Onpa helpottava tunne tajuta että lapsiluku on täynnä
Mulla on ollut vauvakuume niin kauan kuin muistan ja esikoisen ja toisen jälkeen elin sellaista "sitkun" elämää haaveillen edelleen uusista vauvoista ja jäsenistä meidän perheeseen. Mietin sitä että missä vaiheessa sitä on pakko lopettaa, mm taloudellisista syitä. Kolmas lapsemme syntyi keväällä ja hänen syntymän jälkeen mulle tuli ihana rauha; meidän perhe on nyt tässä. Voin keskittyä näihin kolmeen lapseeni täysillä, ei tarvitse haikailla enää lisää. Tässä on kaikki mitä tarvitsen. Kolme tervettä lasta, kumpaakin sukupuolta, mitä muuta sitä voisi edes toivoa? Tuntuu että jos vielä haaveilisin lisälapsista, se menisi jo ahneuden puolelle. En kuitenkaan missään tapauksessa tuomitse suurperheitä, mutta minulle riittää nämä kolme.
Ihana tunne. meidän perhe on nyt koossa. :)
vai onko jollain kokemusta siitä, että se vauvakuume on hiipinut jostain tällaisenkin tilanteen jälkeen? ;)
Kommentit (6)
Kolme lasta on ja molempia sukupuolia. Ja meidän lapsiluku on tässä. Mutta ei mulla ole helpotus tullut, vaan kamala haikeus, että nyt niitä lapsia ei enää tehdä.
Syitä lapsiluvun riittämiseen on kyllä yllin kyllin. Minä olen jo 4-kymppinen, joten iän ja oman jaksamisen vuoksi ei enää ole fiksua alkaa vauvaa hankkimaan. Mun terveys ei ole enää ihan huipussaan, joten nyt on tärkeämpää antaa mun voida mahdollisimman hyvin eikä rasittaa mua enää enempää raskauksilla ja vauvanhoidolla, yövalvomisilla sun muulla.
Talossa olisi kyllä tilaa vaikka vielä neljännelle, autoja saa kaupasta ja taloudellisilla syillä meillä ei ole lapsimäärää koskaan ajateltu päättää.
Kyllä minä toki ajattelen, että on mukava katsoa eteenpäin ja päästä elämässä seuraavaan vaiheeseen. Pääsee tekemään välillä muutakin kuin vain vauvan- ja lastenhoitoa, äitiyslomia ja hoitovapaita. Aloitan syksyllä työt ja odotan sitä innolla.
Mutta sitä helpottunutta oloa minulla ei ole. Jonkinlainen helpotuksen olo minulla kyllä oli silloin, kun tulin raskaaksi kolmannesta lapsesta ja pääsin ajattelemaan, että ei jäänyt lapsiluku kahteen, vaan saatiin se toivottu kolmaskin lapsi. Mutta sitten kun tajusin, että mun terveys joutuisi neljännestä lapsesta jo niin äärimmälle koetukselle, että se vaikuttaisi varmasti jo perheen hyvinvointiin ja parisuhteeseen, niin olo on tosiaan ollut haikea. Uskon sen kyllä menevän ohi, kun elämässä on kuitenkin paljon sisältöä ja kun saan terveyttäni taas kohenemaan.
Eukot kulkevat laput silmillään. Ettekö te ymmärrä, että tämä pallo on täynnä..LIIAN täynnä ihmisiä. VÄHEMPIKIN tenvavamäärä pitäisi riittää. Mutta kun ei. Ajattelu on valahtanut sinne osastolle, mistä ne mukelot tulevat.
Lapsiluku täynnä, 2 lasta ja molemmat vielä samaa sukupuolta, ikää olisi minulla vielä ainakin 10v tehdä lisää lapsia, mutta ei huvita sitten pätkääkään. Tämä on tässä, ja laspset jo suht isojakin.
Eukot kulkevat laput silmillään. Ettekö te ymmärrä, että tämä pallo on täynnä..LIIAN täynnä ihmisiä. VÄHEMPIKIN tenvavamäärä pitäisi riittää. Mutta kun ei. Ajattelu on valahtanut sinne osastolle, mistä ne mukelot tulevat.
No uhraudu sinä maapallon hyväksi ja jätä lapset tekemättä kuten vihreät poliitikot...ei kun ei ne jätäkään. :D
neljättä odotellaan:).