuossa alhaalla... heräilin siihen aamuyöstä mutta jatkoin uniani. Siinä olen onnekas että nukun todella sikeästi yöt, esikoisesta kun alkoi univelkaa kertyä jo kuukautta ennen!
Onneksi mies tämän päivän kotona... saa olla pojan kanssa niin itse lepään. Ei tulisi enää mieleenkään lähteä kauppoihin koluamaan, onneksi joululahjat on pääosin hankittu ja mies saa ostaa sitten loput. Lapsille kun on helppo löytää, kummilapsillekin löysin mukavat lahjat.
Niin se joulun odotus alkaa kun sunnuntaina eka adventti jo! Laitan hyvissä ajoin nyt joulukoristeet kun joka vuosi laitan kauheen myöhään ja mulla ainakin sitten se fiilis muuttuu aaton jälkeen ettei niitä tonttuja jaksaisi kauan katsoa!! Niin ja tietysti minuakin odottaa SUKLAAjoulukalenteri :))))
OIkein ihanaa perjantaita kaikille ja koetetaan hetki vielä jaksaa... kyllä ne vauvaset sieltä tulevat aikanaan.
t. beal rv 35+6
ja paskanmarjat...eipä ollut minkäänlaisia tehoja v-terapialla... vielä makuuhuoneässäkin varmuuden varmistamiseks otettiin käyttöön, eikä saanut noi yhdessä aikaan muuta kun pienoista jomotusta välillä. eli nukuin hyvin sen suhteen. blaah... vaikka toki se oli tiedossa ettei pakosti mitenkään vaikuta, niin on sitä vaan pettynyt. no, pitää vaan ajatella ettei vauva ole vielä valmis. mutta siis olisin kaivannut edes muutaman kunnon supparin!!!
Quarralla siis tänään jännät paikat. toivottavasti pääsee oikeasti hommiin ja kaikki sujuu hyvin ja saa pian vauvansa kainaloon.
nyt en sit muuta muistakaan...paitsi toki tikrulle ja muillekin suppareita kaipaaville niitä toivotan. itseni mukaan lukien;)
Oksaska rv 37+3
Moikka,
Neuvolassa aamu vietettiin ja nyt kotona. Kaikki ok. Sf-mitta pysähtynyt ja vyötärön ympärys pienentynyt. On kuulemma selvästi kiinnittynyt. Sykkeet pienellä miehellä edelleen todella rauhalliset, viikosta toiseen 120. =)
Itse en ole ottanut minkäänlaisia paineita syntymäajankohdasta. Olenkin koko ajan mieltänyt, että yli mennään ja kun joku kysyy, ettäs koskas syntyy niin vastaan aina sen +2 viikkoa eli nytkin olen valmistautunut siihen, että vielä 5 viikkoa ja oikeastaan ei edes niin haittaisi kunhan asenne hyvä.
Eilen kävin uimassa ja sen jälkeen kylläkin supisteli todella paljon, mutta en silti vieläkään ajatellut jättää uimista. Ja parempi varmaan olisi, ettei jätä kun painoa nyt kertynyt yht. 12,3 kg alusta lähtien. =) Ei stressiä, vaikka olenkin reilusti ylipainoinen kunhan itsellä hyvä olla ja pienellä miehellä.
Viikonloppuna jos jonkin näköistä ohjelmaa. Se onkin sitten toiseksi viimeinen viikonloppu kun on suunniteltu mitään, sitten alkaa " vapaus" .
Hyvää viikonloppua ja tsemppiä kaikille vaavinsa haluaville.
TSM ja Jeppe 36+4
vyöhyketerapia kuulumiset..Hoito teki ÄLYTTÖMÄN hyvää! Sieltä ku lähin niin tuntu ettei mulla ollu jalkoja ollenkaan..Leijuin vaan.
Täti hieroi pissa ja kakkapisteitä ku valitin ummetusta ja jatkuvaa kusetusta, ja sitä et sit tulee 3 tippaa kerralla. Tietty hieroi myös muut pisteet. Multa käsiteltiin jalat polviin asti ja korvat!
TEHO: Yöllä tuli limaa ihan mielinmäärin!! Tuntui et hukun siihen!;o) Sitten, nyt kulkee pissa ja kakka! Aamulla klo 8 heräsin vessahätään ja toimitus tuli ilman lusikkaa..(vitsi..mut mulla on ollu super paha ummetus koko raskauden) Ja nyt pissareissuil tulee oikeesti pissaa, ei tippoja.
Himpula oli eilen illalla käsittelyn jälkeen TODELLA virkeä tapaus, se on harvinaista herkkua täällä! Yleensä saa miettiä onko toinen hengissä vai ei. Suppareita on tullut muutama, täti sanoi et käsittelyn tehoon voi mennä pari päivää. Ensi viikolla uudelleen jos en synnytä.
Mun varsinainen tavoite ei ollu saada synnytystä käyntiin(sekin käy kyllä) vaan lähinnä valmistella paikkoja jos sairaala käynnistykseen joudun. Edellinen käynnistettiin raakana, ei kiva.
Hormoonihirviö ja Himpula rv 40!!
Höh, mun piti laittaa ruokaa (kalapuikkoja,perunaa ja maitokastiketta), mut piru eihän meil ollukkaan kalapuikkoja:(( Pitää siis syödä mikro pitsaa:/
Joo, tulinpas taas muutaman tauko päivän jälkeen kirjotteleen kuulumisia ja olipas taas tänäkin aikana yksi jouluvauva syntynyt:)
Onnea siis annoralle!!
Tänne ei kummempia kuulu, neuvolassa kävin tänä aamuna ja kaikki oli ok, hemppakin oli jopa 140!!! Painoo on nyt tullut yhteensä 11,5kg, vauvojen sykkeet saatiin heti kuuluviin ja sf-mittakin oli 44cm (viime viikolla toinen täti sai 45cm, olikohan vaan eri mittaajan tulos vai oisko masu laskeutunu JOOO) Nyt oli taas uusi harjoittelija joka kovasti toivoi et vauvelit syntyis niin et se pääsis sit kotikäynnille kattomaan, no niin toivon minäkin et ehtis niin sillon vauveleiden pitäs syntyä aikasemmin ja päästäis kotiinkin pian (en huomannu kysyä koska harjottelu loppuu niin tietäs mihin mennessä pitäis yrittää synnyttää:))
Taysiinkin tuli jo kutsu ja seuraava ä-poli käynti onkin jo tiistaina ja nyt ei sen takia neuvolaa enää varattu kun meinas et ei mee enää kauaa kun vauvat syntyy. Sanoi et kyl ne siel taysissa varmaan 36 viikolle pitää ja sanoin et oon kyl valmistellu itteeni et ainakin tuonne 37 viikolle päästäis. Ihan vauvojen kannalta yritän viel sen reilu kaksi viikkoo jaksaa odottaa! ei mua tietty haittaa jos itekseen käynnistyy aikasemmin, kun oon kyl ihan varma et joudutaan käynnistään! Paitsi jos meinaavatkin leikata HOPE NOT!!
Mulla on nyt kävely jo niin tuskaa et en kyl kävele enää muuta kun on ihan pakko eli vessaan, syömään tms. Muuten yritän vaan istuskella /löhöillä. Ja yöt on yhtä aamun odottelua, kylkiä särkee, lonkat puutuu ja särkee, vattaan sattuu ja vali vali vali vali... Päivisin olo on ihan ok, jos saa rauhassa pötkötellä, onneks tuo esikoinen on hyvin omatoiminen ja reipas 2v. tyttö, ja äitiäkin hienosti palvelee (sen minkä pystyy, tuo lehtiä yms.) :D
Jees, nyt oon ollu jo ihan liikaa pystyssä ja alkaa väsyttään, josko kaivautuis tuonne sohvan pohjalle hetkeksi ennen kuin syö sitä mirkolättyä (ei tee yhtään mieli, haluaa KALAPUIKKOJA)!
Niin ja päästinkin nyt miehen sit saunailtaan vaik aikasemmin meinasin et en enää mihinkään päästä, mut kovilla ehdoilla; ei saa ottaa paljoa ja ei lähde kaupunkiin vaan tulee ajoissa kotiin, ja pitää olla kokoajan lähtö valmiudessa jos soitan;) Mut eipä siltä tunnu et tänään mitään lähtöä tulis ja mun vanhemmat tulee illaksi tänne, ainakin toivottavasti!
No nyt sinne sohvan pohjalle!
Malttia kaikille masukkaille!!
Rölli-peikko ja tylpykät 34+6(jeee huomenna taas täys viikko)
Plaah plaah, tylsää on täälläkin. Hommia kyllä riittäisi (esim. kaappien siivousta, vessan kuurausta jne.), mutta mikään ei oikein tunnu kiinnostavan. Haluaisi vain niin kovin saada jo sen oman nyytin syliinsä. Onhan se niin, että kaikki ajatukset pyörivät tulevassa synnytyksessä ja vauvassa. Vaikka kuinka yrittää täyttää päivänsä jotenkin ja odottaa kärsivällisesti, niin ajatukset karkaavat aina siihen yhteen ja ainoaan asiaan. :)
Olenko ainoa, joka ei ole ostanut vielä yhtäkään joululahjaa? Taidan olla.. Mä ajattelin, etten taida ostella niitä muutenkaan. Mun kotona kun aina jaksetaan monta päivää kitistä, että " Ei olisi mitään tarvinnut ostaa" ja " Miksi sä nyt menit mitään ostamaan" , niin pitäiskö nyt tänä vuonna jättää lahjat ostamatta? :) Mua oikeesti ottaa kupoliin se, että jos haluan jotakin ostaa ja antaa jollekin, niin vastaukset on tuota luokkaa. Viime vuonna kudoin äidille huivin ja myssyn ja ensimmäiseksi vastaukseksi sain: " Voi, enhän mä tämmösiä käytä!!" . Mä suutuin tuosta niin paljon, että itkuksi ja huudoksi meni. Olin nähnyt kuitenkin kovasti vaivaa (+ takana tosi rankka syksy keskenmenon vuoksi) ja kyllä hän sen sitten ymmärsi. Tuli sitten vain sopertamaan, että on niin rankat vaihdevuodeoireet menossa, ettei oikein pysty hillitsemään itseään. No kivakiva. Tuon jälkeen ajattelin, että tälle sakille en enää mitään lahjoja ala järkkäillä.
Mites teidän muiden äidit on odotuksessanne mukana? Mä olisin odottanut omalta äidiltäni vähän enemmän. Olen tässä pitkin raskautta yrittänyt kysellä, miten oli silloin, kun äiti odotti minua. Lähes joka kerta vastaukseksi tulee: " No.. En mä oikein muista" . Tosi ihanaa, kun oma äiti ei muista mitään siitä ajasta, kun olen ollut masussa. Muistaa kyllä kaikki paskamaisuudet, mitä oma isäni on tuona aikana tehnyt. No, nehän mä just halusin kuullakin. Muutenkaan oma äitini ei oo tarjoutunut auttamaan mitenkään, esim. ompelemalla vaikka petivaatteita pikkuiselle, vaikka osaisi ja on tällä hetkellä aivan joutilaana. Ei oo synnärillekään tulossa, koska asuu parin ajotunnin päässä. :) Onneksi on nuo miehen vanhemmat, jotka ovat olleet hienosti mukana tässä odotuksessa. Kyllä munkin äitini on tavallaan innoissaan, mutta en käsitä, miksei voi olla enemmän mukana tässä kaikessa. Hänestä on kuitenkin ekaa kertaa tulossa mummo!
No jopas.. Pääsinpä taas paasaamaan kaikkea muuta kuin piti. :) Omassa napsukassa ei ole kyllä tapahtunut juuri mitään kummallista. Yöllä heräsin kerran siihen, että viilteli tuolla alapäässä. Masunahkaa kiristää, oleminen ahistaa, liikkuminen on työlästä, selkää särkee.. Mahtavaa tämä loppuodotus. Kunpa kohta alkaisi tapahtua. Voimia kaikille! Eiköhän ne vauvat joskus ulostaudu. :)
-Pilkku & Ramses 39+2-
Kaikki siellä ok. Ihmetteli neuvolassakin, mikseivät antaneet TAYSsista aikasemmaksi sitä sektioaikaa. (sehän on siis 2pvä ennen laskettua päivää)
Mietin tässä juuri että saakohan sairaalaan tulla vieraita jo sillon sektiopäivänä? (meillä kun mun isä sanoi tulevansa heti.. kun joutuu matkan takaa tulemaan ja sitten sillä on oma leikkaus eikä sitten pääse..) Voi olla ettei sitä kylä paljoo vieraita kaipaa sillon..
Tänää ois tosiaan joulunavajaiset.. pitäisi mennä pukkiparaatia katsomaan... ei oikein tunnu siltä! Vettä tihuttaa..joutuu varmaankin kurahousut pukee! Miettikää! Viimevuonna lunta oli oikein kunnolla kun täällä oli avajaiset,monet oli pulkalla liikenteessä. No, kunhan edes jouluksi sataisi lunta!
Ens viikolla täytyy varmaan jo alkaa koristella vähän joulua. Lupasin tytölle että tehdään muumi piparkakkutalo.. Googlesta löyty muuten tulostettavat kaavat muumitaloon! (jos joku innostuu..)
nyt mun täytyy mennä letittään Barbien hiuksia...
HYVÄÄ VIIKONLOPPUA KAIKILLE!!!!
narnia 37+5
Heippa kaikille kinkuille ja ihanaa että on taas perjantai =)
Täällä ei mitään uutta ole tapahtunut, supistuksia satelee päivittäin ja öisin reippaasti mutta ei sellaisia niin kipeitä että tarttis vielä hikoilla niiden kanssa. Tänään ajattelin ottaa oikein kunnon löylyt, kaipaan niin saunomista, kun sitä omaa saunaa ei ole. Muutaman tunnin kävelylenkki ja sen jälkeen kunnon löylyt, katotaan tehoaako tähän jätkään =)
Saunottaisiin miehen kanssa vaikka joka ilta jos oma sauna olisi. No onneksi talossa, jota ruvetaan pian rakentamaan niin on sitten ikioma iso sauna.
ihanaa....kurkkasin juuri ikkunasta ja siellä sataa lunta =) =) ja onhan sitä jo odotettukin, kunhan vaan pysyisi maassa.
Täytyy lähteä varmaankin jauhelihasopan tekoon =)
voimia kaikille kinkuille tuleviin koetuksiin, viikonloppuisin yleensä tapahtuu.....Onnea kaikille käärön jo saaneille ja supistuksia meille muille tuskastuneille
Myy81 ja junior 37+4
Tulis vaan nyt niin paljon, että maahan jäis.
Eilen kävin neuvolassa minäkin, onhan nuita käyntejä nyt joka viikko. Sf oli vielä nousussu, 34, vaikka luulin jo masun laskeutuneen. Kaikki muut arvotkin kohillaan. No, paitsi paino. Näköjään loppuakohti taas nousee huimaa vauhtia, 7kg tullu nyt alusta. Pitkään se onneksi pysyttelikin samassa. Huomaa vaan, etten enää oikeen jaksa liikkua. Yksin sitä kai meniski, mutta kun on kaksi vilperttiä ennestään, molemmat juoksee eri suuntiia, niin oon luovutanu päivälenkit. Illalla ei enää jaksa edes lähteä, kun päivän touhuu noitten kahden kanssa:)
En minäkään ole vielä yhtään lahjaa hommannu. Aina mulla jää viimetippaan. Kattelen kyllä pitkin syksyä, mutta käyn hakemassa vasta jouluviikolla. Jääköhän nyt hakematta, jos sitä olis laitoksella jo sillon(toiveajattelua)
Mun oma äiti alkaa aina loppua kohti soittelemaan tiuhaan. Asuu tosiaan 450km:n päässä meistä. Aina jotain asiaa keksii, mutta kyllä mä ilahdun, ku soittelee. Tietää siitä, että odottaa taas uutisia täältä kuuluvaksi. luultavasti matkustaa taas vauvan synnyttyä meille. Ei äitistä paljon enää apua ole, kun alkaa olla jo ikää sen verran, mutta kyllä seurakin piristää.
Kiva tosiaan katella täältä sisältä, kun lunta tulee. Nuoremmalle nous nyt sitten kuume viimeviikkosten rokotusten jäliltä. Ei viitti kuumeisen kanssa ulos lähteä.
-smiigus rv36 (nyt meni oikein:-))
Ja taalla se on ihme - vaikka koko muu Englanti tayttyisi lumesta niin me ei taalla etelan rannikolla ikina saada mitaan, mutta nyt tulee isoja kauniita hiutaleita taivaalta vaikka ne ei nayta maahan jaavankaan niin nayttaa natille silti :-) Ja eilen oli uutisissa varoitukset huonosta kelista ja olivat Suomen suurlahetystosta jonkun raahanneet kertomaan miten Suomessa parjataan ihan hyvin joka talvi!
Oon taas valvonut puoli yota - ja suurimman osan siita vessanpyttya halaillen - oksentaminen alkaisi tosiaan riittaa jo, tietysti samoin koko tama paksu olo kun olisi niin kiva vihdoin ja viimein tavata meidan Wriggler. Ja mua kyllastyttaa kun joka aamu kun laittaa kannykan paalle se alkaa piippaamaan viesteja etta joko... Kai me kerrotaan kun jotain on tapahtunut?!?
Joku kysyi mita aitit tekee / tukeeko. Meilla on tuota valimatkaa vahan liian kanssa, mutta puhelimessa / mesessa ollaan joka paiva (ja mesessa on webbikamerat ja mikrofonit) ja aiti on tehnyt mulle ' tilaustyona' kaikkea tuonne vauvanhuoneeseen ja vauvalle - mittoja vaan pitanyt lahettaa mita olemme halunneet tuonne vauvanhuoneeseen. Ja sitten joulun jalkeen ne tulee tanne kylaan muutamaksi viikoksi :-)
Iltapaivalla lahden katsomaan pikkuista viime viikonloppuna syntynytta poikaa - vahan ehka kateellisena kun omaa nyyttia pitaa vielakin vaan odottaa...
Tumble & Wriggler 39+1
...kaikki oli ihan ok. Hemppa oli vaan 115, mutta ei nyt mitenkään vaarallisen alhaalla. Suositteli vaan ottaa kaks rautatabua joka toinen päivä, jos vaan vatsa kestää. Sf-mitta oli nyt 33, vaikka luulin ettei oo enää noussu. Mutta sanoi kyllä, että pieni tämä vauva kyllä on, mutta ei sen nyt niin kovin iso tarvitse ollakkaan. Sopii myös mulle! Joka päivä supistelee, mutta ei mitenkään kipeesti vielä. Ainut mikä vaivaa, on alaselkä. Sitä jomottaa kuin olis ikuiset menkat. Kauratyyny ja hieronta kyllä auttaa, mutta tietenkin vaan hetkellisesti.
Mun äiti on kylä ihan innolla mukana odotuksessa. Välimatkaa meilläkin on 450 km, mutta soitellaan joka päivä semmosia maratoonipuheluita. Onneksi oma äiti ei kumminkaan hössötä. anopilla menee vähän sinne huolehtimisen ja hössöttämisen puolelle. Johtunee osaksi siitä, että mun äidillä ja anopilla on ikäeroa semmoset 15 vuotta, eli ovat ihan eri planeetoilta. Muuten tässä saa kyllä olla ihan rauhassa - ei kukaan edes soittele (kavereista ei oo kuulunu mitään aikoihin).
Nyt taidan oikaista hetkeksi tohon sohvalle ja sitten tiskaamaan -jeejee!
¤ghiaggio & beebi rv 36+4¤
Nyt on Lahjan lapsella synntäripäivä tai ainakin takaraja..
Laskettuna päivänä on pikkuherran määrä päästä ulos hautomosta, eli 16.12..
Olin synntystapa-arviossa aamusella. Olin kyllä kummissani kun masu todellakin tuntuu olevan täynnä vauvaa, ultran mukaan kasvaa keskikäyrillä eli painoarvio ultralla 3100g, lääkäri arvioi, että ehkä hiukan isompi mutta korkeintaan 3300g.. Paikat on iham pehmeät, kaulaa ei paljon jälellä ja reilulle sormelle auki, sisäsuuta myöten.
Eli historia toistaa itseään, samallalailla on kokoarviot ja alapään tilanteet kahden edellisten kohdalla. Nyt vaan käynnistetään tuolloin 16.12 eli syntymäpaino ei tule olemaan yhtä suuri kun isoilla sisaruksillaan.
Oikeasti, tasan kolme viikkoa ja poju on kainalossa!!! Huh vaan.
viimestään, kyllähän me koitetaan vyöhyketerapian avulla saada aikasemmin tulemaan!!
Quarra tuli juuri äippäpolille kun minä läksin, en tiedä ovatko päättäneet käynnistää vai mtä. olisi kyllä mielenkiintoinen tietää!! Minun käynnistykseeni lääkäri suhtautui hyvin, uskon kyllä, että jos hiukankaan aihetta on ja vaistoaa äidin ja isän huolen niin eiköhän siellä hyvinkin voi tapahtua jo tänäänkin.
Harmi ettei OKsaskalle ole vielä ainakaan ollut apua vyöhyketerapiasta mutta ehkä se on vaan niin ettei aika vielä ole. Hormoonihirviöllä kun oli kuitenkin jotain tapahtunut ja viikkoa enemmän ja alapää ehkä valmiimpi.
saa sitten nähdä tehoaako minuun!
Juups mutta siskon tyttö on täällä tädin ammattavana, pitää antaa ruokaa. osaankohan syöttää, osuuko lusikka suuhun... Hyvää kertausharjoitusta!!
Lahja ja TonttuPoika 37+0
Tänään olis meidän vauvan ensimmäinen laskettupäivä =)
Onkos se äitiliini29 kirjoittanut tänään ollenkaan.. vai olisko päässyt tositoimiin jo =))
Tänään ajattelin tehdä pipareita ja leipoa taas jotain vähän pakkaseen.
Tanja 38+3
ihan ekaks hormoonihirviölle, että teretulemast vaan:)!! mulla saattaa olla edessä sama tilanne, kun la on 28.12, siis että yli menee.. täytyy munki alkaa vakoilla noita tammikuisten pinoja..
mulla onkin ollu tehokas päivä, pitkästä aikaa oon saanu jotain aikaseksi!! siivosin miehen vaatekaapin, ja vieläpä ihan turhaan, kun tiedän että se on viikon päästä taas samassa kaaoskunnossa!! mutta tulipahan tehtyä!
m.tt valitteli kylkikipua.. mulla on ollu vasen kylki kipeä nyt jo toista viikkoa, ja se napsuu kummallisesti! ensin säikähdinkin, että vauvan luut napsuu poikki, mutta terkka vakuutteli mulle, että se ois ihan mahdotonta! se käski mun kysyä vielä lekurilta, kun reilun viikon päästä ois aika äippäpolille.. tuntuu ihan ku napsahtelis kylkiluut pois paikoiltaan ja sitte kohta takas.. tiiähäntä, onkohan vaan mun mielikuvitusta?!!
pilkukas, et oo ainut jolla on joulupaketit ostamatta!! mulla ei oo edes minkäännäköstä ajatusta, että mitä ostaisin.. onneks saatiin sovittua, ettei tänä jouluna tarvi niistä ressata, ei siis ostella muutaku kummilapsosille..
taisit kysellä myös että miten ne omat äidit on ollu odotuksessa mukana.. meillä on äipän kans välimatkaa n.viis kilometriä, joten ollaan kyllä yhtenään tekemisissä.. ja tosi hyvä niin, varsinkin kun mies lähtee raksalle tai töihin, niin aina on oma mutsi ja niiden auto käytettävissä, jos tarvii jonnekin lähtä tms.. kyllä se välillä kyllä nyppiikin, ku jatkuvasti soittelee ja kyselee, mutta hyväähän tuo vaan tarkottaa.. kun vaan muistais ite sen!!
häpeäkseni tunnustan himosaunaajille, että meillä on tässä kaksiossa oma sauna, mutta se on käytössä enempi varastona ku ite saunomistarkotukseen:/
nyt tilanne on jo vähä parempi kun oon saanu äippäpakkauksen ym. vauvan jutut sieltä poies, niin jospas tästä pääsis kohta saunomaankin!!
nyt syömään lasagnea, kamala nälkä!!
hyvää viikonloppua!!
nano 35+2
Monilla on aika samanlaisia mietteitä: supisteluja ja joululeivonnaisia. Minä koin eilen elämäni ensimmäiset (ennakoivat? harjoitus?)supistukset. Olin kävelemässä bussipysäkille mennäkseni Helsinkiin, kun mahan pohjassa alkoi tuntumaan aikamoisesti. Käännyin takaisin ja lepäilin siis illan kotona. Lämmitimme mieheni kanssa glögiä ja innostuimme vielä askartelemaan joulukortteja! Nuo iltapäivän supistukset aikaisemmin olivat aika äksyjä, mutta ne menivät ohi levolla. Yöllä lantion seutu oli uudelleen kipeänä.
Juttelinkin nyt päivällä neuvolan terkkarin kanssa. Hänen mukaansa nuo olivat ehkä ennakoivia supsituksia, mutta kiirettä silti tuskin tulee. Vauva viihtyy edelleenkin kovin ylhäällä. Terkkari muuten teki myös varovaisen kokoarvion vauvasta. Hänen mukaansa masuvauvani saattaa jo nyt olla liki 3500 gramman painoinen eli aika iso! Täyttä varmuutta terveydenhoitajani ei kuitenkaan pystynyt sanomaan, koska vauva viihtyi jalat ristissä ja kädet vartalonsa ympärillä. Muuten neuvolassa ei ollut mitään uutta, kaikki edelleen ja onneksi tasaisen hyvin.
Äideistä: Meidän äiti on yhtä aikaa innokas ja varovainen. Hän kertoo mielellään omasta odotusajastaan sen, mitä 70-luvulta muistaa ;-) Itse asiassa hän muistaa asioita ihan yksityiskohtaisesti. Lisäksi äiti soittelee ja kyselee kuulumisiani. Toisaalta äiti ei ole hankkinut meille vauvantarvikkeita, mutta antoi tupaantulijaislahjaksi rahaa pinnasänkyyn. Äiti on ehkä osin taikauskoinen eikä halua ostella vaatteita tai muuta ennen kuin vauva on syntynyt. Minulla on matkaa lapsuudenkotiini 320 kilometriä, joten onneksi puhelin- ja sähköpostiyhteys toimii.
Täällä suunnalla Vantaata sataa lunta niin, että puiden oksatkin ovat saaneet peitteen päälleen. On ihanan jouluista :) Taidanpa mennäkin alakertaan sohvalle lukemaan nimipäivälahjaksi saamaani kirjaa ja ikkunan takaa näkyvää lumimaisemaa ihastelemaan!
SnowApple + iso vauveli rv 37+2
En ole koko viikkoon kirjoitellut tuon tapahtuman johdosta;).
koko maanantain olin alapäästä älyttömän kipeä, tosi pahoja vihlaisuja usein, jalta meni monta kertaa alta. en muista kirjoitinko ma vai en aiheesta... NO yöllä heräsin kahdelta supistuksiin, mutta aattelin että samaa vanhaa pa...aaa se vaan on, että mitään ei tapahdu. puoli neljä menin kuitenki suihkuun, okun oli jo sen verta ikävän tuntuisia, ja supistuksia tuli n. kolmen minuutin välein. suihkussa oli helpompi, ja senj älkeen suppareita tuli jonkin aikaa harvemmin, sit ne yltyi taas, ja muuttui pahemmiksi. puoli 5 herätin miehen ja soitettiin pojalle hoitaja, sairaalaan lähdettiin ajamaan viideltä. Kätilö tutki, ja yllättäen olinkin jo auki 4cm, (aattelin että kotiin vielä laittavat, vaikka autossa n. 10min matkalla suoppareita ehti tulla monta ja tuskaisis...)ja kohdunkaula oli hävinny. siirrttyiinn sit heti synnytyssaliin, ja ilokaasua vaan naamaan, se oli aivan ihanaa;). jonkin ajan päästä ilokaasu ei enää auttanut, ja kalvot puhkaistiin, ja sain spinaalipuudutksen. Kun kalvot puhkaistiin, ni kätilö totes että lapsivesi vihreää, säikähdin aibvan sikana, itkuhan siinä tuli. Spinaalipuudutus auttoi tosi hyvin, mutta meinas ponnistuksen tarvekin hävitä... Onneksi ponnistusvaihe ei kestänyt kuin n.10min, ja vauva luiskahti ulos mielestäni todella helposti!!! Heti kun pojan pää oli syntynyt, kätilö imi kehukot, ja synnytyyään vauva pääsi vatsalleni hekeksi, josta sitten vietiin happikaappiin tunnkiksi, varmuuden vuoksi. Vauva painoi 2870g ja oli 48cm pitkä, hyvin samankokoinen kuin veljensäkin. Veli on hyvin innoissaan pikkuveikastaan, ainakin toistaiseksi;). Eilen päästtin kotiin, ja imetyskin alkaa jo sujumaan, maito alkoi oikeastaan tänään nousta kunnolla rintoihin.
Onnea muillekin ketkä ovat jo vauvansa saaneet!!! ja tsemppiä niille ketkä vielä kantavt vauvaansa vatsassa, ei ne siellä loppuikäänsä ole, vaika siltä voi välillä tuntua!!!
T:H-H, mies, isoveli ja pikkuveli 4pv
Minä taas aikasessa kun otin auton käyttöön :)
Taidan kyllä mennä vielä hetkeks pötköttää kun väsyttää julmetusti.Yhelttoist on neuvola (blaah) Ja kerranki mua kyrsii lyllertää sinne kun ei siellä hullua hurskaammaks tuu :PP Sen jälkeen olis kyllä tarkotus lähtee ostaa vimpat joululahjat.
Pohdiskelin eilen että ilmankos käy aika niin hiton pitkäks kun ei oo enää mitään tekemistä.Kaikki on ollu valmiina vauvaa varten jo iät ja ajat..Silitetty,pesty,puunattu,tuunattu... Ei oo enää mitään järkevää ajanvietettä!!!!Heh,paitsi roikkua täällä kaikkien riesaks ;)
Oksaska,tuntuuko miltään sen v.terapian jäljiltä????
Quarra!!!Voimahalit ja tsempit.Kumpa pääsisit tänään synnyttää.. :DDD
Violet mä (jälleenkerran,niin ollaankohan me siskoksia tjtn.. ;) ) yhdyn sun mielipiteeseen.Oon kans hiton kade kaikille jotka oman vauvansa on jo saanu.Mulla on semmonen polttava ikävä..niin älyttömästi tahtoisin nähdä jo Nasun.
Ukkokin valaistu eilen:Ajeltiin mun äiteeltä kotio ja sanoin ohi mennen että enää viikko LA:han ja sit se hokas!!!*oikeesti enää viikko???no huh huh..* (no shit einstein!!!!!!!!!)Ihan järkytty ' uutisesta' !!!! Hitaita älyämään nuo miehet ;))
Mulla taas inhottavat ' menkkakivut' päällä koko ajan mutta en tosiaan aio innostua enää mistään ennenku tulee KUNNON supistuksia.Siksi mä alkuviikon olinki niin maani myyny kun lauantain takia innostuin..Ei pitäis ajatella mitään mistään..vasta kun itkua väännän täällä kaksinkerroin ja noituun kivuista niin ehkä sitten on lähtö likellä (?) Sitä ennen: ODOTELLAAN!!!!!!!!!!!
-Tiggr&Nasu 39+1
ps.toivottavasti tää viesti lähtee..Ukko asens yks päivä uuden ulkosen kovalevyn ja nyt on koko kone ollu solmussa :// Pitikö mennä itse säätää,kun olis voinu soittaa kaverin paikalle laittaa kaikki kerralla kuntoon (!) kysyn vaan mutta ehei...hän haluaa yrittää ITSE ensin :PPP