Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ai vattu sentään mun epävarmaa miestä! Onko muilla tämmösiä "nynneröitä"?

Vierailija
30.07.2012 |

Joskus menee sitten kertakaikkiaan hermo!

Tulimme viikonloppuna viikon kestäneeltä kotimaan kiertueelta. Minua itseäni ärsyttää suunnattomasti pysähtyä ABC-asemilla ym. muissa nuhjuisissa sekundaruokaloissa. Katsoin netistä etukäteen vaihtoehtoisia pysähtymispaikkoja, pieniä kahviloita yms. Mutta EI. Nämä ei käy miehelle, koska joutuisi poikkeamaan massasta. Samoin kävi Tampereella yöpyessämme. Olin etsinyt netistä kivan ja suositun ravintolan. Sinne olisi pitänyt mennä bussilla hotelliltamme. EI, syödään vaan tässä Ilveksen Fransmannissa. Joo-o. Ihan kun kotikaupungissamme ei olisi Fransmannia...

No entäs sitten, kun olimme lähdössä matkalle? Etukäteen oli puhuttu, että pyydetään vähemmän tuntemaamme naapuria kastelemaan kukkiamme. Mies jahkasi n. 10 minuuttia, ennen kun uskalsi mennä soittamaan naapurin ovikelloa! Ja "harjoitteli" jopa, että mitä sanoisi jos lapsi avaakin oven!!

Ja pari kertaa olen sivusta kuullut (kun mies luulee etten kuule) hänen harjoittelevan johonkin soittamista! "Meikäläisen Matti tässä terve..." Jos siis pitää soittaa johonkin virastoon tms.

Ja miljoona, miljoona muuta vastaavaa asiaa..

Mutta tuo lomailu eritysesti on rasittavaa, kun julkisilla ei voi vieraassa kaupungissa kulkea, eikä hyvän ruokapaikan etsimiseksi nähdä vaivaa...

Blaah.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuolle on ihan nimikin, nimittäin paniikkihäiriö. Uudet tilanteet laukaisevat sen ja jo se että pystyy menemään sitä naapurin ovikelloa soittamaan on jo saavutus. Ja tiedän, meihin menee hermo, mutta arvaa vaan kuinka hermo meillä itsellämme menee itseemme kun emme voi vain ottaa ja mennä kun aivot menevät jumiin =(

Vierailija
2/15 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kukkienkastelijoiden värvääminen. Miksi miestäsi piinaat ja nolaat, jos sille on vaikeata tuollaiset asiat ja itse olet toimelias, ihastuttava ja luonteva missä vain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinusta on kiva nähdä vaivaa ja etsiä/reissata "uusia" ruokapaikkoja. Minä taas varmaankin olisin mennyt siihen hotellin ravintolaan, koska haluan lomallani myös levätä sen jatkuvan menemisen sijaan - sitä saa ihan tarpeeksi tehdä töissäkin.

Vierailija
4/15 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/15 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miestäsi piinaat ja nolaat, jos sille on vaikeata tuollaiset asiat ja itse olet toimelias, ihastuttava ja luonteva missä vain?

Vierailija
6/15 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää aina olla itse se, joka saa jotain aikaan. Jota kiinnostaa käydä muuallakin kuin R-kioskilla, kun ollaan matkalla.

Vierailija
7/15 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas mies on kova ärisemään ja märisemään epäkohdista, mutta sitten kun pitäisi niistä vaikka soittaa jonnekin, niin minunhan se pitäisi aina tehdä. Tai soittaa lapsen asioita tai hänen omia asioitaan virastoihin, asioida jossain erikoisliikkeessä, tilata jotain tavaroita, sopia asuntokaupoista jne.

Vierailija
9/15 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisit miehen, jolla on ohjat kädessä ja joka selviää sosiaalisista tilanteista, on spontaani ja rohkea. Nyt sulla on nyhverö, joka kaipaa kaverikseen toisen samanlaisen tai sellaisen tanttaran, joka tykkää hyysätä miestään kuin omaa poikaansa.

Joskus nuorempana kokeilin seurustelua miehesi tyyppisen henkilön kanssa ja eihän se sujunut, kun tuskastutti vaan se arkuus ja jahkailu ja se, että kaikki asiat jäi mun hoidettavaksi.

Vierailija
10/15 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

satavarma diagnoosi miehellesi. Auttaa ehkä ymmärtämään suakin häntä. Ehkä vaiva ei kuitenkaan aivan niin paha että täyttäisi sosiaalisten tilanteiden ahdistujan jotain virallisia kriteereitä, mutta hankaloittaa selvästikin miehesi elämää. Siihen on apua, esim. joitakin lääkkeitä ja hypnoosikin saattaa auttaa.

mutta älä siis kuvittele, että miehesi on jotenkin "nynnerö" tai laiskuuttaan tuollainen.

Vierailija
11/15 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä kestäisi, jos mieheni vielä naureskelisi minulle asiasta. Puhelut vieraisiin paikkoihin ovat kamalia, harjoittelen aina etukäteen. Kammoan myös tuota vieraissa kaupungeissa julkisilla kulkemista, jos en ole etukäteen ottanut selvää, millaiset systeemit siellä ovat. En edes ole mikään juntti, olen asunut monissa paikoissa ja jopa siellä ulkomaillakin (ooh) mutta silti...

Vierailija
12/15 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisit miehen, jolla on ohjat kädessä ja joka selviää sosiaalisista tilanteista, on spontaani ja rohkea.

Olen joskus "haaveillut" tällaisesta miehestä. Että millaista se olisi, jos ei tarvitsisikaan itse olla "vastuussa" tuollaisista hoitamisasioista. Vaan mies olisi perheen pää!

Vierailija
13/15 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ujo! Uudet tilanteet jännittää!

Nytkö vasta olet tämän huomannut. Tuo on ihmisessä luonteenpiirre, jota ei itse pysty muuttamaan.

Minustakin on kauheaa soittaa jonnekkin vieraaseen paikkaan. Pitää harjoitella etukäteen. Olisi kyllä ihan kamalaa, jos mun puolisi pitäisi minua nyhverönä ja pilkkaisi nettipalstalla :(

Se on vaan on joidenkin vaikea ymmärtää erilaisuutta!

Vierailija
14/15 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisit miehen, jolla on ohjat kädessä ja joka selviää sosiaalisista tilanteista, on spontaani ja rohkea.

Olen joskus "haaveillut" tällaisesta miehestä. Että millaista se olisi, jos ei tarvitsisikaan itse olla "vastuussa" tuollaisista hoitamisasioista. Vaan mies olisi perheen pää!

Terv. nro 10

Sun miehessä ei ole mitään vikaa, se ei vaan ole sulle sopiva ja sun on punnittava, jaksatko ja ennen kaikkea haluatko, että loppuelämäsi on kuten kuvailit.

Mun ex-mies, se arka, on ihana tyyppi ja hän saa olla juuri sellainen kuin haluaa, mutta aivan väärä mies mulle.

Vierailija
15/15 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolisosta on toisenlaisia. Mietin myös, mikset helpota yhteiselämäänne ja hoida noita asioita jos sinusta on siihen? Meillä koittaa hoitaa aina se, jolle se on luontevampaa. Minä hoidan KELA-jutut, vuokralaiseen yhteydenpidon, ystävien kutsumiset, yhteydenpidon tarhaan jne. Mies hoitaa hotellivaraukset, pankkineuvottelut ja ajamisen vieraassa kaupungissa. Minusta on luonnollista ettemme tykkää tehdä kaikkea.

Harjoittelua en haukkuisi - siis todella hyödyllistä jos kokee siitä varmuutta - itsekin laitan joskus ylös asioita joita puhelimessa tulee sanoa. Me olemme kaikki erilaisia. Hän ei voi muuttaa näitä ominaisuuksia juurikaan. voi tietty kokea ehkä helpompana jotkut asiat ajan kanssa, ja treenattuaan, mutten usko, että mielihyvää niistä koskaan saa. Sellaisia me olemme.

Anna miehellesi mahdollisuus olla oma itsensä! Ei tulisi mieleenikään pilkata miestäni hänen heikkouksistaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi