Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin lukea nyt 40v sairaanhoitajaksi. Pärjäänkö kun peruskoulun todistus eng 6 ja ruotsi 5?

Vierailija
20.07.2012 |

Luin aikuiskoulutuksessa merkonomiksi, mutta siinä ei ollut kieliä juuri ollenkaan, sillä joukossa oli myös sellaisia jotka eivät olleet koskaan lukeneet englantia, sama juttu ruotsissa. Nyt kiinnostaisi sairaanhoiajan koulutus, mutta pärjäänkö siellä mitenkään näin huonolla kielipäällä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK-ruotsin ja englannin kurssit on joko helppoja (katsotaan sormien läpi osaamattomuutta) tai paapovia (ei vaadita mitään ja kerrotaan sekin mitä et silti tiedä).

Tervetuloa alalle, sinua tarvitaan!

Vierailija
2/21 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin aikuiskoulutuksessa merkonomiksi, mutta siinä ei ollut kieliä juuri ollenkaan, sillä joukossa oli myös sellaisia jotka eivät olleet koskaan lukeneet englantia, sama juttu ruotsissa. Nyt kiinnostaisi sairaanhoiajan koulutus, mutta pärjäänkö siellä mitenkään näin huonolla kielipäällä?

haloo, mitä järkee ?

missä vika ?

etkö tiedä mitä' haluat????

ei ole kellekkään järkeä opisklella vaan huvikseen... miteti mitä opiskelu maksaa yhteiskunnalle !!!

eli etsi töitä !!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle jonka mielestä ei pitäisi opiskella: Luin kolmikymppisenä merkonomiksi, ja sainkin työpaikan harjoittelupaikastani vuosiksi. Sitten jouduimme muuttamaan miehen työn takia ja asumme nyt pienellä paikkakunnalla ja toimistotyöt on todella kortilla. Tradenomit ainakin täällä vie työt.

Olen nyt toista vuotta työttömänä ja uskon maksavani yhteiskunnalle nyt enemmän. En jää nauttimaan työkkärin rahoista, vaan haluan elättää itseni, jospa sen minulle kaikessa viisaudessasi soisit :).

Toinen vaihtoehto olisi lähihoitajaksi opiskelu, mutta lähellä olisi sairaala joka kärsii hoitajapulasta, niin kuin varmaan muutkin sairaalat, ja koen sairaanhoitajan työn mielekkäämmäksi. Jos en pääse sinne niin luen lähihoitajaksi.

Vierailija
4/21 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teepä pieni gallup nähdäksesi kuinka paljon sieltä on hakeutunut porukkaa muihin hommiin.

Vierailija
5/21 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teepä pieni gallup nähdäksesi kuinka paljon sieltä on hakeutunut porukkaa muihin hommiin.

Isompi osa kuitenkin jatkaa hommissa. Ja jos päälle nelikymppisenä valmistuu niin ei ehkä ehdi kyllästyä ennen eläkeikää. Ja jostain niitä hoitajia pitää kuitenkin saada, jos ap tekee sh:n töitä vaikka kymmenen vuotta niin sekin on jo eteenpäin nykyisessä hoitajapulassa.

Mieluummin kannustaisin ihmisiä hoitoalalle.

Vierailija
6/21 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajista kova pula ja varsinkin suomen kielen taitoisista. Pärjäät kyllä!

Vierailija
7/21 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnostaisi sairaanhoitajaksi opiskelu ja tilanteeni on hieman samanlainen kuin sinulla. Minä taas mietin kuinka raskasta on opiskelu sillä olen yksinhuoltaja. Lapsi menee eskariin ensi vuonna, joten ei ihan pieni enää ole, mutta hoitoa vaatii kuitenkin.

Osaisko joku sanoa paljonko pitää lukea iltaisin?

Tietenkin viimeistään valmistumisen jälkeen tulee ongelmaksi vuorotyö, mutta minulla on ihan ok tukiverkko jos en löytäisi päivätyötä. Kiinnostaisi myös kotihoito-yrityksen perustaminen.

Vierailija
8/21 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaisi millaisia määriä on kotona tehtävä hommia. Merkonomin koulutuksessa selvisi noin puolessa tunnissa päivän kotitehtävistä, lähinnä kertasin mitä päivän aikana oltiin opittu.

Vierailija
9/21 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmana on iso mutta, en pääse opiskelemaan, koska minulla on vain peruskoulun todistus. Ammattikoulussa opiskelin peruskoulussa, mutta ammatti jäi saamatta erinäisistä syistä. :/ Lähihoitajaksi en halua, vaikka sitä kautta varmasti pääsisin sairaanhoitajaksi opiskelemaan.

Vierailija
10/21 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moitivaatiokysymys. Sh homma ei ole kielitieteilijän työtä.

Vierailija
11/21 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehtäviä riittää illoiksi ihan kiitettävästi. Itsellä myös pieniä lapsia ja valmistun kohta aikuispuolelta sh:ksi. Tehtävät teen iltaisin kun lapset nukkuu ja menen kuitenkin itsekin viim. klo 23 nukkumaan. Tentteihin luen jo hyvissä ajoin. Rankkaa on, mutta kyllä se kannattaa ja hyvin olen pärjännyt. Ja kielipäätä minulla ei tosiaan ole, kurssit juuri 2 läpi, mutta sehän riittää :)

Vierailija
12/21 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olin 10 vuotta sairaanhoitajana. Töitä tein ja toisinaan jopa kahta työtä.. vuositulot 55.000 - 65.000 euroa vuosi.

