Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinua tai tiedätkö jonkun jota on luultu kehitysvammaiseksi?

Vierailija
20.07.2012 |

Itse luulin erästä miestä, kävi ilmi että on ihan normaali, sattuu vaan olemaan oudon näköinen.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on.

Vierailija
22/26 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästynyt pskapuheisiin kirjoitti:

Yks työpaikkakiusaaja/narsisti (Anteeksi nyt jos käytän tätä kaikkien kammoamaa nimikettä) tökki ja tökki mua käytöksellään pitkään. Herkkänä sit yhden kerran totaalisesti räjähdin tälle psykolle ja sehän uhriutui heti.

Sai sitten yhden machiavellistisesti käyttäytyvän miehen ja muutkin puolelleen. No sen tietää, että hän on syytön kaikkeen ja häntä vastaan on nyt tehty väärin, vaikka oli täysin kuspää mua kohtaan ensin ja lopulta en enää sietänyt.

Oikeasti varokaa tällaisia tilanteita. Nää tyypit on hyviä ihmistuntijoita ja sanoo olevansa sitä ja tätä, mutta kopioivat vain muiden hyviä ominaisuuksia itselleen. Sanovat etteivät siedä asiaa A, mutta oikeasti toimivat juuri itse niin. Teot ja sanat ei mätsää. Ei ole ensimmäinen kerta, kun kuulen kiusatun joutuneen kärsimään niin, että lopulta kukaan ei usko ja häntä syytetään.

Nyt sitten nää asiat sikseen, että kyseessä olisi aina joka paikassa kiusatuksi tuleva uhriutuja. Ei. Kyse yhdestä tapauksesta.

Kukaan ei oikeasti vieläkään usko, että mua on kiusattu vaan musta on tehty mikä lie ADHD/ADD/VAMMAINEN ja näitä juttuja levitellään ympäri työmaita. Joudun vaihtamaan tän takia firmaa. Ihan ihmeellisiä spekulointeja ja törkyjuttuja minusta..

Ainoa joka uskoi oli onneksi oma ns. "Pomo"

Jos reagoit törkykäytökseen samalla mitalla niin olet sitten itse mielenvikainen, vammainen, yliherkkä jne.

Nää tyypit on ovelia oikeesti ja osa näkee heidät vain temperamenttisina. Asia on niin, että ovat vain kaksinaamaisia ja kieroja. Pelkäävät jäävänsä kiinni. Tällaiset pitäs vaan käräyttää. Miten onnistut, kun sinua vähätellään?

Lopuksi ratkaisin tilanteen periaatteella, että pidä ystävät lähellä ja pidä vihaajat vielä lähempänä. Olin todella asiallinen, normaali ja myötäilin. Ainoa keino..toisten silmissä näytti varmaan ristiriitaiselta ja sehän ei nyt varmaan asiaa minun kannalta hyvin ratkaise SEKÄÄN. Olin kuitenkin jopa se joka pyysi anteeksi. Taas kerran kiltteyttä käytettiin hyväksi ja sen teki veitsenterävällä ilkeydellä omistettu ihminen jolla sisimmässään itsellään äärimmäisen huono itsetunto. Sen verran kauan tuli juteltua ja oltua tekemisissä, että rivien välistä sen ymmärsin oikein hyvin.

Sanoi vielä itsekin suoraan olevansa ilkeä. Hän oli minua noin kymmenen vuotta vanhempi ja vielä perheellinen toisin kuin minä. Luulisi olevan älyä. No ehkä älyä onkin, mutta julmuutta enemmän.

Nää osaa kiusata muilta piilossa ja sit kun jää kiinni, ovat kuin ei mitään olisikaan ja pelkäävät kuollakseen asian tuloa ilmi.

T. Mielestäsi juoruämmä (vaikka sehän sä olet itse)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan sitten olin töissä kehitysvammaisten työpajalla, olin ohjaajana. Puhelinasentaja ( lankapuhelin) tuli sinne ja tervehti minua ja meni töihinsä. Seuraavana päivänä tämä sama asentaja tuli kotiini puhelimen pistorasiaa laittamaan. Ovella kysyi onko äitini kotona, sanoin asuvani yksin. Hän sanoi että sehän on kiva kun olen niin hyväkuntoinen että pärjään yksin. Luuli minun olevan kehitysvammainen, puhui hitaasti ja selkeästi koko ajan . En viitsinyt mainita asiasta, luulkoon niin vaikka tänäkin päivänä.

Vierailija
24/26 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä aihetta sivuten vois kirjottaa paljon, mut jos tuo luuleminen liittyy mitenkään kiusaamiseen niin kyllä se jota vedetään höplästä ja naureskellaan päin naamaa ja selänkin takana on se joka alkaa lopulta pahimmassa tapauksessa uskoa, että itsessään on se kaikki vika.

Toisten taustoja ei voi nimittäin tietää ja käytöksen outous voi olla perää ihan vain vaikka siitä, että on ennen kiusattu ja se laukaisee vanhan stressireaktion ja ylireagoinnin. Ei välttämättä ole kyse siitä, että olisi mitään muuta.

Tuskin ylempänä oli tarkoitus myöskään leimata ADHD ja autismikirjon ihmisiä vaan yleensäkin se miten se tehdään vaikuttaa paljon. Koska he ovat fiksuja ja luovia ihmisiä. Kuten kaikki. ADHD yms ovat äärimmäisen yleisiä eri asteisina.

Vierailija
25/26 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä aihetta sivuten vois kirjottaa paljon, mut jos tuo luuleminen liittyy mitenkään kiusaamiseen niin kyllä se jota vedetään höplästä ja naureskellaan päin naamaa ja selänkin takana on se joka alkaa lopulta pahimmassa tapauksessa uskoa, että itsessään on se kaikki vika.

Toisten taustoja ei voi nimittäin tietää ja käytöksen outous voi olla perää ihan vain vaikka siitä, että on ennen kiusattu ja se laukaisee vanhan stressireaktion ja ylireagoinnin. Ei välttämättä ole kyse siitä, että olisi mitään muuta.

Tuskin ylempänä oli tarkoitus myöskään leimata ADHD ja autismikirjon ihmisiä vaan yleensäkin se miten se tehdään vaikuttaa paljon. Koska he ovat fiksuja ja luovia ihmisiä. Kuten kaikki. ADHD yms ovat äärimmäisen yleisiä eri asteisina.

Plääh. Siis piti kirjottaa että kuten kuka tahansa muukin voi olla. Joo. Se siitä nyt tällä kertaa.

Vierailija
26/26 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät ettei sinua luulla kehitysvammaiseksi? Harvemmin sitä ääneen sanotaan.