Ajan kanssa kävi niin, että väsyin ja uuvuin. Työyhteisössä aloin olla kiusattu ja hylkiö. En tiedä mitä tapahtui, mutta sairastuin ja dg psykoottinen masennus.

Koskaan en hoitoalan töitä tule tekemään. Edessä on pitkä sairausloma ja mahdollinen kuntoutuminen.. tai sairauseläke.

Ikää 41v.

Tee mitä tahansa muuta, mutta mieti ainakin 5 kertaa haluatko alalle, jossa sinut syödään elävältä.

Vierailija
13/21 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni olen hoitoalella sopiva luonteeltani, läheisienkn mielestä. Toisaalta tiedän että rankkaa on vaikka palkitsevaakin.

Vierailija
14/21 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

röntgenhoitajaksi tai laboratoriohoitajaksi (nyk. bioanalyytikko). Terveyskeskustyö päivätyötä eikä fyysisesti kuormittavaa kuten sairaanhoitajalla.

Vierailija
15/21 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olin 10 vuotta sairaanhoitajana. Töitä tein ja toisinaan jopa kahta työtä.. vuositulot 55.000 - 65.000 euroa vuosi.

Ajan kanssa kävi niin, että väsyin ja uuvuin. Työyhteisössä aloin olla kiusattu ja hylkiö. En tiedä mitä tapahtui, mutta sairastuin ja dg psykoottinen masennus.

Koskaan en hoitoalan töitä tule tekemään. Edessä on pitkä sairausloma ja mahdollinen kuntoutuminen.. tai sairauseläke.

Ikää 41v.

Tee mitä tahansa muuta, mutta mieti ainakin 5 kertaa haluatko alalle, jossa sinut syödään elävältä.

Sulla on jotenkin ihan asiat hukassa, ei ihme että olet sairastunut vakavasti. Ei hoitoala pakota ketään tekemään tuplatyöaikaa tai tienaamaan yli kuuttakymmentätuhatta (normi kokoaikatyössä lienee 35-40 tuhatta) terveyden kustannuksella. Onhan se ihan selvä, että jos kokoaikatyön lisäksi heittää keikkaa koko ajan ja on aina työnantajan käytettävissä niin kuka tahansa uupuu. Mutta niin ei ole pakko tehdä, ei sinunkaan olisi ollut, teit itse valinnan, nyt kannat sen seuraukset. Mutta se, että sulle kävi huonosti ei tarkoita sitä että koko ala on paska.

Hyvin viihtyvä, rajansa tunteva sh

Vierailija
16/21 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkun ja ruotsin numerolla ei ole mitään merkitystä pärjäätkö hoitajana.

Vierailija
17/21 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannin ja ruotsin pakolliset kurssit kyllä kuuluvat amk sairaanhoitajan koulutukseen, mutta kuten jo sanottiinkin, siellä katsotaan läpi sormien "huonoja" eikä kenenkään opinnot jää tästä kiinni. Ja kurssit ovat lyhyet, muutaman viikon, muutama tunti viikossa. Vannon että pärjäät.

Huono ruotsin tai englannin numero taas ei ole yhtään esteenä työllistymiselle.

Vaikeinta huonolla kielipäällä ovat tutkimuksiin liittyvät asiat ja opinnäytetyön tekeminen. Saa nähdä vaivaa että keksii aiheen jossa lähteet ovat pelkästään suomeksi - tai sitten pitää tehdä pari- tai ryhmätyötä kielitaitoisempien kanssa ja tarjota jotain muuta työpanosta vastineeksi siitä että muut joutuvat etsimään ja lukemaan tutkimukset.

Tervetuloa alalle, työntekijöitä kaivataan tosiaan!

t. 40+ vuotiaana Metropoliassa äskettäin sairaanhoitajaksi opiskellut

Vierailija
18/21 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pärjäät sinäkin. Ja ei se kieltenopiskelu niin hankalaa ole, ettetkö pääsisi jotekin läpi kursseista. Jos sinulla ei ole mitään lukihäiriötä tai oppimisvaikeutta niin ei varmasti ole syytä huoleen.

Vierailija
19/21 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti pärjäät ja voihan olla, että huomaat olevasi kielissä paremoi kuin uskoitkaan.

Onnea opintoelle! Kiva, kun on muitakin aikusena opiskelevia. Ja juuri tuollaiseen varmasti työllistävään tutkintoon kannattaa satsata.

Sanoo pian valmis valtiotiteiden kandi, 40-v, joka on hiöjalleen tajuamassa, että opiskeluponnistelut on tainneet mennä hukkaan, koska "epämääräisellä" korkeakoulutukinnolla ei työelämän ovet aukene.

Hulluinta on, että ilman tutkintoa ei ollut mitään ongelmia löytää töitä.

Vierailija
20/21 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itselleni lisäisin vielä, että oikeinkirjoituksessa olisi hieman hiomista, sori virheet..

T. Se 40 v valt.kand

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme